סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

20/05/2020 13:48 גל תביעה נגד פרטנר תביעה נגד פרטנר
היי שלום,
במהלך תקופת הקורונה היינו צריכים להחזיר ציוד טלוויזיה לפרטנר בעקבות התנתקות מהם. פרטנר הודיעו כי אין אפשרות להחזיר ציוד לאף סניף בתקופה זו וכי ההחזרה מתבצעת ע"י נציג שנשלח על ידם. שוחחנו עם פרטנר ותיאמנו מועד הגעת הנציג לקחת את הציוד. במועד הנציג לא הגיע. התקשרנו לפרטנר וקבענו מועד חדש. ושוב הנציג לא הגיע. אתמול קיבלתי את החשבון במייל וראיתי שחויבתי ב952.99 שקלים בגין אי החזרת ציוד. חברת פרטנר לא רק שלא כיבדה את ההסכמים בינינו ושלחה נציג כפי שהובטח על ידה פעמיים, אלא גם היא מחייבת אותי בסך כמעט 1000 שקלים בגין אי החזרת הציוד!!! הגשתי תביעה קטנה על סך 1,000 שקלים. בעיקר בגלל אי הגעת הנציג. את הסכום שגבו ממני הם אמרו שיזכו ברגע שיוחזר הציוד (הם שוב קבעו נציג שיגיע לקחת ב24.5.20, נראה אם יגיע בכלל) ורק אז החשבון יזוכה בתוך 14 ימי עסקים. האם התנהלתי בסדר?

שלום,
לא. לא התנהלת בסדר.

21/05/2020 17:37 גל למה?

למה לא התנהלתי בסדר?

שלום,
לדעתי לא, כיוון שהמקרה שלך אינו בשל להגשת תביעה.
לא רצים להגיש תביעה לפני שמנסים להסדיר את העניין מול החברה
בעניין אי הגשת טכנאי החוק קובע פיצוי (ללא צורך בבית משפט) בסכום של 600 ש"ח על כל פעם שלא הגיע טכנאי.
אני מעריך שבית המשפט יורה לצדדים לדבר ביניהם ולהגיע להסדר (דבר שהיה אפשר לעשות ללא בית משפט).
בנוסף - כאשר יש בעיה משפטית רצוי להתייעץ עם עו"ד (כפי שכאשר יש לך בעיה ברכב אתה פונה למוסך ובבעיה בריאותית אתה פונה לרופא).
כמובן שאני מאחל לך בהצלחה. .

20/05/2020 17:04 שרית ואהוד דוידי רכישה מאתר סחר שלא סופקה רכישה מאתר סחר שלא סופקה
רכשתי מאתר סחר כפפות (אני בן 71 שנה) ע"מ להיות מוגן בזמנים אלו,היה מחיר טוב רכשתי במבצע 10 חבילות והמתנתי לאספקה, עד- 10 ימי עסקים
בינתיים היו לי הזדמנויות לרכוש בסופרים אך לא רכשתי כי כפי שאמרתי המתנתי לאספקה.
כאשר זמן האספקה התארך מעבר ל20 יום,ניסיתי לרכוש כפפות בסופרים אך לדאבוני אזל המלאי בכולם,(סופרפארם,רמי לוי,ויקטןרי ועוד)
אחר 33 יום נשלחה לי הודעה לאסוף את המשלוח מבוקסיט,ניגשתי לבוקסיט,אך לא הייתה חבילה,פניתי לאתר הסחר בטענה שהם עושים צחוק ממני אין ולא הייתה חבילה ,הבטיחו לבדוק , בינתיים סוף סוף חזרו המלאים בסופרים והצלחתי לרכוש .ביום ה44 הודיעו לי שהחבילה בדרך,הודעתי להם שלאור ההתנהלות שלהם ,הספקתי לרכוש כפפות,והעסקה בטלה ודרשתי פיצוי. הכסף הושב לחשבון אך פיצוי לא קבלתי ,עקב חוסר הכפפות נשארנו בהסגר בבית ללא יציאה, לתקופה של 34 יום עד שרכשנו כפפות, לא רצינו לקחת סיכון להדבקות אנו ברמת סיכון גבוה בנוסף לגיל גם סובלים ממחלות רקע
האם אנו יכולים להגיש תביעה ?
תודה מראש
משפחת דוידי

שלום,
כן, אתה רשאי להגיש תביעה ולבקש פיצויים בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש.

20/05/2020 14:15 עומרי החזר מקדמה עקב ביטול אירוע החזר מקדמה עקב ביטול אירוע
שלום,
אני וחברה שלי התכוננו להתחתן באולם אירועים ב- 25.05.20 (שבוע הבא...).
חתמנו עם האולם בחודש ספטמבר 2019 ואף שילמנו (בשני צ'קים) את עלות החתונה.
צ'ק ראשון היה מקדמה (15,000 ש"ח) וצ'ק שני היה היתרה עבור יתר ההוצאות.
בשל מגיפת הקורונה וסגירת אולמות האירועים, האולם לא יכול היה לקיים לנו את האירוע במועד וביקש מאיתנו לדחות אותו.
בחוזה מצויין רק מה קורה אם הביטול הוא מצידנו.
סירבנו, כיוון שמסיבות דתיות אנו לא דוחים חתונה ונתחתן ביום שנקבע במקום חלופי.
האולם מצידו החליט לקנוס אותנו (לאחר שדחינו את בקשת דחיית החתונה מצידם) בסך המקדמה ששילמנו!!!
חשוב לציין כי לא ביטלנו או דחינו את החתונה מצידנו והיה זה יוזמת האולם בשל המצב.
האם אנו יכולים לתבוע מהאולם את החזר המקדמה ששולמה (15,000)???
במידה וכן, האם נוכל לתבוע זאת בביהמ"ש לתביעות קטנות?
תודה,
עומרי

שלום,
בהתאם למתואר האולם פעל שלא כדין (בכך שקנס אתכם בסכום מלא של המקדמה).
הצדק הוא אתכם.
כן - אתם רשאים להגיש תביעה בעניין זה בבית משפט לתביעות קטנות.

תודה רבה על תשובתך.

רק שאלת המשך קטנה:
האם אוכל לבטל את הצ'ק השני (שמועד פרעונו חל בחודש הבא) והדבר לא ייחשב לי כהפרת הסכם או משהו כזה?

תודה.

שלום,
לפני ביטול הצ'ק עליך לבטל את העסקה.
בכל מקרה כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בחוזה עליו חתמת.

19/05/2020 15:04 מיכאל ביטול לימודים עקב מעבר לאונליין ביטול לימודים עקב מעבר לאונליין
שלום
נרשמתי למכללה ללימודי אנגלית
תוכנית הלימודים מחולקת לשניי קורסים
הקורסים שונים במשך הקורס ובעלות הקורס
אך משולם כיחידה אחת .
חלק מהכסף שולם במזומן וחלק בצ'קים שעדיין לא ניפרעו.

* עד שהתחילה הקורונה הלימודים התקיימו פיזית בכיתה

את הקורס הראשון סיימתי לפני הקורונה .
* את הקורס השני לא התחלתי כלל .

עקב הקורונה המכללה נקלע לקשיים כספים וסוגרים את כל הסניפים בארץ
ועוברים ללימודים באונליין .

אני לא מעוניין ללמוד אונליין .

* מה האפשרויות העומדות בפני ?
* האם אני יכול לבטל את הצ'קים שעדיין לא ניפרעו ?
* האם אני יכול לבטל את הלימודים ולקבל את כספי חזרה ?
( סכום הכסף ששלום עד כה הרבה יותר מעלות הקורס הראשון שסיימתי ) .
תודה .

שלום,
בהתאם למתואר המכללה שינתה את תנאי ההסכם ועל כן אתה רשאי לבטל את ההסכם וכפועל יוצא לקבל את כספך בחזרה.
עליך לפנות למכללה באמצעות מכתב התראה ולהודיע על ביטול ההסכם וקבלת כספך בחזרה.
באם המכללה לא תפעל בהתאם למכתב תהא רשאי לבטל את הצ'קים והתשלומים ולאחר מכן להגיש תביעה כנגד המכללה בגין האמור.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

20/05/2020 10:46 מיכאל תודה

תודה רבה

19/05/2020 13:09 אילן אי הסכמה לגבי נזק בבניין מגורים אי הסכמה לגבי נזק בבניין מגורים
שלום,
לפני כמה חודשים ועד הבניין החליט לבצע איטום בגג המשותף.
הועד הזמין ושילם קבלן מקצוע שעשה את האיטום.
מי שעשה את האיטום פישל ועשה איטום על גבי הרגליים של חלק מהקולטים והדודים כך שהוא פגע ברכוש של הדיירים מבלי לבקש רשות ומבלי שיהיה אפשר להזיז אותם יותר (כי חלק מזה מתחת לאיטום).
לאחר כמה חודשים, הייתי צריך להחליף דוד וכחלק מהעבודה, המתקן היה חייב להזיז את הרגליים וכך האיטום נפתח.
הועד מסרב לקבל אחריות על הפשלה של האוטם ודורש ממני/מתקן הדוד לשלם על התיקון לאיטום. אני מוכן לשלם את החלק היחסי שלי בנושא אם צריך אבל לא את כל הסכום.
יש לי פה שתי שאלות
א. מי אחראי על הבעיה ? האוטם או מתקן הדוד?
ב. במידה וגוף אחר מאשר הואטם המרכזי יבצע תיקון - לא יהיה יותר אחריות לאיטום נכון? (שכן במקרה של נזילה כל אחד יוכל להפיל את הבעיה על השני)
תודה !

שלום,
1. מי שקובע אחריות הוא בית המשפט (השופט).
2. יש צורך לבחון מי התרשל בעבודתו - אם מי שהתרשל הוא האוטם - אזי לא חלה עליך ו\או על מתקן הדוד כל אחריות, אך באם האוטם ביצע מלכתו נאמנה (לא התרשל בעבודתו) אזי האחראי הוא מתקן הדוד. כפי שציינתי מי שקובע אחריות הוא בית המשפט.
3. לא הבנתי את השאלה השניה ששאלת.

19/05/2020 14:15 אילן המשך השאלה

תודה על העמנה המהיר.
שתי שאלות
האוטם ראה (ככל הנראה) שהוא אוטם על גבי הגליים של הדודים וכו מבלי לשאול את בעלי הדודוים. כך שהוא
1. מעבר לשאלת הרשלנות - הוא פגע ברכוש שלי מבלי לבקש אישור, זה לא מספיק כשלעצמו לקבוע את אחריותו?
2. איך בית המשפט יקבע אם היתה רשלנות או לא?
תודה !

שלום,
1. לא. אין זה מספיק כדי לקבוע אחריות.
2. בית המשפט בודק באם היתה רשלנות על סמך המידע והראיות הנמצאות לפניו. שופט הוא מי שעוסק במשפט. מכיר חוקים פסיקות וכו' ובנוסף - זו סמכותו על פי חוק. איך בית משפט קובע אם מישהו אשם או לא ? בדיוק באותה הדרך. זו עבודתו של בית המשפט.

19/05/2020 14:24 משה חתימה על חיוב להחזרת סחורה בכל תנאי חתימה על חיוב להחזרת סחורה בכל תנאי
אני קמעונאי שקניתי מעת לעת מיצרן, מוצרים שיוצרו במיוחד ע'פ הזמנתי.
החתמתי בזמנו את היצרן על חובה לקבל ממני בחזרה את כל המוצרים/חלקם בכל זמן ובכל מצב שיהיו?
חלק גדול מהמוצרים, מוצגים בחנות שלי כבר שנים רבות והתבלו מאוד מאוד...
חוקית, האם היה מותר לי להחתים אותו? היכן הגבול המותר?
אשמח לקישור לתקנה/פס'ד הכי רלוונטי לעניין הנ''ל...
ראיתי ב"חוק הגנת הצרכן" סעיף 4ג' סעיף קטן (ב) וגם סעיף קטן (ד) (3) .
לא יודע כמה זה רלוונטי ובכלל אם "חוק הגנת הצרכן" חל גם על יצרן/קמעונאי?
אגב, היצרן מסרב בתוקף, בטענה שהוא סיפק תקינים הבלאי נוצר אצלי ובעיקר שהוא לא יוכל למכור הלאה את המוצרים במצבם.
תודה

שלום,
1. צדדים יכולים להחליט כל שירצו בהסכם (כל עוד אינו בניגוד לחוק כמובן). לפיכך בהחלט היה ניתן לחתום על הסכם כפי שאתה מתאר.
2. חוק הגנת הצרכן מגדיר מיהו "צרכן" ומיהו "עוסק".
"צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;

20/05/2020 06:21 טופז בן צבי גביית חוב משנת 2006 האם חלים ככלי ההתיישנות? גביית חוב משנת 2006 האם חלים ככלי ההתיישנות?
בתאריך 17.5.20202 חשבון הבנק שלי עוקל בטענה כי קיים לי חוב על סך 4000 ₪ לזכות רשות השידור, זאת לאור חוק רשות השידור. לטענת הנציגה החוב ניתן לי בגין אי עמידה בתשלום משנת 2006. עוד טענה הנציגה כי חוב זה הובא לידיעתי באמצעות דואר רשום אך כאשר ביקשתי לראות את חתימתי על אותו מסמך דואר או אסמכתה כלשהי היא ענתה כי עלי לפנות לאתר האינטרנט של המוקד ולנסות להתחקות אחר מסמכים משנת 2006 זאת על אף העובדה שהסברתי לנציגה שאני לא יודעת איך להשתמש באינטרנט ואין לי אפשרות לאתר את מסמך. ראשית, ברצוני לציין כי החוק שאיזכרתי לעיל בוטל בשנת 2014. שנית, במדינת ישראל קיימים כללי התיישנות, לא ניתן להגיש תביעה שלא הוגשה עליה תובענה במידה וחלפו מעל 7 שנים ובענייננו מדובר ב- 14 שנים. שלישית, מצבי הכלכלי אינו מאפשר לי לשלם את הסכום המבוקש על אחת כמה וכמה כאשר למיטב זכרוני חוב זה מעולם לא הובא לידעתי (באפשרותי להציג מסמכים מהבנק אשר תומכים טענה זו). נכון לעכשיו חשבון הבנק שלי מעוקל אבקש את עזרתכם בנושא. בברכה,

שלום,
קראתי את הדברים ואת צודקת ב 100%.
חלה התיישנות על חוב ועל כן אין לא ניתן להטיל עיקול ולגבות כספים על כך.
ביקשת עזרה. איך אוכל לעזור ?

20/05/2020 10:02 רנדה עיכוב משמעותי בסיפוק עסקת ריהוט התעלמות ואי פירוט הפרטים שנרכשו בהזמנה עיכוב משמעותי בסיפוק עסקת ריהוט התעלמות ואי פירוט הפרטים שנרכשו בהזמנה
שלום רב,
רכשנו מבטבח וריהוט לבית חדש בעסקה שעלתה לנו 125000, הספק קיבל את מלוא הכסף באמצעות העברה בנקאית ישירה בעסקת מימון. עברה כמעט שנה ולא קיבלנו שום ציוד. כל הזמן הבטיח לנו מועדי התקנה ולא עמד בהם. בנוסף הוא מתעלם משאלות מהותיות כמו סוג העץ, ומסרב לפרט את המפרט הטכני בהזמנה שמסר לנו.
יש לנו הודעות שמורות ושיחות מוקלטות שמוכיחות את ההתנהלות הלא כשרה שלו.
האם יש עילה לביטול העסקה ולקבלת את הכסף שלנו בחזרה? איך מומלץ לפעול במצב כזה.
תודה

שלום,
בהתאם למתואר בוודאי שיש פה עילה לביטול העסקה, קבלת כספכם בחזרה + תשלום פיצויים בנוסף.
ממליץ לך לשכור שירותיו של עו"ד בעניין זה.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי ואשמח לסייע.

18/05/2020 15:41 אחמד טיזי פיצוי הולם? פיצוי הולם?
שלום רב,

רכשתי מוצר חשמלי מרחוק. המוצר שהתקבל היה פגום, לאחר התכתבות ממושכת עם השירות לקוחות והתעקשותם שאגיע פיזית לסניף להחזיר המוצר במקום שיאספו אותו מהבית ויזכו אותי, הגעתי לסניף ולאחר כ30 דקות המתנה המוצר הוחזר והכסף יועבר לאשראי "עד 14 ימים" לטענתם.

שלחתי מייל לשירות בו דרשתי פיצוי בסך 1000 שח על הטרטור הרב בהתכתבות, עוגמת נפש, טרחה וזמן.

להלן תשובת מנהל השירות לקוחות שלהם, מהי דעתך על הפיצוי המגוחך וטענותיו (שהם בסך הכל מוכרים מוצר של ספק צד ג') של המנהל? האם להמשיך ללחוץ ולהגיש תביעה?

בהמשך לפנייתך,

ברצוננו לציין כי חברתנו אינה מייצרת את המוצר ורק מספקת אותו ללקוח לאחר קבלתו מהיבואן.
המוצר שסופק לך הינו חדש כפי שמגיע ישירות מהיבואן באריזתו האטומה והמקורית. נדגיש כי המוצר אינו נפתח טרם מסירתו אליך.

המוצר סופק לך באמצעות שליח מכיוון שבתקופה זו החנויות היו סגורות לקבלת קהל בהתאם להנחיות משרד הבריאות וחברתנו עבדה במתכונת מצומצמת, לכן לא היה ניתן לגשת סניפים לרכוש את המוצר ישירות. בהתאם לתקנון האתר ותנאי הרכישה והאחריות ככל וקיימת בעיה/תקלה במוצר יש לפנות עימו לנותן האחריות לקבלת שירות.

אך על מנת להקל ולסייע לך חברתנו הציעה לך להביא את המוצר לחנות וככל וקיימת בעיה תזוכה בעבור המוצר.
למרות שאין ביכולתה של חברתנו לדעת כיצד משימוש במוצר חדש נגרמת לו חלודה ולמרות שהיה עליך למסור את המוצר לנותן האחריות לטיפול דרכם בהתאם לתעודת האחריות,
חברתנו פעלה ללא דופי וזיכתה אותך בעבור המוצר - זיכוי כספי מלא.

כאשר הגעת לחנות , מכורח המציאות והנסיבות הקיימות בעקבות הקורונה שמאלצות את חברתנו לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ניתן להכניס לחנות
אך ורק לקוח אחד לכל עמדה מיוחדת עם הפרדה.


אנו מצרים על תחשותיך ועל זמן ההמתנה הארוך בסניף, אך אין חברתנו יכולה לפעול בניגוד להנחיות משרד הבריאות וזאת על מנת לשמור על בריאותם של עובדי החברה ולקוחותיה.


למרות כל האמור לעיל חברתנו כשירות טוב מוכנה להציע לך קופון 50 שקלים לרכישה עתידית בחברתנו.

שלום,
בהתאם למתואר החברה התנהלה והתנהגה כדין.
לא הייתי ממליץ על הגשת תביעה.

18/05/2020 15:16 מיטל אי שביעות רצון ואי תוצאות ממכון אסטטיקה אי שביעות רצון ואי תוצאות ממכון אסטטיקה
שלום,
שילמתי 7000 שח בשטרות מזומן כשכל תשלום 3500 שח. לקוסמיטיקאית שלי עבור המסת שומן בקור. לא קיבלתי קבלה ויותר מזה שמטריד אותי מאוד היא שאין תוצאות. מה עליי לעשות?

שלום,
ממליץ לך לפנות לעורך דין לצורך בחינת העניין בעין משפטית.
ככל שתהיה לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות, תוכלי לתבוע לצורך השבת כספך ותשלום פיצויים.
באם את מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.