סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/04/2023 15:34 חגי יצחק פילר של חברת החשמל פילר של חברת החשמל
סיימתי לבנות ויש לי טופס 4 השכן במהלך בנייה טוען שהיפלר של חברת החשמל נמוך ויש צורך להזיז אותו אני גר בבית לאחר שסיימתי פיתוח חומות וגידור הוא רוצה להזיז וזה כרוך בזנק שיגרם לי מה נכון מבינה חוקית ? תודה מראש

שלום,
זהו לא הפורום המתאים לשאלתך.
איתך הסליחה. אנא הפנה את שאלתך לפורום המתאים.

11/08/2014 09:08 אריק בן סימון האם ניתן לשלוח לתיקון מחשב עם אחריות לתיקון חיצוני האם ניתן לשלוח לתיקון מחשב עם אחריות לתיקון חיצוני
קניתי מחשב מחברת ksp מדגם לנובו, שיש להם אחריות יצרן עליו, ( האחריות כמו גם המעבדה הם באחריות לנובו) , המחשב היה תקול מהיום הראשון, ונלקח מספר פעמים למעבדת שירות של לנובו בכול הפעמים הם לא איבחנו את התקלה, ושלחו לי שבבדיקה הכול תקין., למרות שיש תקלה בצפיה בסרטונים במחשב, העינין הגיע לתביעות קטנות, מאחר והמחשב תקול, האם אני יכול לפני שזה מגיע לבהמש לקחת אותו לטכנאי מטעמי שיאבחן את הבעיה? מכיון שהעינין הגיע לתביעה משפטית, והמעבדת שירות שעובדת עם לנובו לא בידיוק אוביקטיבים באיבחון, ודואגים לרשום שאין תקלה למרות שיש בוודאות בעיה, אודה לכם על תשובתכם…

אריק שלום, גם אנירכשתי מקי.אס.פי. מחשב (נייד) ,שברגע הטענתו הראשונית,תוך שעה מרגע הגעתו במשלוח,גרם לקצר.לבקשתם מסרתי למעבדה שלהם ואז טענו שאין כל בעיה בו. ושאקח את אותו המחשב אלי. טכנאי מחשבים שלי אמר לי ,שזה נקרא מחשב תקול ושהקצר החשמלי עלול לפגוע במחשב. הרשות להגנה לצרכן וגם אמון הציבור חסרי יכולת מולם כי מסננים אותם שם בחברה. מבקשת עיצות מנסיונך. אין לי כסף אלא לתביעות קטנות.איך הלך לך בתביעה ? אני זקוקה לכל פיסת מידע שתוכל לתת. בבקשההה. שנים לא היה לי כסף למחשב והנה זה מה שקרה. עוד דבר.הם אומרים ,שמדבקות האחריות נמצאו קרועות בבדיקה ולפי התקנון שלהם במקרה כזה הם לא מעניקים אחריות.מה זה בכלל אומר מדבקות האחריות? בסהכ פתחתי רגיל את האריזה.אני עובדת מלא שעות בשבוע ואני תוהה האם יש תקווה בתביעות קטנות? כי זה ידרוש ממני הרבה שעות התעסקות מהפנאי שאין לי.איזו הרגשה מעיקה. מה תוכל לספר לי ? פעם ראשונה ,שאני קונה ברשת.ודרכם כי קיבלתי עליהם המלצות כיבואן אמין... 052 -7274137 אם תואיל לטרוח ולשתף מנסיונך

20/03/2023 11:58 תומר תיקון במעבדה - אחריות - האם יש מגבלת זמן ? תיקון במעבדה - אחריות - האם יש מגבלת זמן ?
שלום , שלחתי מצלמה לתיקון במעבדות fuji במסגרת אחריות.
המצלמה כבר 4 חודשים - והתשובה שלהם שזה יגיע נעדכן אותך.

נשמע לי לא סביר בעליל. האם יש משהו לעשות בנושא ?

שלום,
תיקון מצלמה במשך 4 חודשים זה בהחלט לא סביר.
ניתן להוציא לחברה מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד כדי לטפל בעוול שנגרם לך ולדרוש פיצוי כספי בעניין.

14/03/2023 07:03 אלמוג סירוב לבצע עסקה במחיר שהופיע באתר סירוב לבצע עסקה במחיר שהופיע באתר
אתמול יצרה איתי קשר נציגת מכירות מחברת אמור קלאב בנוגע להזמנה שרציתי לבצע לקלאב הוטל אילת דרך האתר שלהם ומדגיש שוב באתר שלהם(הכל מתועד..) דיברנו בווטסאפ ולאחר מכן שוחחנו בטלפון לטענת הנציגה עימה שוחחתי בטלפון המחיר שפורסם ועדיין הופיע מולי כיוון שהאתר היה פתוח במחשב מולי היה שגוי וחזרה על כך שוב ושוב וסירבה לבצע את ההזמנה במחיר הנקוב, אך החמור מכך שבו בזמן שאנו משוחחים ואני מנסה לבצע את ההזמנה באתר לבקשתה של הנציגה וכאשר הנציגה הופתעה לגלות את הטעות במחיר הפלא ופלא המחיר השתנה ועלה אל מול עייני בעוד כמעט אלף שקלים ובעצם נחסמה בפניי האפשרות לבצע את ההזמנה בה הייתי מעוניין.הנציגה עימה שוחחתי הפסיקה לענות וכמובן שכל הבטחותיה שמנהל יחזור אליי לא קרו ומסרבים לאפשר לי לבצע הזמנה...תודה רבה.

שלום,
קראתי את סיפור המקרה. אילו ראיות יש ברשותך להוכחת הטענות ?

15/03/2023 14:54 אלמוג תשובה

צילומי מסך של המחיר המקורי צילומי מסך צילומים של ההתכתבות בווטסאפ צילומים של התכתבות במייל עם בעלי החברה ושיחת טלפון מלאה מוקלטת עם נציגת המכירות

אני מבין ומהי שאלתך ?

15/03/2023 12:18 אברם אופרוב מסתבר שהמחיר שסוכם הוא לא המחיר הסופי מסתבר שהמחיר שסוכם הוא לא המחיר הסופי
בשיחת טלפון רכשתי מקרר. סוכם על מחיר "כולל הכל בלי טריקים ובלי שטיקים ולבלי תוספות". לא קיבלתי חשבונית והנחתי שהיא מגיעה עם ההובלה. המקרר הגיע והמוביל דרש עוד מאתיים וחמישים ש"ח בשל "פירוק דלתות". טענתי שהמחיר לא כלל כל תוספת. המוביל אמר שאם לא אשלם יקח את המקרר בחזרה. במצב זה (של "אקדח לרקה") הודעתי למוביל אששלם ואתקזז מול החברה. למותר לציין שאני לא ביקשתי פירוק דלתות ושאיש לא דיבר או הזכיר פירוק דלתות של המקרר. ביקשתי את הסכום מהחברה. אמרו לי שההובלה אינה קשורה אליהם ושזה כתוב בחשבונית. אבל לא קיבלתי חשבונית, אמרתי. אז (ורק אז) הם שלחו חשבונית - שבוע ימים (!) אחרי הרכישה - ואכן בה מצוין שהסכום כולל הובלה אבל אינו כולל פירוק דלתות. איש לא בדק איתי מבעוד מועד אם אכן נחוץ פירוק דלתות. המקרר הגיע עם דלתות מפורקות כאשר יש בהחלט סיכוי סביר (אם עדיין מותר להשתמש ב"סביר") שאין בכלל צורך בכך. האם מגיע לי החזר ואם לא מספקים מה עלי לעשות?

שלום,
בהחלט מגיע לך החזר כספי.
ככל שלא יסכימו להשיב לך קמה לך עילה לתביעה ואתה רשאי לתבוע את החברה בעניין.

עו"ד חיים איציקובסקי, אני מודה לך. מאד. כל טוב

15/03/2023 12:08 אברם אופרוב הטכנאי לא הופיע - האם מגיע פיצוי הטכנאי לא הופיע - האם מגיע פיצוי
חברה ממנה רכשתי מקרר חדש הודיעה לי שטכנאי צריך להגיע אלי על מנת "להתקין" את המקרר. הגיע טכנאי רק חיבר צינור ואמר שאינו מכיר את המקרר. החברה קבעה ביקור טכנאי אחר שיגיע ביום ראשון בין 10-12. בסביבות שעה 10:00 הודיעו לי מהחברה שהטכנאי מתעכב ויגיע לפני 13:00. יותר לא דיבר איתי איש. בשעה 14:30 צלצל הטכנאי ואמר שהוא בדרך אלי אלא שכבר יצאתי מהבית ולא יכולתי לקבל אותו. האם מגיע לי פיצוי מהחברה?

שלום,
כן, מגיע לך פיצוי מכוח "חוק הטכנאים".

עו"ד חיים איציקובסקי, אני מודה לך. מאד. כל טוב

15/03/2023 12:03 אברם אופרוב האם מגיע פיצוי? האם מגיע פיצוי?
המקרר חדל לפעול. החברה ממנה נרכש שלחה טכנאי יומיים לאחר הבקשה. הטכנאי תיקן והלך לדרכו. נרכש מזון. בדיעבד הסתבר שהתיקון כשל והמקרר אינו פועל. טכנאי נוסף הגיע שלושה ימים לאחר הראשון. תיקן. אמר שמקווה שהתיקון הצליח וגם אמר לא לרכוש מזון. התיקון כשל. למרות שלא נרכש מזון חדש התקלקל כל המזון שנרכש בעקבות התיקון הראשון מדובר בכמעט 500 ש"ח (בשר ודגים ועוד) שנאלצתי לזרוק לפח. האם אני זכאי לפיצוי על האוכל שנזרק.

שלום,
כן.
רשלנות מקצועית של הטכנאי גרמה לנזקים ובהתאם לחוק על החברה לפצות שעבור כך.

09/03/2023 18:18 גולש האם חובה לציין במאמר שמקבלים תגמול? האם חובה לציין במאמר שמקבלים תגמול?
יש לי מאמר באתר שסוקר מוצר מסויים ועל כל רכישה שמתבצעת דרך הקישור שבמאמר שלי, אני מקבל עמלה מהחברה. האם אני צריך לציין בתחילת המאמר "בשיתוף עם חברה X"? האם אפשר לציין זאת באנגלית למרות שהכתבה בעברית? האם חובה לציין גם אם אני מפנה גולשים לשם באמצעות מודעה ממומנת?

שלום,
אינני יודע לענות על שאלתך זו. זה לא תחום שאני עוסק בו. מציע לך לפנות לעו"ד או איש מקצוע שעוסק בתחום זה.

מה שכן אני יכול להגיד הוא שאסור לך להטעות את הצרכן. משכך עליך למסור את כל המידע הרלוונטי אותו הצרכן צריך לדעת לפני שהוא רוכש את המוצר/שירות

06/03/2023 19:08 יבגני ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום רב,
בתאריך 27.11.22 ביצעתי רכישה של שולחן אוכל ו-6 כסאות באתר אינטרנט של חברת ריהוט גדולה.
בעת ההזמנה בדף המוצר נאמר כי מועד האספקה היא עד 70 ימי עסקים
בתנאי הזמנה שנשלח אלי למייל לאחר ביצוע התשלום הופיע משהו אחר - "זמן אספקה משוער בימי עבודה 70"
בתאריך 26.01.23 ביררתי מול שירות לקוחות של החברה לגבי סטטוס הזמנה. נמסר לי כי השולחן אמור להגיע בעוד 4 ימים לארץ והם מאמינים ששבוע הבא אקבל אותו.
כעבור כמעט חודש (19.02.23) בלי שום עדכון מהחברה ביררתי שוב פעם, נמסר לי שההזמנה עדיין לא מוכנה למשלוח ושהשולחן צריך להיכנס לנמל בשבועיים הקרובים.
נכון להיום עברו 71 ימי עסקים, שלחתי מכתב לחברה עם דרישה לביטול עסקה
מבית העסק השיבו שהזמנתי מוצר שלא היה על המדף (הדבר לא צוין בעת הזמנת המוצר), שלא הייתה שום הפרה ושעדיין לא עברו 70 ימי עסקים (למרות שלא התעצלתי וספרתי). עוד טענו כי על גבי טופס הזמנה רשום תאריך אספקה 08.03.2023, מה שלא מופיע. עוד נמסר שעד יום חמישי יצרו איתי קשר לתיאום אספקה.
אני עדיין מעוניין בביטול עסקה.
האם ניתן לטעון כי מדובר בהפרת הסכם יסודית? הרי לא הופיע באתר אינטרנט בעת ההזמנה ש"המוצר אינו על המדף", בנוסף מדובר במוצר חיוני בכל בית. אני ללא פינת אוכל בבית מעל 3 חודשים ולא יכול להזמין אורחים לחגים.
בנוסף, האם ניתן לטעון שמדובר בהטעיית צרכן שבאתר אינטרנט התחייבות היא עד 70 ימי עסקים כאשר בתנאי הזמנה שנשלח אלי למייל מופיע "מועד משוער לאספקה - 70 ימי עסקים"?
מודה מראש על תשובתך

שלום,
התשובות לשאלותיך הן כן.

28/02/2023 10:00 חגית בית עסק שלא מוכן להחזיר לי את כספי עקב ביטול עסקה בית עסק שלא מוכן להחזיר לי את כספי עקב ביטול עסקה
ביצעתי עסקה עם חברה שבונה בריכות שילמתי מקדמה של דמי רצינות 10000 ש"ח
לאחר מכן הם התחילו באיחור של חודש את העבודה מהיום שנקבע העובד שלהם התחיל לבנות את שלד הבריכה במשך חמישה ימים לאחר מכן ביום החמישי קיבלתי עצירת עבודה מהעיירה ונאלצתי לעצור את העבודה ובכל זאת שילמתי תשלום ראשון של 22000 ש"ח כמו שסוכם בחוזה על והם פנו לפרוייקט אחר
לאחר 3 חודשים החלטתי שאני לא ממשיכה בבניית הבריכה ועכשיו אינם רוצים להחזיר לי כסף שלא מגיע להם כי לא ביצעו את כל העבודה האם יש לי סיכוי ללכת איתם לתביעה ? האם הם יכולים להרשות לא להחזיר כסף? לא מצוין שום דבר בחוזה על הפסקה או ביטול עבודה שקורת במהלך העבודה עצמה .

שלום,
קראתי את הדברים, אך לצערי לא הבנתי את סיפור המקרה.
את מוזמנת לפנות אליי לצורך הסבר ופירוט סיפור המקרה בעניינך כדי שאוכל לייעץ לך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.