סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/03/2013 18:10 יעל תביעה כנגד טכנאי תביעה כנגד טכנאי
שלום רב
לפני כחודש וחצי הזמנתי טכנאי שיבוא ויתקן לי את המכונת כביסה.
הוא הגיע אלינו בדק ואמר שהלכה המשאבה ואין לו חלקים הוא יגיע ביום למחרת ויביא את החלקים.
אכן הגיע יום אחרי אבל הביא את החלק הלא נכון..
וככה עוד יום עבר..
לאחר מספרים ימים הוא הגיע עם החלק הנכון.. סידר את המכונה
יום אחרי שהתחלתי לעשות כביסות ראיתי זרימת מיים מהלמטה של המכונה.
וגם היא לא סחטה משולם אלא הינו צריכים תמיד אחרי מכונה לעשות סחיטה נוספת.
התקשרתי אליו אמרתי לו מה הבעיה הוא אמר שהוא יגיע..
אמרתי לו שהיא כרגע עובדת בסדר אז זה בסדר שיגיע בתחילת השבוע.
מכאן התחיל המרדף..
מסנן אותי טלפונית
רק לאחר אין ספור טלפונים הוא הגיע ראה מה הבעיה.. ואמר שיגיע שוב יום למחרת לסדר.
הוא לא הגיע...
רק אחרי שבוע..
מאז זה משחק..
הוא מסנן אותי.
אין לי מכונה בכלל
הוא קובע ולא מגיע
לקח חלק מהמכונה שלי לסדר אותה אמר לי שיביא לי מכונה חילופית ושיקר.
רק אחרי איומים לתביעה הוא מוכן להחזיר את החלק..שלפני מספר ימים נאמר לי שהוא סידר אותו ולפתע היום החלק הלך...
מה ניתן לעשות?

אם לא נכלל במסגרת תקופת אחריות אז לא חלה ההגנה של חוק הגנת הצרכן. מדובר בתביעה אזרחית כנגד הטכנאי רק תצטרכי לכמת את הנזק שנגרם. הייתי מציעה בשלב ראשון לדרוש מהטכנאי פיצוי או לכל הפחות החזר הכסף ששילמת (אני מניחה שכבר שילמת) ולעמוד על תיקון המכונה כנדרש (בהנחה שאת עדיין מעוניינת שהוא יתקן לך את המכונה ולא טכנאי אחר). כדאי שזה יהיה כתוב.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/03/2013 16:01 משה אלפסי תביעה לחברה צרכנות תביעה לחברה צרכנות
אני רכשתי מחברת גרנדטק ישראל מוצר כלשהו ומאותו יום שהמוצר הגיע איני יודע איך להשתמש בו והתקשרתי מספר פעמים ושלחתי מיילים ולא עונים לי ומתי שענו לא נתנו לי עזרה ..
רציתי לדעת אילו צעדים אני יכול לנקוט על מנת לקבל את כספי בחזרה או להסדיר את העיניינים

הקלד את תגובתך

06/03/2013 12:46 אביתר חברת סלקום שולחת לי הודאות פרסומיות חברת סלקום שולחת לי הודאות פרסומיות
במהלך שבועות רבים חברת סלקום שולחת לי מלא הודעות פרסומיות.
לאחר שתקשרתי והתלוננתי שיפסיקו את שליחת ההודעות וכיבלתי בהודעה את אישור הפנייה,
נשלחו אלי עוד 4 מסרונים פרסומיים מסלקום לאחר שהתקשרתי שוב והתלוננתי והמוקדנית טענה שראתה את הפניה הקודמת שלי ולא מבינה למה זה לא נחסם וחסמה בשנית את המסרונים הפרסומיים האלה כבלתי עוד 3 מסרונים פרסומיים
האם אני יכול לתבוע את החברה ועל סך כמה?
תודה מראש

בניגוד לחוק (חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982), קיימת עילה לתביעה. הכוונה היא, שפרסום דבר פרסומת שנעשה שלא כחוק, ללא הסכמת המקבל, עשוי לזכות בפיצוי בסך של 1,000 ש"ח בגין כל פרסום. אני לא נכנסת לשאלה כמה כדאי או ניתן לתבוע כיוון שהחוק מונה חלופות שונות ואף נתון לשיקול דעת בהמ"ש ואין זו המסגרת לפרט.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/03/2013 01:58 יוסי סירוב לתקן במסגרת אחריות למכשיר סלולרי בטענה שיש סירוב לתקן במסגרת אחריות למכשיר סלולרי בטענה שיש
איך אפשר לתבוע את המוכר או את היבואן בתביעות קטנות?

לתביעות קטנות וממלאים טופס תביעה. ישנם כאלה שמעדיפים תביעה שמנוסחת ע"י עורך דין ואם כך, פנה לעו"ד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

05/03/2013 17:43 כוכבית מכירת רכב בנתונים מוטעים מכירת רכב בנתונים מוטעים
קניתי רכב שהוצג שמספר הקילומטר שעשה היה 35.000. היום, לאחר 4 ימים שהרכב ברשותי, התברר לי כי מד הקילומטרים מכוון למיילים ולמעשה הרכב עשה בפועל למעלה מ-56,000 קילומטר.
לפני הקנייה לקחתי את הרכב לבדיקה במכון לבדיקה אשר רשם גם הוא כי הרכב נסע 35.000 ק"מ. בגלל הקילומטרג/ הנמוך שילמתי 8000 ש"ח מעל המחירון. במעמד הקניה חתמתי על זכרון דברים שהנרכב נבדק על ידי ונמצא לשביעות רצוני. היום לאחר שגיליתי את הדבר , פניתי למוכרת וביקשתי להחזיר לי את ההפרש ששילמתי בגין קילומטרג' נמוך. המוכרת טוענת שהיא לא ידעה מהעניין והאשמה היא בי והיות ובדקתי את הרכב היא מכוסה.
ברצוני לדעת - 1. האם יש סיכוי סביר לזכות בהחזר הכספי באמצעות תביעה ךהית דין לתביעות טנות. וכן ברצוני לדעת מהי אחריותו של מכון הבדיקה . האם אני יכולה /צריכה לתבוע גם אותו?
אודה לתשובה.

אם ניתן היה בבדיקה לגלות כי דבר הקילומטרז' זויף. אם לא ניתן היה אז ממילא גם בדיקתך לא היתה מועילה כפי שטוענת בעלת הרכב כי פגם שלא היה באפשרותך לגלות, לא מצופה ממך לגלות. אני ממליצה שתפני אל מכון הבדיקה בדרישה לדעת מדוע רשם גם הוא את הקילומטרז הנמוך - אני משערת שמשום שכך צוין ברכב... אך אני לא בעלת מקצוע בתחום הרכב, וכמו כן, האם ניתן היה לעלות על הזיוף. עם קבלת תשובתם תוכלי לכלכל צעדייך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

05/03/2013 17:21 שלומי Hot Mobile חיובים לחו Hot Mobile חיובים לחו"ל
לפני כחמישה חודשים הצטרפתי ל"הוטמובייל", מאז ועד היום הם לא שלחו לי חשבוניות לא במייל ולא בדואר כפי שביקשתי. יש לציין שאני מנוי לחבילה ללא הגבלה הכוללת בתוכה שיחות לחו"ל.
השבוע גיליתי להפתעתי שבמקום 99 ש"ח חוייבתי ע"ס חשבוניות של 140, 160 ואף 590 ש"ח. נציגת השירות הסבירה שהייתי צריך להתקשר דרך החברה עצמה ( כלומר קידומת 00 ), הדבר לא נאמר לי בעת חתימת החוזה למרות שהנתנהלה שיחה ארוכה בנוגע לשיחות לחו"ל. לצערי אין ברשותי עותק מן החוזה המדובר ואני חושש שישלחו לי חוזה שעודכן על ידם במהלך הזמן... ובו שינויים בנוגע לצורת ההתקשרות לחו"ל. האם יש דרך לאמת אותנטיות של חוזה שנמצא במחשב ולוודא שלא נערכו בו שינויים?
כמו כן, האם יש בסיס לתביעה בגין כך שהם לא עידכנו אותי בעל פה לגבי צורת ההתקשרות ובגין העובדה שלא נשלחו לי חשבוניות ולכן עליתי על הנושא באיחור רב? אני מרגיש שחברת HotMobile תיעלה אותי לעשות את הטעות הנ"ל וכרגע הם מתחמקים מהנושא ומצהירים רק שכרגע הם מודיעים ללקוחות מה לעשות.

מקום לא לוותר מול ההתנהלות הזו. ראשית, העובדה שלטענתך לא נמסרו לך כל פרטי ההתקשרות; שנית, העובדה שלא נמסר לך עותק מן ההסכם; שלישית, אי משלוח חשבוניות. אתה צודק בחששות שלך שהעלית לעיל, עם זאת, קורה לא מעט שבמהלך בירור (בד"כ משפטי) מול החברה, מתבררות טענות הלקוח כצודקות דווקא משום היעדר יכולת של החברה להעיד ההיפך. לא ניתן במסגרת כזו להיכנס לדיני החוזים ודיני הגנת הצרכן, אך תשקול בחיוב לעמוד על טענתך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

05/03/2013 13:03 ענת דינמיקה סלולר - המשכת ביטוח ללא הסכם דינמיקה סלולר - המשכת ביטוח ללא הסכם
שלום ,
בשנת 2008 כחלק מקניית פלאפון בחברת סלקום ביצעתי עסקה טלפונית ( לא נחתם הסכם ואין הקלטה של השיחה) לביטוח פלאפון נייד מחברת דינמיקה סלולר ( חברת בת של סלקום ).
הפלאפון שודרג בינואר 2011 ונמסר לחברת סלקום .
מאז 2011 ועד היום חוייב חשבוני על סך 55 ש"ח על ביטוח למכשיר .
לטענתם הייתי צריכה להודיע להם על ביטול הביטוח (כאשר הם בעצמם רואים את השדרוג שביצעתי במערכת שלהם עקב הביצוע בחברת האם שלהם סלקום .
כרגע הם לא מוכנים להעניק לי החזר כספי על שנתיים של תרומת כספים על מכשיר וקו שלא קיימים . מה ניתן לעשות ?

תקיף וברור ובו לדרוש החזר כספי ולהבהיר להם שהם ידעו או היה עליהם לדעת על הפסקת הביטוח.
אם לא יעזור, תתכבדי בתביעה קטנה :)
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

05/03/2013 09:07 חן תביעת חברה ביטוח חיים תביעת חברה ביטוח חיים
שלום,
אני לא יודע מאיפה להתחיל אבל בכללי הסיפור הוא כזה: חברה שבה אבי ביטח אותי לפני כמה שנים ממשיכה לדרוש כספים ממני(!) למרות שאבי ביטל את הביטוח בריאות אצלה. הביטוח שנעשה באמצעות הסוכן של אבי בוטל ולמרות שהסוכן מודע ומודה שהביטוח בוטל החברה ממשיכה לשלוח אלי דרישות לתשלום חוב כאשר החוב מופיע על שמי. אני חייב לציין שמעולם לא יצרתי שום קשר עם החברה הנ''ל וכאשר פניתי לסוכן הוא אמר לי לא לדאוג ושלא יעשו עם זה כלום. אני סטודנט די מודאג ואני לא רוצה שביום בהיר יעקלו לי את הרכב או משהו כזה.
הפניות נמשכות כבר למעלה משנה והחוב שהצטבר מגיע לכמה אלפים.
אני מוכרח לציין שבכל פעם שמגיע מכתב הוא מגיע בכפולות וסתם גורם לי מתח נפשי ובלגן.
השאלה שלי היא כזאת: האם ניתן או כדאי לתבוע את החברה והסוכן על עוגמת נפש?

שתבקש למנוע תביעה עתידית ולא תחפש עילה לתביעה, לא? אם אתה מאוד מחפש עילה לתביעה, תמתין שיוטלו עיקולים ו/או ינקטו נגדך בהליכים ואז תהיה לך עילה. הבעיה תהיה שתצטרך להסביר מדוע לא נקטת בפעולות אקטיביות למנוע את ההליכים נגדך...
לשיקולך...
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

04/03/2013 15:36 יבלוייב ויויאן שלום שלום
שלום,
אחותי הקטנה חיילת ומאז שהוא התגייסה לא קיבלה משכורת צבאית.
היא נכנסה לחוב בחברת פאלפון והם רוצים לתבוע אותה על סכ 9000 שקל.
הצבא התחיל להפקיד לה את המשכורת מחודש שעבר אבל הם חייבים לה עדיין 3 חודשים.
היא מחכה כבר הרבה זמן לקבל את כסף הזה כדי לשלם את הפיגורים שיש לה בפאלפון שעומדים על 1200 שקל.
עד היום הם אומרים לה כול יום שמחר יכנס ועדיין לא נכנס כלום.
האם אני יכולה לתבוע את הצבא על זה?....אשמח לקבל תשובה בהקדם.
תודה,
בברכה, ויויאן.

פסיקת בית המשפט אינה רואה ביחסי צה"ל וחיילים, יחסי עובד-מעביד. על כן כיום לא ברור אם ניתן להחיל את חוקת העבודה על צה"ל. בעיקר הדבר למשרתי חובה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

04/03/2013 19:59 כרמי אסתר הסכם ביטול קלאב הוטל הסכם ביטול קלאב הוטל
עשינו הסכם ביטול עם קלאב הוטל וחויבנו לשלם לעוד 3 שנים לאילת ולא לטבריה שם הייתה לנו יחידה
התעקשנו על שבוע 13 המקורי שלנו ושילמנו 9000 ש"ח עבור 3 שנים בהסכם היתנו קבלת השבוע בהתקשרות 3 חודשים לפני המועד
האם מותר להם לעשות כזה דבר למרות שכבר שילמנו מראש על השבועות האלו
ווהאם אוכל לתבוע אותם אם לא רוצים לתת לנו את השבוע הנ"ל או שבוע שווה ערך
הם טוענים שזכותם לא לתת בכלל שבוע בשנה זו בגלל שלא התקשרנו בזמן למרות שייתי עסוקה
בהכנות לניתוח ראש
האם יש לי עילה לתביעה

פעמיים ולא הצלחתי כ"כ להבין מה המקרה.
אני מתנצלת, אך תשכתבי את הפרטים כך שאוכל להבין.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.