שלום,
צר לי אך בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין - ברגע ששכרת שירותי עו"ד אינך יכול לפנות לעו"ד אחר על מנת לקבל ייעוץ (ולי כעו"ד אסור להתערב כאשר אתה מיוצג ע"י עו"ד).
איתך הסליחה.
עליך לפנות לעו"ד שלך על מנת להסדיר את הדברים.
שלום,
באם בית העסק הפר את ההסכם ביניכם (לדוגמא לא סיפק לך את המוצר בזמן ובהתאם להסכם) - אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה + פיצויים בגין הפרת ההסכם.
אין שום קשר ורלוונטיות להזמנה מיוחדת.
בכל מקרה לא ניתן לבטל עסקה בגלל הקורונה (הקורונה אינה תירוץ לביטול עסקה), אך ניתן לבטל עיסקה בשל הפרתה.
שלום,
הגשת תביעה אינה שאלה של כדאיות. וכן, בהתאם למתואר אפשר לתבוע את החברה.
לדעתי אפשר ורצוי לפתור את העניין ללא תביעות (הגשת תביעה תתברר רק בעוד שנה) בעוד שמכתב התראה מעו"ד יכול לסיים את העניין הרבה יותר מהר ויעיל.
באם רכשת מוצר והמוצר לא הגיע אליך והחברה מתעלמת ממך - אתה רשאי לתבוע את החברה.
שלום,
לא. מבחינת החוק אינך חייבת לקבל את הצעת החנות להחלפה.
לא זו אף זו, בהתאם למתואר - החנות היא זו שצריכה לפצות אותך בגין הפרת הסכם (הספקת מוצר שלא הזמנת והתנהלות בלתי חוקית מולך).
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמנת לפנות למשרדי.
אני גרה בפ"ת, האם רלבנטי?
שלום,
כן בהחלט.
שלום,
מענה לשאלותיך :
1. לא. אין זה נחשב למסירה כדין על פי החוק
2. כיוון שמדובר בתביעות קטנות בית משפט יכול לקבל זאת כמסירה כדין. בכל מקרה בית המשפט לתביעות קטנות שולח את ההזמנה לדיון והחלטותיו לצדדים בדואר רשום (גם אליך וגם לנתבע).
שלום,
ראשית - כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בכתב האחריות (יתכן שאתה מערבב בין מתן שירות בתוך יום עסקים אחד לבין החלפת המוצר). יש לבדוק סוגיה זו בכתב האחריות.
שנית, מדוע מחליפים לך מקרר לדגם אחר ? זה משהו שמקובל עליך ?
לבסוף - כן אתה רשאי לקבל פיצוי כספי בגין הפרת הסכם (כתב אחריות), הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כך.
בנוסף - אינך חייב להסכים למקרר מדגם אחר (אלא אם כן תנאי זה מצוי בתעודת האחריות).
לגבי האחריות - האחריות צריכה להיות על המוצר החדש לתקופה של (לפחות שנה).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
תודה על תגובתך!
על תעודת האחריות כתוב:
״אנו מתחייבים לתקן את המוצא תוך 7 ימים מיום הקריאה(למוצרים אותם יש לעיין במעונו של הצרכן), במקרים בהם הקלקול מונע את השימוש העיקרי שלשמו מיועד המוצר יבוצע התיקון במועדים כדלדקמן, מיום קבלת הקריאה:
א. מקררים ומקפיאים תוך יום עסקים אחד
...״
הדגם שונה כי הדגם שלי כבר לא במלאי. לא בדקתי עדיין לעומק מה ההבדלים בין הדגמים כך שטרם החלטתי שזה מקובל עליי.
שלום,
כפי שכתבתי לך עליי לעיין במסמך.
בהתאם למה ששלחת כאן אכן עליהם לתקן בתוך יום עסקים אחד.
שלום,
מצד אחד - החוק קובע שאין לפגוע בפרטיותו של אדם.
מצד שני, לקחתי מס' פעמים מקרים כאלה (אישיים שלי) לבית המשפט ולצערי בית המשפט קבע כי זה מותר.
אני לא מבין - אתה שואל אותי האם החוק נכון?
שלום רב,
רק שאלתי את החוק לפרשנות. הבנתי מדברייך ש--נהוג-- בעסקת מכר מרחוק לשלוח חזרה מוצר שרוצים להחזיר בדואר\שליח ועל החברה לזכות אותי גם בעבור המשלוח.
הפרשנות שלי של אותו סעיף בחוק(אם הוא לא עבר שינויים או תוספות מאז) שעל בעל העסק לאסוף את המוצר היכן שהוא נמסר ללקוח, קרי, באם הוא נמסר ללקוח באמצעות שליח לבית הלקוח, המוצר יחכה לבעל העסק בבית הלקוח והלקוח לא יצטרך להגיע לחנות להחזיר\ללכת לדואר ולשלוח בדואר\לשכור שליח.
בכבוד,
יענקל
האם פרשנותי של החוק נכונה?
שלום,
בהתאם למקובל - עליך לשלוח את המוצר חזרה לחברה ועל החברה לבטל את העסקה להשיב את כספך ולשלם את הוצאותיך בגין המשלוח חזרה (הוצאותיך).
באתר של המועצה לצרכנות רשום משנו אחר. שעליהם לאסוף את המוצר היכן שנוא נמסר ראה ציטוט החוק כפי שמופיע בדף שלהם, האם זה נכון?
לפיכך, הריני להודיעכם על ביטול העסקה בהתאם להוראות סעיף 14ג(ג) לחוק.
אבקשכם, לזכות אותי בשווי העסקה המלא ללא ניכוי דמי ביטול.בשל העובדה שהמוצר פגום כפי שתואר לעיל, אינכם רשאים לנכות מסכום העסקה דמי ביטול כלשהם בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(1) הקובע:
14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק –
(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;
(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.
בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(2) לעיל אני מודיעכם בזאת כי המוצר עומד לרשותכם, במקום שבו נמסר לי, כלומר ב__________ אודה לכם על יצירת קשר טלפוני לתאום איסופו על ידכם.
שלום,
אתה שואל אותי האם החוק נכון ?
שלום,
מתנצל אך אינני מבין את שאלתך (החובות החלות עליך בסיטואציה).
באם יש לך חוב בחברה מסוימת, החברה רשאית להגיש תביעה כנגדך, אך טרם הגשת תביעה עליה להציג לך את החוב הקיים והמוכח.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.