שלום,
לא. לא ניתן באמצעות הליך תביעות קטנות להוציא צו עשה, אלא רק לתבוע פיצויים בגין נזקים.
..
שלום,
החוק העוסק באפלייה קובע כי : "מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטיה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, הורות או לבישת מדי כוחות הביטחון וההצלה או ענידת סמליהם".
באם המקרה שלך נכנס תחת אחת מהאפשרויות הללו - אזי מדובר באפליה (מבחינת החוק) ועל כן תהא לך עילה לתביעה משפטית.
שלום,
צר לי אך בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין - ברגע ששכרת שירותי עו"ד אינך יכול לפנות לעו"ד אחר על מנת לקבל ייעוץ (ולי כעו"ד אסור להתערב כאשר אתה מיוצג ע"י עו"ד).
איתך הסליחה.
עליך לפנות לעו"ד שלך על מנת להסדיר את הדברים.
שלום,
באם בית העסק הפר את ההסכם ביניכם (לדוגמא לא סיפק לך את המוצר בזמן ובהתאם להסכם) - אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה + פיצויים בגין הפרת ההסכם.
אין שום קשר ורלוונטיות להזמנה מיוחדת.
בכל מקרה לא ניתן לבטל עסקה בגלל הקורונה (הקורונה אינה תירוץ לביטול עסקה), אך ניתן לבטל עיסקה בשל הפרתה.
שלום,
הגשת תביעה אינה שאלה של כדאיות. וכן, בהתאם למתואר אפשר לתבוע את החברה.
לדעתי אפשר ורצוי לפתור את העניין ללא תביעות (הגשת תביעה תתברר רק בעוד שנה) בעוד שמכתב התראה מעו"ד יכול לסיים את העניין הרבה יותר מהר ויעיל.
באם רכשת מוצר והמוצר לא הגיע אליך והחברה מתעלמת ממך - אתה רשאי לתבוע את החברה.
שלום,
לא. מבחינת החוק אינך חייבת לקבל את הצעת החנות להחלפה.
לא זו אף זו, בהתאם למתואר - החנות היא זו שצריכה לפצות אותך בגין הפרת הסכם (הספקת מוצר שלא הזמנת והתנהלות בלתי חוקית מולך).
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמנת לפנות למשרדי.
אני גרה בפ"ת, האם רלבנטי?
שלום,
כן בהחלט.
שלום,
מענה לשאלותיך :
1. לא. אין זה נחשב למסירה כדין על פי החוק
2. כיוון שמדובר בתביעות קטנות בית משפט יכול לקבל זאת כמסירה כדין. בכל מקרה בית המשפט לתביעות קטנות שולח את ההזמנה לדיון והחלטותיו לצדדים בדואר רשום (גם אליך וגם לנתבע).
שלום,
ראשית - כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בכתב האחריות (יתכן שאתה מערבב בין מתן שירות בתוך יום עסקים אחד לבין החלפת המוצר). יש לבדוק סוגיה זו בכתב האחריות.
שנית, מדוע מחליפים לך מקרר לדגם אחר ? זה משהו שמקובל עליך ?
לבסוף - כן אתה רשאי לקבל פיצוי כספי בגין הפרת הסכם (כתב אחריות), הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כך.
בנוסף - אינך חייב להסכים למקרר מדגם אחר (אלא אם כן תנאי זה מצוי בתעודת האחריות).
לגבי האחריות - האחריות צריכה להיות על המוצר החדש לתקופה של (לפחות שנה).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
תודה על תגובתך!
על תעודת האחריות כתוב:
״אנו מתחייבים לתקן את המוצא תוך 7 ימים מיום הקריאה(למוצרים אותם יש לעיין במעונו של הצרכן), במקרים בהם הקלקול מונע את השימוש העיקרי שלשמו מיועד המוצר יבוצע התיקון במועדים כדלדקמן, מיום קבלת הקריאה:
א. מקררים ומקפיאים תוך יום עסקים אחד
...״
הדגם שונה כי הדגם שלי כבר לא במלאי. לא בדקתי עדיין לעומק מה ההבדלים בין הדגמים כך שטרם החלטתי שזה מקובל עליי.
שלום,
כפי שכתבתי לך עליי לעיין במסמך.
בהתאם למה ששלחת כאן אכן עליהם לתקן בתוך יום עסקים אחד.
שלום,
מצד אחד - החוק קובע שאין לפגוע בפרטיותו של אדם.
מצד שני, לקחתי מס' פעמים מקרים כאלה (אישיים שלי) לבית המשפט ולצערי בית המשפט קבע כי זה מותר.
אני לא מבין - אתה שואל אותי האם החוק נכון?
שלום רב,
רק שאלתי את החוק לפרשנות. הבנתי מדברייך ש--נהוג-- בעסקת מכר מרחוק לשלוח חזרה מוצר שרוצים להחזיר בדואר\שליח ועל החברה לזכות אותי גם בעבור המשלוח.
הפרשנות שלי של אותו סעיף בחוק(אם הוא לא עבר שינויים או תוספות מאז) שעל בעל העסק לאסוף את המוצר היכן שהוא נמסר ללקוח, קרי, באם הוא נמסר ללקוח באמצעות שליח לבית הלקוח, המוצר יחכה לבעל העסק בבית הלקוח והלקוח לא יצטרך להגיע לחנות להחזיר\ללכת לדואר ולשלוח בדואר\לשכור שליח.
בכבוד,
יענקל
האם פרשנותי של החוק נכונה?
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.