סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/04/2020 20:29 סיגלית בר ביטול עיסקה ביטול עיסקה
יש לי מנוי לקאנטרי עד סוף חודש מאי. הקאנטרי יצא במבצע של חידושים לפני הזמן תמורת הטבה שתינתן במהלך המנוי.
בתחילת מרץ החלטתי לנצל את המבצע וחידשתי את המנוי, שכאמור אמור להיכנס לתוקף רק בסוף חודש מאי. לאחר ביצוע העסקה נזכרה המזכירה שלא הציעה לי מנוי לשנתיים בהנחה משמעותית. אמרתי לה לבטל את העיסקה ולעשות עיסקה חדשה. היא ניסתה לבטל ולא הצליחה ולכן אמרה לי שתעשה זאת למחרת היום. למחרת התקשרתי לקאנטרי, היתה שם מישהי אחרת שידעה מהעניין והבטיחה לטפל בכך. חיכיתי עוד יום ואז ניתנה ההוראה לסגור את כל מכוני הכושר ולא יכולתי ליצור איתם קשר וגם ראיתי שלא נעשה דבר בנדון.
התקשרתי לחברת האשראי והסברתי את העניין, הם גם ניסו ליצור קשר עם המכון ולא הצליחו ואז הסכימו להקפיא את העיסקה על מנת שלא ירד לי חיוב החודש (שכאמור הוא שגוי), אבל לא הסכימו לבטל את העיסקה והיא מופיעה לי כעיסקה בבירור.
בינתיים החלטתי שאני לא רוצה כלל לחדש את המנוי. אין לי איך להודיע להם, האם הם יכולים לחייב אותי לעשות את העיסקה למרות שמנוי הוא עתידי?

שלום,
לא ובכל מקרה, בלי קשר לקורונה, לא ניתן לחייב לבצע עסקה עתידית שאינך רוצה בה.

11/04/2020 08:51 דנה אסולין העלבת לקוח העלבת לקוח
היתי בפלאפון לאחר שקצת התלבטתי איזה מכשיר לקנות האחרית אמרה לי את תסתבכי עם אייפון שבעצם לא מכירה אותי ואיך קבעה עובדה ולאחר שהתלבטי אמרה לי את מתישה אותי וזאת ליד הנציגה וליד המשפחה שלי,יש לציין שאף אחד לא חיכה בתור .מאוד נפגעתי ולבסוף ויתרתי על הקניה.האם יזש עילה לתביעה? תודה

שלום,
בהתאם למתואר אין באירוע עילה לתביעה.

12/04/2020 08:35 מיכל דקל צרכנות תעופה צרכנות תעופה
שלום, סגרנו טיסה משפחתית להולנד דרך חב נסיעות מפורסמת. חברת התעופה ביטלה את הטיסה והחליטה לתת ואוצ'רים למימוש עתידי בתוך שנה. כעבור שנה מאפשרים לקבל החזר כספי מלא. מכיוון שהעסקה בוצעה בתשלומים, ביטלתי דרך חב האשראי את התשלומים הנותרים. כעת, חברת הנסיעות מבקשת ממני להחזיר את תשלומים אלו בכדי לקבל את הואוצר מחב' התעופה. לטענתם לא ינתן ואוצר חלקי עבור הסכום שכבר שולם. מפצירים בי כי השארתי אותם עם חוב לחב' התעופה ושאסיר את ההכחשה בחב' האשראי. האם חב הנסיעות לא מחוייבת להחזיר את ארבעת התשלומים שנגבו? מה ניתן לעשות? חוששת להחזיר את המשך התשלומים בחב האשראי כי יכול שחב התעופה תפשוט רגל. אשמח לעצתך.

שלום,
לפי המתואר יש 2 אפשרויות : (1) רכישת זכות עתידית כאשר את משלמת עליה כעת (בדומה לכל רכישה באשראי ; (2) ביטול העסקה והשבה כספית מלאה.
עליך לבחור את האפשרות שאת מעוניינת בה ולפעול בהתאם.
בכל מקרה לשני הצדדים (לחברת הנסיעות ולך) אין אפשרות לאחוז את המקל מ 2 קצותיו. או זה או זה.

09/04/2020 12:32 מיכל ביטול עסקת אשראי בתשלומים לחב' נסיעות ביטול עסקת אשראי בתשלומים לחב' נסיעות
שלום, שילמתי לחב' נסיעות עבור טיול לביתי, המסע לפולין, שהיה אמור להתקיים בחודש האחרון ונדחה לשנה הבאה, בשל נגיף הקורונה והסגר בארץ . האם אני זכאית לבטל את התשלומים באשראי שאני עדיין משלמת לחב' הנסיעות, או לחילופין להקפיא התשלומים.
יש לציין שכל הפרוייקט הזה הופק ע"י ביה"ס עם משרד החינוך.
לא רוצה לשלם על טיול שלא יצא לפועל במועד שנקבע ואולי לא יצא גם בשנה הבאה.
מה הזכויות שלי במקרה כזה?
תודה

שלום,
כן את זכאית לבטל את תשלמי האשראי בעניין זה, שהרי אינך מקבלת את המוצר/שירות עליו את משלמת.
אני מציע לך להסדיר את ביטול העסקה וההשבה הכספית בצורה מסודרת אל מול משרד החינוך ובית הספר לפני שאת פועלת בעצמך מול חברת האשראי.

08/04/2020 08:45 מיכל מתן אפשרות לתקן האם שוללת את הביטול שנשלח מתן אפשרות לתקן האם שוללת את הביטול שנשלח
כשבוע לאחר הרכישה הודעתי לחנות בוצאפ, שאני מבטלת את רכישת מכונת הכביסה בגין פגם (היא מכבסת ללא ריח טוב וללא ריח בכלל) , החנות אומרת שתשלח אליי טכנאי שיבדוק אם המכונה בסדר או לא, שאלתי היא:
1. האם אני מחוייבת לאפשר לטכנאי לבדוק את המכונה?
2. אם חרף הודעת הביטול של הרכישה ששלחתי אתמול ולאחריה, אאפשר מרצוני לטכנאי לבדוק ולנסות לתקן, האם זה מבטל את הודעת ביטול הרכישה ששלחתי בכלל ובפרט במצב בו עד שטכנאי יגיע ויבדוק יחלפו 14 הימים הקבועים בחוק כאפשריים לביטול העסקה?
ובקיצור איך מומלץ להתנהל על מנת שהביטול ייצא לפועל ו שיכירו שיש פגם במכונה ומלוא כספי יוחזר לי?

תודה רבה

שלום,
1. בהתאם לחוק הגנת הצרכן אינך מחויבת לאפשר לטכנאי לבדוק את המכונה, אך אם תשאל דעתי אני ממליץ לפעול כך ולאפשר לטכנאי לבדוק.
2. לא. מעשה זה לא אמור לבטל את הודעת הביטול. כמובן שבפניית והסכמתך לבואו של טכנאי את תבהירי זאת בכתב לחברה על מנת שזה יהיה ברור לו (וכמובן ממוסמך).

07/04/2020 11:26 מיכל סירוב החנות לבקשת ביטול רכישת מכונת כביסה סירוב החנות לבקשת ביטול רכישת מכונת כביסה
רכשתי מכונת כביסה באינטרנט, לאחר שהפעלתי אותה נוכחתי שלכביסה אין ריח בכלל קרי אין ריח טוב של כביסה,
השירות יעצו לי להחליף אבקת כביסה ומרכך אך זה לא פתר את הבעיה.
פניתי לחנות בבקשה לבטל את העיסקה אך הם אמרו לי שלא ניתן לבטל עסקה בגלל שחיברתי את המכונה לחשמל.

מה הכללים בביטול עסקה בנסיבות שתארתי?

תודה רבה

שלום,
באם מכונת הכביסה נרכשה בעסקה מקוונת (עסקת מכר מרחוק) אזי אתה רשאי לבטל עסקה בתנאים אלו :
בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל את העסקה –מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס, או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם.
לפיכך אין רלוונטיות לעובדה שמכונת הכביסה חוברה לחשמל, אלא רק הזמנים הם אלו שקובעים.
החוק קובע לעניין החיבור לחשמל רק אם רכשת את מכונת הכביסה ברכישה רגילה (ולא מקוונת).

01/04/2020 08:31 ר עילה לתביעה בעקבות אי הצלחה של טיפול אסטטי עילה לתביעה בעקבות אי הצלחה של טיפול אסטטי
שלום רב. עברתי טיפול אסטטי בעלות של מעל 15 אלף שקלים. הטיפול הוא טיפול הזעת יתר במכון מוכר שמטפל בבעיה כבר 10 שנים. ביררתי הרבה וגם במכון עצמו אמרו לי שהטיפול עוזר לצמיתות. לצערי 4 חודשים אחרי הטיפול ההזעה חזרה ובעצם הטיפול ירד לטמיון. במכון אמרו לי לבוא לטסט שיבדוק את המצב. אבל אני מכירה את עצמי וההזעה פשוט חזרה. האם במצב כזה יש עילה לתביעה של החזרת הכסף. אני חוששת שהם יתנערו ויגידו שנפלתי בסטטיסטיקה שזה לא מצליח. אך לי הם אמרו שהטיפול תמיד מצליח רק אחרי שביררתי שוב ושוב הלכתי על הטיפול. תודה מראש

שלום,
במקרה המתואר נולדת עילה לתביעה כאשר ישנה הפרת הסכם, כלומר כאשר הבטיחו לך משהו שיקרה והוא לא קרה כפי שהובטח.
אפשרות נוספת לעילה לתביעה כאשר מקיימת רשלנות בטיפול שנעשה.
לפיכך - באם ישנה הפרת הסכם ו\או רשלנות - את רשאית להשבת כספך.

תודה על תשובתך. איך אפשר לדעת אם יש כאן הפרת הסכם? אעבור על המסמכים שחתמתי, הם בקליניקה... ממה שזכור לי חתמתי שמותר לי לקבל זריקות הרדמה ושידוע לי תופעות לוואי (כגון נפיחויות וכו). בהסכם כתוב רק התהליך שאני הולכת לעבור (נקרא מירה-דריי) לא כתוב מה מטרתו ומה אחוזי ההצלחה. האם ניתן בכל זאת לדרוש את הכסף על סמך מה שמפרסמים באתר שלהם למשל, מהו הטיפול הזה ומה מטרתו. או שהמכון יכול להסתייג שאין אף פעם 100 אחוזי הצלחה בטיפול כזה או שלא הובטח שתהיה הצלחה? אין לי הוכחה מוקלטת מהיועצת העסקית שלהם שאיתה דיברתי לפני הטיפול. אבל ברור שלא הייתי הולכת לטיפול ככ יקר אם לא היה מובטח לי שהטיפול עובד

שלום,
נדמה לי שעניתי על כל שאלותיך בעניין.
באם את מעוניינת ייעוץ וסיוע משפטי נוסף - אנא פני למשרדי.

31/03/2020 21:41 אלחנן גינו השכרת רכב השכרת רכב
שלום וברכה
השכרתי רכב בליס פור יו ירושלים
לאחר 22יום(בערך) החזרתי את האוטו בסניף פת שילמתי קבלתי קבלה
לא היתי ממש מרוצה מהאוטו ולכן רציתי שיחליפו לי .לא היה להם משו אחר רציתי ללכת לחברה אחרת.בסופו של דבר לא הסתדר לי
וחזרתי לאחר כמה דקות לפקידה בפת ואמרתי שאני יקח את האוטו שהיה לי חזרה
היא אמרה אין בעיה
שאלתי אותה על התנאים שאלתי אותה אם זה חוזה חדש כמובן אחרי ששלמתי
היא אמרה זה דף חדש
לאחר שבועיים (בערך.אפשר לבדוק זמנים מדויקים בקבלה)החזרתי את האוטו לחברת ליס פור יו ראשל"צ
והמנהלת אומרת שאני צריך לשלם 11ומשו אלף שח מאחר וחרגתי מהקלומטרז שנתנו לי
חריגה של 9אלף קמ שווה 1 ומשו שח לכל קמש
שאלתי מדוע?
והרי מי שלוקח אצלהם רכב לחודש מוגבל 4000קמ
ושבועי זה ללא הגבלה(גם בשבועי יש הגבלה אולי גם 4000לשבוע בקיצור קשה מאוד עד בלתי אפשרי לחרוג משבועי)
המנהלת בליס פור יו ראשלצ אמרה לי האוטו אצלך 44 יום וחרגת תשלם
אמרתי לה והרי אני שילמתי באמצע והחזרתי את האוטו
ולקחתי מחדש לאחר מכן
היא אמרה אותי זה לא מעניין אתה עשית לנו קטע שנסיתי להרוויח עוד קמ
ואתה תשלם עלו
טענתי שלא עשיתי קטע וגם עשיתי היא יכולה לא להשכיר לי יותר אבל לא לחייב אותי על פדיחה שלהם
לאחר שבקשתי הארחה של יומים
התקשרו אלי ושאלו מה עם תשלום
אמרתי להם שאני לא מאשר להם לגעת באשראי שלי ואם רוצים את הכסף זה רק עי בית משפט
חיבו אותי 11אלף שח ועוד כמה שקלים
מה הדין מה עלי לעשות?
אשמח לתשובה
סליחה אם היתי ארוך מידי...
תודה

שלום,
בהתאם למתואר ועל מנת להשיב את כספך,כעת יהיה עליך להגיש תביעה לבית המשפט בעניינך.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

31/03/2020 17:48 גלעד עסקה שבוטלה ללא אישור עסקה שבוטלה ללא אישור
שלום רב,

בחודש אוקטובר 2019 סגרנו אני ומספר חברים חבילת סקי בצרפת, לתאריך 15.03.20, על מנת לבצע את העסקה דרשו מאיתנו לשלם פרטנית, כל אחד על עצמו בעזרת כרטיס אשראי אישי וצילום דרכון, לקראת ההגעה לתאריך החופשה ובעקבות נגיף הקורונה, חלק מהחברים ביטלו את הטיסה, ואחד מהחברה גם ביקש לבטל את הטיסה בשביל כולם (ללא אישור כלל המשתתפים), כשהתקשרתי לחברה ב12.03 על מנת לוודא כי החבילה אינה בוטלה מכיוון שברצוני לטוס, תחילה תירצו הנציגים כי "לא כדאי לי לטוס" ולאחר שזה לא עבד ודבקתי ברצוני לטוס טענו כי "הטיסות יבוטלו" רק לאחר שטענתי שברצוני לטוס כך או כך, הודו שביטלו את העסקה והחזירו את הסחורה לצרכן, ואני כלקוח שרצה לטוס, לא יכול כבר.

ע"פ תקנון החברה אם ישנו ביטול עסקה כ14 יום ממועד מימוש העסקה אין החזר והתשלום מלא, העניין הוא שאני כלל לא ביטלתי את העסקה וכך גם טענתי בפני החברה, החברה מסרבת לזכות אותי ומבקשת ממני לחתום על "ויתור זכויותי" לתבוע את החברה תמורת שובר בסך רבע מגובה העסקה, כמו כן השובר ניתן למימוש אך ורק מול אותה חברה ספציפית.

האם יש לי עילה לתביעה? בגין אילו חוקי צרכן? אזכיר שהטענה המרכזית של החברה היא שאחד מחברי הקבוצה טען שכולם רוצים לבטל, בעוד שאני טוען שבשביל לשלם על העסקה דרשו מכל לקוח לשלם עצמאית בעזרת כרטיס אשראי אישי ותמונת פספורט בעוד על מנת לבטל, אפילו לא יצרו עימי קשר.

שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן מי שרשאי לבטל עסקה הוא הצרכן (בניגוד לנותן השירות).
כמו כן, באם אתה ביצעת הזמנה ושילמת עליה בעצמך באמצעות כרטיס אשראי, אזי רק אתה רשאי לבטל את העסקה (ולא מישהו אחר בשמך).

31/03/2020 18:55 גלעד המשך לשאלה

האם אפשר לקבל סימוך חוקי לסיפא של התשובה?

שלום,
ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן.

26/03/2020 07:08 מיכאל חיוב במוסך חיוב במוסך
חיים שלום,
הרכב שלי אחרי תאונה קלה, התקשרתי למוסך לקבלת הצעת מחיר, נאמר לי 1500 שח. הגעתי למוסך, אם הוראות ברורות, להחליף כנף ופנס קדמי. באותו היום חזר אלי בעל המוסך, ביקש שאשלם לו 1600 שח כלל מעמ עבור חלקים שצריך לקנות, שילמתי.
יומיים אחרי הגעתי לקחת את הרכב, החשבון שהוצג לי היה כמעת 6500 שח (כולל את מה שכבר שולם).
ביקשתי פירוט על המחיר והעבודה, נאמר לי שנעשה מה שהיה צריך לעשות, וזה המחיר. שילמתי.

בחיפוש קצר באינטרנט מצאתי חלקים חילופיים שכמעת חצי מן העלות שחוייבתי.
חוייבתי 1500 שח על עבודת צבע שלא ביקשתי ולא שאלו אותי אם אני רוצה.
בחשבונית מפורט חיוב אחד של 800 שח על עבודה ועוד 600 שח על עבודה ולא קיבתי הסבר מדוע.
יש לי הקלטה ברורה ללא שינוי שעשיתי בטלפון שלי בזמן סגירת העסקה.

האם יש פה תביע, אם כן אילו ממצאים עלי להציג בפני בית המשפט ?


תודה.

שלום,
בהתאם למתואר בהחלט יש פה עילה לתביעה. יש פה ניצול ציני ולא חוקי.
כדי להצליח בתביעה עליך להוכיח את כל טענותיך בבית המשפט ולצורך הוכחת הטענות יש צורך בראיות להוכחתם.

חיים שלום,
האם נדרש לתמלל הקלטה שאני רוצה להגיש כראיה ?
כיצד מגישים את קובץ ההקלטה ?

תודה

שלום,
כן - יש צורך לתמלל שיחות טלפוניות כדי להגישן כראיות בבית המשפט.
אין צורך להגיש את קובץ ההקלטה אלא רק את התמלול. כמובן שיש צורך לשמור את ההקלטה המקורית ולהביאה לבית המשפט ביום הדיון.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.