סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

13/05/2020 10:27 תומר דרישת תשלום על עבודה ללא אישור שלי דרישת תשלום על עבודה ללא אישור שלי
הגשתי נגד מעסיק תביעה לבית הדין לעבודה בעזרת משרד עו"ד (לקחתי הלוואה ושילמתי אלפי שקלים מקדמה).הדיון הבא הוא שלב ההוכחות.העו"ד שמטפל בתיק אמר שההקלטות שהעברתי אליו חשובות וצריך לתמלל אותן.הצעתי לתמלל בעצמי בגלל המצב הכלכלי שלי והעו"ד ענה שאי אפשר וצריך תמלול מחברה וזה יעלה לי כמה מאות בערך 300 ש"ח והוא מכיר
חברה/בעלים ויעשו לי הנחה.הסכמתי והעו"ד אמר שיעביר את הפרטים שלי ויצרו איתי קשר,חיכיתי וחיכיתי ואף אחד לא דיבר איתי,אחרי כמה זמן התקשר אליי הבעלים של החברה ואמר שהתמלול באורך 40 דפים והמחיר 600 ש"ח וביקש כרטיס אשראי, הסברתי לו שהעו"ד אמר שזה יעלה בערך 300 ש"ח.אחרי השיחה חיפשתי את השם של החברה בגוגל וראיתי שכמה לקוחות התלוננו על תמלול לקוי,אי קבלת קבלה/חשבונית וניפוח גופנים ודפים כדי לקבל יותר כסף.
כתבתי למתמלל שאני מוכן לשלם 300 ש"ח בלי לקבל קבלה/חשבונית כי זה מה שהסכמתי בהתחלה וזה מה שאני יכול והמתמלל ענה בהקלטת ווטסאפ שלא אבלבל לו את המוח ושלא אחרטט אותו והוא רוצה את התשלום וגם טען שהם פועלים לפי החוק ולא מקבלים תשלום בלי חשבונית והוסיף שהוא הסכים לפנים משורת הדין לרדת ל-500 ש"ח אחרי בקשה של העו"ד.
העו"ד דיבר איתי שוב ואמר שהוא לא אשם והוא רק קישר ביננו ושאני לא צריך לתפוס אותו במילה והוא התכוון לכמה מאות שקלים ועניתי לו שאני התכוונתי ל-300 ש"ח ושאם אני זה שצריך לשלם ישירות למתמלל הם היו צריכים להתקשר אליי לפני העבודה ולקבל ממני אישור על העבודה ועל הסכום הסופי ולא להתקשר אליי בסוף ולדרוש ממני איזה סכום שבא להם מבלי שדיברו איתי והסכמתי.

הודעתי לעו"ד שאני לא רוצה את המתמלל הזה ושאני אתמלל לבד או נגיש את כל ההוכחות שיש חוץ מההקלטות.המתמלל דורש תשלום על העבודה-אני לא חייב לשלם אם לא הסכמתי,נכון?

שלום,
צר לי אך בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין - ברגע ששכרת שירותי עו"ד אינך יכול לפנות לעו"ד אחר על מנת לקבל ייעוץ (ולי כעו"ד אסור להתערב כאשר אתה מיוצג ע"י עו"ד).
איתך הסליחה.
עליך לפנות לעו"ד שלך על מנת להסדיר את הדברים.

12/05/2020 09:30 Orly Amarilyo ביטול עסקה ביטול עסקה
האם ניתן לבטל עסקה של רהיטים ( 2 כסאות- המוכר טוען שזו הזמנה ״מיוחדת״) בגלל הקורונה? המוצר הוזמן ב3/3/20 ולא סופק לי עד היום. בית העסק טוען שאי אפשר לבטל ושהכסאות מוכנים ויגיעו בעוד שבוע

שלום,
באם בית העסק הפר את ההסכם ביניכם (לדוגמא לא סיפק לך את המוצר בזמן ובהתאם להסכם) - אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה + פיצויים בגין הפרת ההסכם.
אין שום קשר ורלוונטיות להזמנה מיוחדת.
בכל מקרה לא ניתן לבטל עסקה בגלל הקורונה (הקורונה אינה תירוץ לביטול עסקה), אך ניתן לבטל עיסקה בשל הפרתה.

12/05/2020 12:26 שגית מוצר שלא הגיע מוצר שלא הגיע
שלום,
הזמנתי מוצר מחברה גדולה ומוכרת דרך גרופון בתאריך ה3.4. המוצר היה אמור להגיע תוך 14 ימי עסקים ולא הגיע.
חברת גרופון מסירה אחריות כי לטענתם הכסף הועבר לחברה השנייה. מהחברה אין מענה. כשמתקשרים הם מבקשים להשאיר הודעה ומתחייבים לחזור תוך 24 שעות. השארתי מעל 7 הודעות ואף אחד לא חזר אלייך במשך שבועיים.
ביום חמישי האחרון הצלחתי לתפוס אותם והנציג אמר שהוא מעביר את זה למחלקת אספקה שגם הם לא חזרו אליי.
רק כשכתבתי להם בפייסבוק הם התייחסו וביקשו מספר הזמנה ואמרו שהם בודקים אך שוב נעלמו. לאחר יום של העלמות, כתבתי להם שוב והם אמרו שהשליח בדרך אליי. השליח שלח לי הודעה וכתב שהוא בדרך עם "מיטת שיזוף" מוצר שכלל לא הזמנתי ולכן ביקשתי ממנו שלא להגיע.
שוב כתבתי לחברה אתמול בערב, הם התנצלו והבטיחו שיחזרו אליי היום מה שלא קרה.
מה ניתן לעשות? האם אפשר/ כדאי לתבוע את החברה?
בינתיים הכסף שולם ולאף אחד אין תשובות היכן הכסף שלי או מה קורה עם המוצר.

שלום,
הגשת תביעה אינה שאלה של כדאיות. וכן, בהתאם למתואר אפשר לתבוע את החברה.
לדעתי אפשר ורצוי לפתור את העניין ללא תביעות (הגשת תביעה תתברר רק בעוד שנה) בעוד שמכתב התראה מעו"ד יכול לסיים את העניין הרבה יותר מהר ויעיל.
באם רכשת מוצר והמוצר לא הגיע אליך והחברה מתעלמת ממך - אתה רשאי לתבוע את החברה.

10/05/2020 07:04 חנה כורסת TV שהגיעה שונה מההזמנה ומהתוגה בחנות כורסת TV שהגיעה שונה מההזמנה ומהתוגה בחנות
קניתי כורסת טלויזיה. לאחר שבדקתי בתצוגה מספר פעמים. מה שקבלתי לחלוטין אינו תואם. המושב קמור ולא קעור. נגרמו לי כאבי גב ועורף בלתי נסבלים. הספק מכיר בכך שהכורסה איננה מה שראיתי בחנות ומה שהזמנתי.
הספק מוכן רק להחליף הכורסה באחת אחרת. ובמחיר שהם יחליטו. לא מוכן לקבל חזרה הכורסה אלא רק במעמד ההחלפה B2B
הכורסה מונחת בקרטון ארוזה. תופסת מקום, והקרטון מעלה אבק.
האם עלי לקבל הצעתם להחלפה או זכותי להחזיר ללא רכישת כורסה אחרת?
בינתיים אני בבידוד, בגלל הגיל.

שלום,
לא. מבחינת החוק אינך חייבת לקבל את הצעת החנות להחלפה.
לא זו אף זו, בהתאם למתואר - החנות היא זו שצריכה לפצות אותך בגין הפרת הסכם (הספקת מוצר שלא הזמנת והתנהלות בלתי חוקית מולך).
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמנת לפנות למשרדי.

אני גרה בפ"ת, האם רלבנטי?

שלום,
כן בהחלט.

12/05/2020 06:31 אחמד טיזי הזמנה לדיון- הזמנה לדיון-
הי

שלחתי לצד הנתבע בתביעה קטנה 2 צילומים בווטפס:
1. צילום הזמנה לדיון.
2. החלטה מבית המשפט.
נציג הנתבעת אישר קבלתם עי סימון עם אגדול "לייק".

1.האם זאת נחשבת מסירה בדין לפי החוק?
2. אם לא מדובר במסירה כדין לפי החוק הישב, האם בכל זאת ביהמש עשוי לקבל זאת כמסירה חוקית?

תודה

שלום,
מענה לשאלותיך :
1. לא. אין זה נחשב למסירה כדין על פי החוק
2. כיוון שמדובר בתביעות קטנות בית משפט יכול לקבל זאת כמסירה כדין. בכל מקרה בית המשפט לתביעות קטנות שולח את ההזמנה לדיון והחלטותיו לצדדים בדואר רשום (גם אליך וגם לנתבע).

11/05/2020 09:38 משה אמזרי החלפת מוצר פגום(באחריות) החלפת מוצר פגום(באחריות)

שלום,
ביום שבת בבוקר המקרר שלי התקלקל. רכשתי אותו לפני כ8 חודשים והוא עדיין נמצא בתקופת אחריות. בתעודת האחריות כתוב שהמוצר תוקן בתוך יום עסקים אחד ממועד פתיחת הקריאה.
ביום ראשון בבוקר פתחתי קריאה לחברת התיקונים, הגיע טכנאי לאחר מספר שעות ואמר שהמקרר לא ניתן לתיקון.
היום(יום שני) יצרו איתי קשר במטרה לספק מקרר חלופי מדגם אחר. אמרו שהמקרר יגיע רק מחר(יום שלישי).

למיטב הבנתי אם פתחתי קריאה ביום ראשון בבוקר, ואני מקבל מוצר חלופי רק ביום שלישי (בשעה שטרם ידועה) - עבר יותר מיום עסקים אחד והחברה לא עמדה במה שמובטח בתעודת האחריות. אני צודק? האם מגיע לי פיצוי?
אציין שדרשתי מספר פעמים לאורך כל השיחות לקבל את המקרר החלופי היום לכל המאוחר והסברתי שהרבה אוכל מתקלקל ונגרם לי נזק.

מעבר לכך:
אני חייב להסכים למקרר מדגם אחר(משופר לטענת החברה)?
מה לגבי אחריות על המוצר החדש? אני זכאי לשנה של אחריות מחודשת או שרק לתקופה שנותרה באחריות על המוצר שהתקלקל?

שלום,
ראשית - כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בכתב האחריות (יתכן שאתה מערבב בין מתן שירות בתוך יום עסקים אחד לבין החלפת המוצר). יש לבדוק סוגיה זו בכתב האחריות.
שנית, מדוע מחליפים לך מקרר לדגם אחר ? זה משהו שמקובל עליך ?
לבסוף - כן אתה רשאי לקבל פיצוי כספי בגין הפרת הסכם (כתב אחריות), הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כך.
בנוסף - אינך חייב להסכים למקרר מדגם אחר (אלא אם כן תנאי זה מצוי בתעודת האחריות).
לגבי האחריות - האחריות צריכה להיות על המוצר החדש לתקופה של (לפחות שנה).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

11/05/2020 13:41 משה אמזרי תשובות

תודה על תגובתך!
על תעודת האחריות כתוב:
״אנו מתחייבים לתקן את המוצא תוך 7 ימים מיום הקריאה(למוצרים אותם יש לעיין במעונו של הצרכן), במקרים בהם הקלקול מונע את השימוש העיקרי שלשמו מיועד המוצר יבוצע התיקון במועדים כדלדקמן, מיום קבלת הקריאה:
א. מקררים ומקפיאים תוך יום עסקים אחד
...״

הדגם שונה כי הדגם שלי כבר לא במלאי. לא בדקתי עדיין לעומק מה ההבדלים בין הדגמים כך שטרם החלטתי שזה מקובל עליי.

שלום,
כפי שכתבתי לך עליי לעיין במסמך.
בהתאם למה ששלחת כאן אכן עליהם לתקן בתוך יום עסקים אחד.

11/05/2020 06:36 arn האם מותר למישהו לנסות לשכנע אותי בטלפון: האם מותר למישהו לנסות לשכנע אותי בטלפון:
האם מותר למישהו לנסות לשכנע אותי בטלפון:
לקנות ממנו מוצר מסויים?
להפוך מחיליוני לדתי?
להמיר את דתי לנצרות או לאיסלם?

שלום,
מצד אחד - החוק קובע שאין לפגוע בפרטיותו של אדם.
מצד שני, לקחתי מס' פעמים מקרים כאלה (אישיים שלי) לבית המשפט ולצערי בית המשפט קבע כי זה מותר.

10/05/2020 18:03 יענקל החזרת מוצר שנקנה מרחוק- בקשה להבהרה נוספת החזרת מוצר שנקנה מרחוק- בקשה להבהרה נוספת
שלום לעורך דין ומחילה על כך שזאת שאלה שלישית בנושא זהה.

סיכום קצר:
קניתי מוצר חשמלי מרחוק, ימים ספורים מקבלתו התגלו בו מספר פגמים.
פניתי לחברה מספר פעמים במייל כדי לבקש להחזיר או להחליף למוצר אחר אך נציג החברה מתעקש שאגיע לסניף של הרשת לבירור.

שאלתי היא פשוטה, אתה רשמת שאני צריך לשלוח המוצר חזרה אליהם והם כבר יזכו אותי על המוצר וישלמו על דמי המשלוח ששילמתי.
באתר של המועצה לצרכנות באחד הדפים יש טיוטה לשליחת מכתב לביטול עסקה ובו יש ציטוט של סעיף מחוק מסויים שאומר שעל החברה לאסוף את המוצר היכן שהוא נמסר.
האם חייבים לאסוף אותו מביתי או שלא מבחינת החוק?
החלק הרלוונטי סומן על ידי ####



לפיכך, הריני להודיעכם על ביטול העסקה בהתאם להוראות סעיף 14ג(ג) לחוק.
אבקשכם, לזכות אותי בשווי העסקה המלא ללא ניכוי דמי ביטול.בשל העובדה שהמוצר פגום כפי שתואר לעיל, אינכם רשאים לנכות מסכום העסקה דמי ביטול כלשהם בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(1) הקובע:
14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק –
(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;

##############
(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(2) לעיל אני מודיעכם בזאת כי המוצר עומד לרשותכם, במקום שבו נמסר לי, כלומר ב__________ אודה לכם על יצירת קשר טלפוני לתאום איסופו על ידכם.

אני לא מבין - אתה שואל אותי האם החוק נכון?

שלום רב,

רק שאלתי את החוק לפרשנות. הבנתי מדברייך ש--נהוג-- בעסקת מכר מרחוק לשלוח חזרה מוצר שרוצים להחזיר בדואר\שליח ועל החברה לזכות אותי גם בעבור המשלוח.

הפרשנות שלי של אותו סעיף בחוק(אם הוא לא עבר שינויים או תוספות מאז) שעל בעל העסק לאסוף את המוצר היכן שהוא נמסר ללקוח, קרי, באם הוא נמסר ללקוח באמצעות שליח לבית הלקוח, המוצר יחכה לבעל העסק בבית הלקוח והלקוח לא יצטרך להגיע לחנות להחזיר\ללכת לדואר ולשלוח בדואר\לשכור שליח.

בכבוד,
יענקל
האם פרשנותי של החוק נכונה?

10/05/2020 07:08 יהושוע החזרת מוצר בעסקת רכש מרחוק החזרת מוצר בעסקת רכש מרחוק
שלום לעורך הדין המכובד,

מוצר חשמלי שנקנה בעסקת מכר מרחוק במרשתת, שולמו עליו דמי משלוח עד הבית.
נמצאו מספר פגמים במוצר, פניתי לשירות לקוחות עד 14 יום מקבלת המוצר בדרישה להחזירו.

שאלתי היא פשוטה: האם במצב הנ"ל החברה חייבת לקבל את המוצר הפגום ולבוא לאוספו מביתי או שהיא יכולה לחייב אותי להגיע עם המוצר לאחד מסניפיה.
במרשתת באתרי צרכנות וכדומה כתוב במספר אתרים שעליהם לאוספו מביתי.

מהי תשובתך המלומדת מכיוון שאינני סומך על כתבות כאלו או אחרות במרשתת?


שבוע טוב,
יהושוע

שלום,
בהתאם למקובל - עליך לשלוח את המוצר חזרה לחברה ועל החברה לבטל את העסקה להשיב את כספך ולשלם את הוצאותיך בגין המשלוח חזרה (הוצאותיך).

10/05/2020 17:48 ש שאלה חשובה

באתר של המועצה לצרכנות רשום משנו אחר. שעליהם לאסוף את המוצר היכן שנוא נמסר ראה ציטוט החוק כפי שמופיע בדף שלהם, האם זה נכון?

לפיכך, הריני להודיעכם על ביטול העסקה בהתאם להוראות סעיף 14ג(ג) לחוק.
אבקשכם, לזכות אותי בשווי העסקה המלא ללא ניכוי דמי ביטול.בשל העובדה שהמוצר פגום כפי שתואר לעיל, אינכם רשאים לנכות מסכום העסקה דמי ביטול כלשהם בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(1) הקובע:
14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק –
(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;
(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(2) לעיל אני מודיעכם בזאת כי המוצר עומד לרשותכם, במקום שבו נמסר לי, כלומר ב__________ אודה לכם על יצירת קשר טלפוני לתאום איסופו על ידכם.

שלום,
אתה שואל אותי האם החוק נכון ?

10/05/2020 14:11 עירן מה חובותיי במקרה הבא מה חובותיי במקרה הבא
התחברתי לסלקום, הם אומרים לי על סמך תקליט טלפוני שיש לי חוב ב013 שהיא חב החברה בקבוצת סלקום , ולכן הם לא יכולים לפתוח לי את השיחות לחו"ל.
בקשתי מהם שיקשרו אותי עם 013 והם סרבו
אני לא יכול להיות שעות בטלפון כדי להשיג את הנהח של 013, לי לא ידוע על כל חוב ל 013.
מה החובות החלות עליי בסיטואציה ?
ככל שלא אפנה ל 013 (גם הם לא פנו אליי). האם אני חושף עצמי לתביעה?
תודה רבה

שלום,
מתנצל אך אינני מבין את שאלתך (החובות החלות עליך בסיטואציה).
באם יש לך חוב בחברה מסוימת, החברה רשאית להגיש תביעה כנגדך, אך טרם הגשת תביעה עליה להציג לך את החוב הקיים והמוכח.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.