סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

17/05/2022 10:59 אבישי אי הגעת המוביל אי הגעת המוביל
תיאם איתי המוביל ליום שישי בשעה 13 הספקת פינת אוכל, לא הגיע בכלל. יש תיעוד בוואטסאפ , מגיע לי פיצוי ?

שלום,
כן.

16/05/2022 08:57 גל-ים גל-ים גל-ים
שלום, קניתי בינואר 22 ספה עור ניקולטי ב 17 אלף שח קיבלתי אותה בשבוע של ערב פסח, כשהיא קרועה בתחתית בביטנה, גיליתי זאת לאחר שהמוביל הלך כבר. כשהתכופפתי יום אחד לשטוף את הריצפה!
מאחורי דף ההזמנה שהמוכר רשם עליו והחתים אותי אך לא הראה לי את הצד האחורי שיש בו תנאי הזמנה, לפיהם ידוע לי כי אחריות החברה היא כמפורט בתעודת האחריות שמוצגת בחנות ושניתנה לי אפשרות לעיין בה, ושתימסר לי במועד מסירת המוצרים, ידוע לי כי במידה ויגלה פגם או ליקוי כלשהו עליי לקבל שירות אך ורק מהחברה ואני מתחייב לאפשר לחברה לבצע כל טיפול או תיקון כנדרש. האם לפי זאת אני לא יכולה לתבוע ספה חדשה בבית משפט לתביעות קטנות?

שלום,
לא, אין זה אומר שאינך יכולה לתבוע בבית משפט.
עליך לפעול בהתאם לחוק.
אם קיבלת ספה קרועה ויש לך ראיות שאכן קיבלת ספה קרועה (ולא חתמת כי קיבלת ספה והכל תקין) - אז את רשאית לקבל ספה חדשה אחרת (לא קרועה).
אם אין לך הוכחות לכך שכך קיבלת את הספה - אז עליך לאפשר לחברה לתקן את הספה בהתאם לכתב האחריות.
ככל שהחברה לא תסכים לתקן ו\או לא תתקן את הספה במסגרת כתב האחריות - רק אז תהיה לך זכות משפטית (עילה לתביעה) ותוכלי לתבוע בבית המשפט ולקבל ספה חדשה.

כשהמוביל הביא את הספה לא התכופפתי לבדוק אותה רק לאחר שבועיים גיליתי את הקרע בבטנה. הם מעונינים לתקן אבל אני לא רוצה ספה ב 17 אלף שח מתוקנת, אני רוצה ספה חדשה. אין לי הוכחות שכך קיבלתי את הספה אבל איך יכולתי לקרוע אותה מלמטה בתחתית ?

שלום,
אני מבין.
ניתן לטעון בעניינך ביטול עסקה או החלפת מוצר מכוח סעיפים 15 ו 16 לחוק המכר :

אי-התאמה נסתרת
15. לא היתה אי-ההתאמה ניתנת לגילוי בבדיקה סבירה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיף 14, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה; אולם במכירת נכס נד אין הקונה זכאי לחזור בו מן החוזה אם נתן הודעה כאמור לאחר שעברו שנתיים ממסירת הממכר, ואין הוא זכאי ליתר התרופות בשל הפרת חוזה אם נתן את ההודעה לאחר שעברו ארבע שנים ממסירת הממכר.

העלמת אי-התאמה
16. היתה אי-ההתאמה נובעת מעובדות שהמוכר ידע או היה עליו לדעת עליהן בעת גמירת החוזה ולא גילה אותן לקונה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיפים 14 ו-15 או בכל הסכם, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה.

ככל שאת מעוניינת בהמשך ייעוץ וסיוע משפטי - את מוזמנת לפנות למשרדי.

12/05/2022 12:39 איציק איחור במסירת דירת קבלן איחור במסירת דירת קבלן
שלום רב.
רכשנו דירה מקבלן - כשתאריך המסירה נקבע בחוזה ל-31/10/21 ועד כה לא קיבלנו את הדירה-ואנו מעוניינים לתבוע בתביעה קטנה בשלב זה את הקבלן על האיחור (של 7 חודשים בסוף החודש-30/5) כפיצוי על האיחור (150% דמי שכירות ל-8 חודשים ראשונים ) , האם לאחר מתן פס"ד הקבלן ימשיך לשלם את הפיצוי לחודשים הבאים או שנדרש לתבוע אותם בהמשך או שבמסגרת התביעה הנוכחית נתבע את התשלום על החודשים שחלפו ואת המשך התשלומים לחודשים הבאים עד למסירה?
תודה רבה

שלום,
על הנתבע לשלם את הסכומים שנפסקו בהתאם לפסק הדין.
לא ניתן להגיש תביעה ולחייב בגין מקרה עתידי או במילים אחרות לא ניתן באמצעות פסק דין לחייב קבלן לשלם תשלומים עתידיים אך סביר להניח שאילו קבלן יפסיד בבית המשפט ויצטרך לשלם פיצויים מעבר לקבוע - הוא יעדיף לפעול בהתאם להסכם ולא להגיע בכל פעם לבתי משפט ולשלם הרבה יותר.

13/05/2022 09:12 איציק עוגמת נפש

כשאלת המשך- האם ניתן במסגרת התביעה להוסיף גם פיצוי על העוגמת נפש שחוינו וחווים בגין האיחור במסירת הדירה (כגון החוסר וודאות מול המשכיר דירה שנאלצנו ונאלצים לחתום כל חצי שנה לאריכות חוזה השכירות בחצי שנה נוספת, וכן הזמנת מוצרי חשמל ועוד מוצרים לדירה החדשה-שאת חלקם קיבלנו ומאחסנים אצלנו ואת חלקם הצלחנו-לדחות את קבלתם-אך הספקים לוחצים למוסרם... והלחץ הכלכלי-מהמצב בו אנו מחוייבים לשלם משכנתא עבור הדירה החדשה ודמי שכירות עבור דירת המגורים בה אנו גרים...) או שהפיצוי ע"פ החוק של 150% ל-8 חודשים הראשונים ו-125% מהחודש ה-9 כוללים בתוכם את העוגמת נפש המלווה באיחור?

שלום,
בהחלט ניתן להוסיף גם בקשה לפיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לכם בגין כל המתואר.

12/05/2022 20:45 נועם ש תביעה על זמן המתנה ועל אי אספקת שירות תביעה על זמן המתנה ועל אי אספקת שירות
הזמנתי תור לסניף רמהש להעברת בעלות על רכב
הגעתי בשעה היעודה ועדיין המתנתי 35 דקות
כשהגעתי לאשנב טען הפקיד דני כי עקב תקלה לא ניתן להעביר בעלות, אינו יודע מתי תתוקן ואינו מוכן להתקשר ולברר.

האם ניתן לתבוע על אבדן זמן ועגמת נפש?

שלום,
האם ניתן לתבוע ? - התשובה היא כן.
האם בית המשפט יפסוק לך פיצוי ? אני מעריך בסבירות גבוהה שלא.
(למעלה מן הצורך אציין כי אם הייתי מקבל פיצוי על כל מקרה שקרה לי בגין אובדן זמן ועוגמת נפש כמתואר בפנייתך - הייתי מולטי מיליארדר - מאידך - אם בתי המשפט היו נותנים פיצוי בעבור כך - רמת השירות והיחס ללקוח בישראל היה משתפר פלאים).

11/05/2022 23:34 אורי התנהלות לא תקינה של דינמיקה סלולר התנהלות לא תקינה של דינמיקה סלולר
בתי רכשה טלפון נייד דרך סלקום ועשתה עליו ביטוח דרך דינמיטקה סלולר. כעבור זמן הוא התקלקל, וכשפנתה למבטחת נאמר לה שלא ניתן לתקנו, והציעו לה לרכוש טלפון חדש במחיר מוזל. אותו זמן היא היתה במצב כלכלי קשה, ולמרות זאת דחפו לה טלפון משוכללל במחיר של אלפי שקלים בלי להציג לפניה מכשירים זולים יותר וללא תשאול לגבי הצרכים שלה.
בדיעבד הסתבר שלא ניתנה כ הנחה ואף נפרסו ה תשלומים בריבית גבוהה מאד, בלי להביא לתשומת ליבה את המשמעות של תשלומים בקרדיט.
ידוע שבמקרה של total lost ברכב מבוטח בעליו מקבל מהמבטחת תשלום כספי בהתאם נכס. האם א חלה כאן גזירה שווה גם לגבי הטלפון, שעליו שולמו דמי ביטוח במשך מספר שנים? אם כן, כיצד ניתן קבל החזר כספי על תשלומי הביטוח, והאם נניתן לתבוע על חוסר תום לב והטעיה צרכנית?

שלום,
1. לא ברור מסיפור המקרה האם בתך היא קטינה או בגירה.
2. כדי לבחון את עניין ה total lost יש לבחון את הסכם הרכישה והביטוח אותו עשתה ביתך על הטלפון הסלולארי. ממה שאני מכיר התשובה היא לא (אך שוב צריך לעיין במסמכים הרלוונטים).
3. ניתן לתבוע בגין חוסר תום לב והטעיה ובתנאי שיש את הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות.

09/05/2022 09:59 חוי האם בית העסק רשאי לחייב בירידת ערך האם בית העסק רשאי לחייב בירידת ערך
טלויזיה נרכשה באינטרנט, דרשתי להחזירה לפני תום 14 יום, בית העסק דורש לקחת לעצמו ירידת ערך של 10 עד 30 אחוז בגין שחוברה לחשמל והופעלה.
האם בית העסק רשאי וזכאי ל10% עד 30% בגין ירידת ערך. במצב בו רק הופעלה וראיתי שהטלויזיה לא מתאימה לי. ולא נעשה בה שימוש נוסף.

תודה רבה

שלום,
לא.

09/05/2022 10:24 חוי בירור האם המוצר תקול יכול לפגוע בדרישה לבטל העסקה בירור האם המוצר תקול יכול לפגוע בדרישה לבטל העסקה
החנות מסרבת לבטל מכירת טלויזיה שדרשתי להחזיר לפני תום 14 יום.
הטלויזיה עומדת אצלי כחודשיים ארוזה לאחר שהפעלתי אותה אצלי וראיתי שאני לא רוצה אותה.
ככל שאבדוק עם נותן האחריות האם הטלויזיה פגומה:
1. האם עצם הבדיקה והפעלת האחריות תפגע או תחליש את דרישתי מהחנות לביטול העסקה בגין שלא עברו 14 יום מיום האספקה ועד למועד בו בקשתי לבטל עסקה? .
2. ככל שיעלה במסגרת האחריות שהטלויזיה פגומה או מקולקלת , האם אהיה חייבת לאפשר לנותן האחריות לתקן אותה ורק אם לא יצליחו לתקן אוכל לדרוש לבטל עסקה? או שזכותי לדרוש לבטל עסקה בגין היותה מקולקלת מבלי לאפשר לתקנה?
3. מה הסעד שניתן לדרוש במקרה שלי, עלות הטלויזיה היא כ 2000 ש"ח קצת יותר, והאם הסעדים מספיק רוחיים כדי לשכור עו"ד שיטפל?

תודה רבה

שלום,
מפנייתך לא מובן האם את מבקשת לבטל את העסקה בתקופה של 14 יום מיום קבלתה או 14 יום מהיום שפתחת את הקופסא (לאחר חודשיים ימים).
בכל מקרה אם המוצר שרכשת פגום - אזי את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בלי קשר למניין ה 14 יום.
1. ככל שחלפו 14 יום - אזי אין רלוונטיות לשאלתך. 14 יום זה 14 יום.
2. אם המוצר פגום אזי את רשאית לבטל את העסקה ללא קשר לבדיקת במסגרת אחריות. אין דבר כזה למכור מוצר תקול ואז לצפות כי הלקוח יתקן את המוצר במסגרת האחריות. האחריות היא על מוצר תקין שהתקלקל עם הזמן.
3. אינני עוסק בכדאיות כלכלית אלא בחוקיות. כמו כן העובדה שמבקשים סעד כלשהוא בתביעה אינו אומר כי בסופו של יום גם מקבלים אותו.
4. בכל מקרה את רשאית להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות ללא עו"ד.

09/05/2022 05:54 חוי ביטול עסקה בנסיבות הבאות ביטול עסקה בנסיבות הבאות
רכשתי באתר אינטרנט טלויזיה. לאחר שחיברתי אותה לחשמל והפעלתי אותה, נוכחתי שיש בעיה בגוון הצבע שלה או שאם גוון הצבע מאפיין סוג טלויזיה זו אז זה לא מתאים לי.

1. האם אני רשאית לבטל את העסקה שבוצעה מרחוק דרך האינטרנט  ולקבל את כספי בחזרה? חרף שהפעלתי את הטלויזיה? 

2. בית העסק אמר לי שלפנים משורת הדין הוא ידאג שיגיע אליי טכנאי בכיר, ולא שלח האם זה מספיק כדי להגיד שנתתי לבית העסק הזדמנות לתקן?

תודה רבה

שלום,
1. בקניית מכר מרחוק ניתן לבטל עסקה בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר.
2. לא, אין זה מספיק כדי לתת הזדמנות לבית העסק לתקן.

09/05/2022 06:44 חוי שאלת המשך

1. האם בית העסק רשאי לחייב אותי בירידת ערך בדר גודל של בין עשרה לשלושים אחוז? בגין שחיברתי את הטלויזיה לחשמל והפעלתי אותה?
2. האם אני חייבת לפנות למי שמספק את האחריות לגבי המוצר כדי שיתקן ורק אחרי שינסה לתקן, זה יחשב שאפשרתי?

שלום,
1. לא. אין הוא רשאי לחייב בגין ירידת ערך.
2. עליך לפנות לחנות / חברה ממנה רכשת את המוצר. ואם לא תקבלי מענה מהחנות, עליך לפנות למי שסיפק לך את האחריות - אך ורק כדי לברר האם יש תקלה במוצר. ככל שמכרו לך מוצר תקול את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה מכוח עובדה זו.

03/05/2022 13:04 מאיה החזר כספי החזר כספי
שלום,הזמנתי טיול לחו"ל דרך נתור בטלפון ביחד עם ביטוח מגן עם אופציה ביטול. ביטלתי בגלל סיבות אישיות. יש מייל מחברה על ביטול והחזר כספי תוך 14 יום. ברור שלא קיבלתי כלום. כשהתקשרתי לחברה נציגת שירות אמרה שהם לא מטפלים בהחזרים,אמרה שאני צריכה לשלוח מייל עם בקשה להחזר. שלחתי מייל, אבל לא קיבלתי מענה. לא יודעת עם פנייה בכלל התקבלה. שלחתי פנייה דרך פייסבוק אבל גם לא חזרו אלי. כל הטלפונים אחרים לא פועלים. נכון להיום שילמתי כבר 4000שח על עסקה שבוטלה וממשיכים לחייב אותי בתשלומים. ביקשתי מחברת אשראי לחסום תשלומים, אבל הם לא יכולים לעשות את זה לפי החוק. היום שלחתי תלונה למועצת להגנת הצרכן. מה עוד אני יכולה לעשות כדי להחזיר את הכסף שלי? תודה

שלום,
בהתאם למתואר אני מציע לך לפנות לעו"ד לצורך קבלת סיוע משפטי בעניינך לקבלת כספך בחזרה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

03/05/2022 14:46 אביטל משלוח שלא הגיע משלוח שלא הגיע
שלום רב, ב21.4 רכשתי אלכוהול מרשת אלכוהול ידועה דרך אתר האינטרנט. החיוב נעשה על סך 168 שח. נכון להיום, 3/5 לא קיבלתי את המשלוח. פניתי לחברת המשלוחים וגם לרשת האלכוהול, אין מענה. כמובן שהם כבר חייבו אותי אבל מאז אין קול ואין עונה. מה עושים במצב כזה? תודה

שלום,
יש מספר אפשרויות פעולה.
בכל מקרה את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
ככל שלא קיבלת את המוצרים שהזמנת את רשאית לבטל את העסקה דרך חברת האשראי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.