סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

05/02/2023 18:54 יהוד קניית רכב חדש מהחברה תמורת הרכב שלי בטרייד אין קניית רכב חדש מהחברה תמורת הרכב שלי בטרייד אין
בתאריך 31/1/23 עשיתי הסכם לקניית רכב חדש ושילמתי מקדמה 6000 ש"ח. וטרייד אין עבור הרכב שלי שהמחיר סוכם ביננו וביום שישי 3/1/23 שלחו אותנו לבדיקת הרכב שלנו על חשבונם. והיום הנציג מכירות התקשר אליי וטוען שהמחיר של הרכב שלי ירד בעוד 4000 ש"ח. כל זה לאחר שסגרנו מחיר והכל. ויש הסכם.חתום. האם מותר לחברה לעשות דבר כזה..ואם אני לא מעוניינת בעסקה הם רוצים לחייב אותי על בדיקת הרכב 400 ש"ח. אמרתי לנציג למה לא עדכנתי אותי ביום רביעי 1/2/23 או ביום חמישי לפני בדיקת הרכב הייתי שוקלת אם בכלל מתאים לי לקחת לבדיקה ולא לאחר הבדיקה אתה מעדכן אותי שהמחיר של הרכב שלי ירד. והיום 5/2/23 אתה מעדכן אותי שהמחיר של הרכב שלי ירד בסכום של 4000 שח...האם מותר להם לעשות דבר כזה כלומר להוריד במחיר הרכב שלי לאחר שסגרנו על המחיר וחתמנו על ההסכם ואם אני מבטלת אז רוצים לחייב אותי 400 שח עבור הבדיקה ??? אשמח לתשובה במייל הפרטי

שלום,
ככל שיש ביניכם הסכם בכתב יש לפעול בהתאם להסכם בכתב, כך שאם בהתאם להסכם קבעתם את התמורה ללא סייגים (לדוגמא של בדיקת הרכב) וכעת הצד השני משנה את ההסכם, הוא פועל בלא כדין.
משכך ולאור האמור ובאם הצד השני שינה את תנאי ההסכם - את רשאית לבטל את העסקה ולא לשלם את ה 400 ש"ח בעבור הבדיקה.

04/02/2023 14:14 סרגיי תביעה על אובדן זמן תביעה על אובדן זמן
שלום רב,

ברצוני להגיש תביעה קטנה נגד קבלן . בין היתר אני רוצה לבקש פיצוי על זמן תיקונים ארוך . השאלה שלי היא אם אני טוען שבזבזתי על ליווי אנשי מקצוע של הקבלן 100 שעות עבודה שלי (שלא יכולתי לעבוד) , איך נהוג לתמחר מחיר שעה ? לפי מחיר שעה שאני מרוויח או לפי שכר מינימום או יש איזושהי מוסכמה אחרת ?

שלום,
בהתאם למחיר שעה שאתה מרוויח.

הקלד את תגובתך

02/02/2023 09:57 איציק ביטול חופשה במלון על ידי החברה ביטול חופשה במלון על ידי החברה
שלום,



חברת פתאל ביטלה הזמנה של חופשה במלון שלהם עקב בעיות משפטיות שהיו להם עם המלון ופסיקה של בית המשפט שהם צריכים להעביר את ניהול המלון לחברה אחרת. ההזמנה בוצעה דרך האתר של פתאל ושולמה ישירות אליהם. בתנאי ההזמנה כתוב שבמקרה של ביטול העסקה על ידי החברה הלקוח יקבל החזר כספי. למרות זאת, החברה טוענת שהיא לא יכולה לעשות החזר כספי ומסתתרת מאחורי טיעונים של הליכים משפטיים נגד החברה השניה. הם מציעים מלונות אחרים שאנו לא מעוניינים בהם ומה שאנו מעוניינים בו הם לא מוכנים כי זה מלון יותר יקר באופן כללי. אנחנו מבינים את זה ולכן מעוניינים לקבל החזר כספי וזהו אך כאמור הם לא מוכנים. האם אנחנו חייבים להסכים למלון אחר שהם מציעים או שמבחינה חוקית הם חייבים להחזיר לנו את הכסף ואפשר לתבוע אותם על זה? מצורף צילום של החלק הנוגע לביטול מצב החברה בתנאי ההזמנה. תודה רבה!

שלום,
מבחינה משפטית ועל פי חוק - בשלב זה על החברה להשיב לכם את כספכם במיידי + לשלם לכם פיצויים. כמובן שאינכם מחויבים להסכים להצעתם, אך הם מחוייבים להישב לכם את כספכם.

02/02/2023 13:43 איציק תודה רבה!

אשמח לדעת איזה פיצויים עליהם לשלם מעבר להחזר ההזמנה, כי בתנאי ההזמנה לא כתוב כלום על פיצויים אלא רק החזר כספי. (מאחר ולא צירפתי קובץ, מצרף העתקה של הסעיפים הרלונטיים בסוף ההודעה)
רק לוודא - הטענה שלהם שהכסף לא אצלם אלא אצל המלון שהם הפסיקו איתו את שיתוף הפעולה לפי הוראת בית משפט, ולכן הם לא יכולים להחזיר את הכסף, היא איננה נכונה מבחינה משפטית, נכון?

"ביטול מכירה על ידי החברה
30.החברה שומרת לעצמה את הזכות להפסיק בכל עת, על פי שיקול דעתה הבלעדי, את המכירה באתר, כולה או חלקה, לרבות בכל אחד מהמקרים המפורטים להלן:
30.1.אם יתברר שהתבצעה או מתבצעת באתר פעילות בלתי חוקית.
30.2.אם אירעה תקלה בתקשורת ו/או תקלה טכנית אשר מנעה או עלולה הייתה למנוע רכישה מסוימת.
30.3.במקרה של כוח עליון, פעולות מלחמה, איבה או טרור המונעים לדעת החברה את המשך המכירה, ביצועה, השתתפות מספקת בה או מימוש ההזמנה.
30.4.במידה ותחול טעות בתיאור השירותים, בתנאי השירותים, בתנאי ההזמנה, ו/או במקרה של טעות בהזנת נתוני המכירה ו/או בהזנת נתוני המשתמש רשאית החברה לבטל את הרכישה הספציפית.
30.5.בכל מקרה שנעשתה פעולה בניגוד לתקנון זה.
31.הודעה על ביטול או הפסקה כאמור תימסר למשתמש ו/או לרוכש, והחברה תימנע מחיוב כרטיס האשראי של המשתמש ותשיב לו כל סכום ששולם בגין החופשה שרכש, ככל ששולם."

שלום,
הטענה שלהם שהכסף לא אצלם אלא אצל המלון שהם הפסיקו איתו את שיתוף הפעולה לפי הוראת בית משפט, ולכן הם לא יכולים להחזיר את הכסף, היא אינה טענה משפטית - אלא טענה עובדתית ובכל מקרה אין לה רלוונטיות לזכות שלך לקבל פיצויים בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש.

02/02/2023 11:32 טוביה יעקב הזמנת טיסה דרך סוכן נסיעות ולא אושר בגלל המחיר הזמנת טיסה דרך סוכן נסיעות ולא אושר בגלל המחיר
שלום
בצעתי הזמנת טיסה דרך סוכן נסיעות באינטרנט אחרי שכל התהליך הסתיים שולחים לי מייל כי ההזמנה לא מאושרת כי חברת תעופה העלת את המחיר
האים זאת עילה לתביעה ?

שלום,
כן בהחלט.

30/01/2023 17:16 יגאל לקוח לא משלם מחו לקוח לא משלם מחו"ל
שלום רב, בחודשים האחרונים ביצעתי עבודה עבור לקוח ישראלי החי בחו"ל.ברגע האחרון כאשר העבודה היתה כבר מוכנה הוא התחרט על מהותה ויחד עם זאת אמר וכתב כי ברור לו שהושקע זמן עבודה וכי אני הבאתי תוצאות. הוא ביקש פרטי בנק להעברה כספית וסכום שכ"ט ומאז לא משלם, מתעלם מפניות ומתחמק מתשלום.
מכיוון שהוא גר בחו"ל האם וכיצד אוכל לתבוע את שכר הטירחה שלי ? תודה

שלום,
ככל שמדובר באזרח ישראלי - תוכל להגיש תביעה בבית משפט בישראל.
אם אין מדובר באזרח ישראלי, יהיה עליך להגיש את התביעה במקום מושבו.

29/01/2023 16:36 שי ביטול טיסה - המשך לשאלה ששאלתי בעבר ביטול טיסה - המשך לשאלה ששאלתי בעבר
היי, אני כרגע מתמודד עם סיטואציה מעייפת מול "אל על".
טיסה שהיתה אמור לצאת בזמן בוטלה לגמרי.
נרכשה חבילת נופש הכוללת טיסות הלוך וחזור + מלון (+העברות בחו"ל) דרך "אשת טורס".

פניתי ל"אשת טורס" שטענו ש"אל על" הם אלה שביטלו את הטיסה ולא הם ועל כן הם אלה שאחראיים.
נשמע לי בכל אופן הגיוני.
פניתי ל"אל על" שבתחילה התנערו מהמקרה וטענו שתקלה במטוס זה כוח עליון והם פטורים מפיצוי, אבל הציעו כמחווה שירותית 200$, כמובן סירבתי ומסרתי להם שזה לא מתקבל על הדעת ולבסוף הם החליטו שהם מפצים עפ"י "חוק טיבי" 1,320 שקלים לנוסע (סה"כ 2,640 ש"ח).
לגבי עניין עלות החבילה - "אל על" עדיין מסרבים להכיר בכך ולפצות ומסרו שיש לפנות לחברת הנסיעות - ואלה מפנים בחזרה אליהם.
עוד אוסיף ואציין כי מציגת "אל על" מסרה שהם זיכו את חברת "אשת טורס" לעלויות כרטיסי הטיסה.

(דרך אגב חבילת הנופש נרכשה דרך אתר "GROO" ולאחר התשלום היה עליי ליצור קשר מול נציגי "אשת טורס" לעניין העברת פרטי דרכון/נוסעים/שמות וכו'). - הם לא צד בעניין נכון?

עכשיו אני לא כל כך יודע איך עליי לפעול כשאגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות, נגד מי אני מגיש?
נגד "אל על" שבפועל הם אלה שביטלו את הטיסה המתוכננת? או שנגד "אשת טורס" שקיבלה את הכספים מאיתנו (אבל לא אשמים בביטול הטיסה)?

כבר חודש ושבוע זורקים אותי מחברה לחברה (כמובן יש תיעוד רישומי לכך - התכתבויות מיילים שלי עם "אל על" שמפנים ל"אשת טורס" ואז ש"אשת טורס" מוסרת שזו לא אשמתם ועליי להתנהל "אל על").

תודה מראש על העזרה.

שלום,
עליך להגיש את התביעה כנגד חברת התעופה בגין ביטול הטיסה וקבלת פיצויים בעקבות חוק טיבי וכנגד חברת אשת טורס בגין יתר החבילה. במילים אחרות, עליך להגיש תביעה ולכלול בה את 2 החברות.

חברת "אל על" הפקידה לי פיצוי לחשבון הבנק עפ"י "חוק טיבי".
אז בתביעה הקטנה שאגיש לכלול רק את "אשת טורס" או עדיין את שתיהן?

בגדול אני רוצה לתבוע גם על עוגמת נפש על עניין הטרטור ומסכת העינויים שעברנו באותו יום.. (גם המזוודות הותרו ללא הגנה וזה היה יום גשום והמזוודות נרטבו ממש, כל פריטי התכולה היו רטובים/ספוגים במים, מטענים של הסלולריים - נזרקו מחשש לקורוזיה ועוד).

ושוב - תודה רבה על כל המענה, מוערך מאוד.

שלום,
תחילה עליך לבדוק האם קיבלת את כל הזכויות שמגיעות לך על פי החוק בשל ביטול הטיסה.
כמו כן ולעניין התביעה - יש לבחון מי גרם לך את הזנק שנגרם לך והוא הגורם הרלוונטי שעליך לתבוע, אך לפני התביעה יש לבחון האם יש לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

29/01/2023 13:20 א הטעית לקוח הטעית לקוח
קניתי מוצר מסוים דרך האינטרנט, סרט הדבקה לאיטום ומניעת נזילות. מדובר במוצר שנראה קצת כמו גליל מסקינגטייפ. לא ציינו באתר מהו העובי של המוצר, אך לפי התמונות היה נראה די עבה. בפועל כשהמוצר הגיע הוא היה ממש דק. אני טוען להטעיית לקוח, כיוון שניתן להסיק שמדובר בדבק עבה מהתמונות. בית העסק טוען שלא ניתן. מי צודק?

שלום,
אינני בית משפט אלא עו"ד. על כן אינני עוסק בשאלה מי צודק. ככל שאתה מעוניין לדעת מי צודק - אנא תקח את המקרה לבית המשפט.
בכל מקרה כדי שאוכל לענות על שאלתך לגבי הטעיית הצרכן - עליי לראות את הפרסום בעצמי.

29/01/2023 14:05 א תודה על תגובתך

יש אפשרות לשלוח לך את הקישור לדף המוצר אותו רכשתי, ותמונה של המוצר שקיבלתי?

שלום,
כן ניתן לפנות אליי במייל בעניין זה.
הייעוץ המשפטי והשירותים המשפטיים בתשלום.
ככל שאתה מעוניין להתקדם - אנא אשר ואשלח לך את כתוב המייל שלי.

29/01/2023 14:35 א תודה על תגובתך

כמה זה יעלה? רק להסתכל על הפרסום באתר ועל תמונה של המוצר שקיבלתי?

שלום,
בעבור מתן ייעוץ משפטי בעניינך (למעשה לבחון האם יש לך עילה לתביעה וראיות מתאימות להוכחת הטענות בעניינך) אני מבקש 200 ש"ח בלבד.

24/01/2023 11:14 שלי שכטר חוק הטכנאים - אינסטלטור חברת ביטוח חוק הטכנאים - אינסטלטור חברת ביטוח
האם חוק הטכנאים המותקנת (מצאתי שהוא עודכן ב 2017) עכשיו חל גם על חברות ביטוח הדירה בגין איחור או אי הגעת אינסטלטורים? ראיתי תשובות מלפני הרחבת החוק ב 2017, שזה היה רק על מוצרי חשמל ושאינסטלטור לא הוגדר כטכנאי. אבל עם ההרחבות האם אינסטלטור של חברת ביטוח הדירה שמאחר או לא מגיע בלי התראה מראש מזכה בפיצוי?

שלום,
כן.

22/01/2023 09:04 דניאל תיקון בבית הלקוח תיקון בבית הלקוח
ב21 לספטמבר קיבלתי ארון לחדר השינה , לאחר שלושה ימים התחיל להתפרק ממנו חלקים (טריקה שקטה, מסילות) בתקנון האתר רשום 21 ימי עסקים לשירותי תיקון בבית הלקוח + אופציה להארכה של 21 ימי עסקים נוספים . לאחר 53 ימי עסקים (נספרו יחד עם בעל העסק) הגיע טכנאי עם חלקים לא מתאימים .
לאחר שיחה עם בית העסק נמסר שזה טעות אנוש ויכול לקרות , כעבור שבועיים מגיע שוב טכנאי עם חלקים לא מתאימים .
שיחה לבית העסק נמסר שהוא יטפל בזה אישית ושלמחרת "מנהל המפעל" יגיע אליי כדי לטפל בזה . שום מנהל לא הגיע במשך חודש . בית העסק לא עונה לשיחות שלי אלא אם אני מתקשר מנייד אחר . עברו למעלה מ80 ימי עסקים ללא פיתרון . מה עושים במצבים כאלה ? יש עילא לתביעה ?

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה בעניינך ואתה רשאי להגיש תביעה (ככל שיש לך את הראיות המתאימות להוכחת הטענות).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

20/01/2023 16:02 עינת ביטול שטר חוב כנגד עסקת טיפולים אסתטיים בחלק יחסי,שלא מומשו ביטול שטר חוב כנגד עסקת טיפולים אסתטיים בחלק יחסי,שלא מומשו
שלום,
אני מטופלת במרפאה שנוהגת לשווק ו"לדחוף" טיפולים אסתטיים רק בסדרת טיפולים ועד כה משלמת בתשלומים סכומים של למעלה מעשרות אלפי שקלים . מאחר וישנן מס' תוכניות טיפולים ומימשתי חלק נכבד, בפועל אין יכולת לעקוב מה מומש וישנן כפילויות של תוכניות בזמן של חודשיים כך שהרבה טיפולים לא מומשו ואין עדכון מה נותר כך שיתרת טיפולים לא מומשה. כיצד ניתן לבטל את מה שנותר שלא מימשתי אבל קודם צריכה לברר אם יינתן לי מידע נכון. בנוסף, בטיפול הקודם שילמתי סכום והתחייבתי (עסקה מתמשכת) בשטר חוב לעוד סכום גבוה ממה ששילמתי, בפועל צריכה להשלים תשלום יחסי בגין הטיפול שכן מומש נותר לשלם רק סכום קטן אם אצליח לבטל את העסקה שלא מומשה במלואה ונרכשה בשבוע שעבר, כיצד ניתן לבטל שטר חוב שחתמתי עליו וכעת מתחרטת ולא רוצה להמשיך את הטיפול? בנוסף מצוין בטופס שהמחיר של תכנית הטיפולים מותנית ברכישה של המס' מזרקים שחתמתי עליהם ואם יהיה שינוי בתכנית המחירים יעלו למחיר המקורי (תוספת של עוד 3k האם זה חוקי לשנות מחירים בעקבות שינוי תוכנית טיפולים? תודה מראש, עינת

שלום,
מעיון בסיפור המקרה - נדמה כי מדובר בהתנהלות לא תקינה בינך לבין החברה וכעת באמצעות ייעוץ משפטי את מבקשת לעשות סדר בבלאגן שנוצר.
אני מציע לך לפנות לחברה, לשבת על כל המספרים והטיפולים ולעשות סדר בבלגן מולם וביחד איתם.
בכל מקרה על מנת לבטל עסקה יחסית - עליי לעיין בהסכם / חוזה שיש לך מול החברה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.