סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

31/01/2022 10:24 גיל ששון קבלת כתובת נתבע מחברת חשמל קבלת כתובת נתבע מחברת חשמל
שלום
ברצוני להגיש תביעה קטנה בגין חוב כספי.
כרגע רק חברת חשמל מחזיקה בכתובת הנתבע שעבר לדירה חדשה.
כיצד אני יכול לקבל צו בית משפט לתביעות קטנות המורה לחברת חשמל למסור כתובת אחרונה של נתבע?
תודה והמשך יום נעים

שלום,
בהתאם למתואר - אינך יכול לקבל פרטיו של פלוני מצד ג' כפי שאתה מבקש (אני מעריך שגם בית משפט לא ייתן לך אפשרות זו).
בכל מקרה יהיה עליך לבקש צו בעניין זה מבית משפט שלום (לבית משפט לתביעות קטנות אין סמכות להוציא צו שכזה).

24/01/2022 14:57 צופי פיצויין פיצויין
שלום מעונינת לקבל חוות דעת לפני פניה לבית משפט
ב31.08 רכשנו פינת אוכל בייצור אישי כאשר בדגם הכסא ביקשנו שגב הכסא יהיה ארוך ויתר הדברים יהיו על פי דגם מסויים סגרנו והיברנו מקדמה של 6000 שח בעל המקום חתם כי נקבל תוך 45 ימי עסקים את הםינה המוזמנת עוד לטענתו הייצור הוא מיוחד עברונו אין לו כזה דגם במחסן לאחר שבועיים שוחח עימנו השותף וניסה להניע אותנו מלהזמין דגם חדש לטענתו זה יקח לפחות שלושה חודשים אמרנו לו שזה מה שהשותף שלו אמר לגבי הדגם שביקשנו ואנו מעדיפים לחכות ולקבל את הדגם הרצוי לאחר כחודש וחצי קיבלנו דגם של כסא לאישור דגם הכסא כלל גב קצר ולא ארוך שלחנו הודעה קולית לבעל העסק להזכיר כי ביקשנו ארוך בעל העסק הרגיע ואמר שהגב יהיה ארוך והוא בונה קושרת יציבה המשכנו בייצור בידיעה שנקבל מה שביקשנו לצערנו עד לעצם היום הזה חא הגיעה פינת האוכל והשולחן מעבר לכך שבוע עבר שלח בית העסק את דגם הכסא וכאשר אמרתי לו שהריפוד שוב לא תואם לגב הארוך אמר לנו כן כן שכחתי לעדכן את הרפד אני אסדר. זאת השבוע ביום א שלח לנו לאישור דגם הכסא השתוממנו לגלות כי הוא לקח את הגב עץ וכיסה אותו בצורה לא יפה שראוים את הגילוף הקודם וזה לא בהלימה כמקשה אחת כפי שבקשנו מה שיוצר מצב של טלאי מכסה של ריפוד על גבי דגם אחר שמנסים לטשטש כשפנינו לבעל העסק בטענה שהוא מאחר למעלה מחודשיים וכן הדגם לא תואם היתמם וטען שבחוזה רשום גב ארוך וקיבלנו גב ארוך אמרנו לו במפורש שהראנו לו מלא כסאות בחנות עם גב ארוך תואם ומלכתחילה ארוך ואף הוכחנו לו עם הודעת וואצאפ את בקשותינו וסיכמנו כמוכן לעניין האיחור לטענתו הוא עושה לי טובה זה טעות שלנו הוא לא לוקח אחריות לא מוכן להחזיר את הכסף אלא אם ישים בתצוגה את השולחן והכסאות ואם זה ימכר הוא יחזיר לנו את כספנו מיותר לציין שיושב אצלו 12000 אלף שח כמוכן הוא הציג פתרון יום אחכ שהןא ייצר לנו שישה כסאות חדשים להפתענו נקב בזמן בין 3-5 חודשים נוספים מה שגורר לנו עיכוב וכוגמת נפש רבה כל החגים ללא שולחן וכסאות בייחוד שעבר ספגנו איחור ממועד ההזמנה שדובר בעל העסק אטום. לא מעוניין לבוא לקראת לטענתו עצם הייצור החדש זה שבלונה חדשה והיא יקרה יותר לטענתו כמוכן לטענתו אנחנו בזמן קורונה ולכן אין לו שליטה בזמן האספקה אמרתי לו בשביל מה החוזה אם כך זמן קורונה הוא אמל כולם נתנו לך הרבה זמן איחור מעבר למקובל ובסוף תוצאה של הולמת מה שהזמנו החא אטום לבקשתינו ולטענתו יש כסאות ושולחן ואנחנו לא רוצים אותם !!!! מבקשת את עזרתך בדחיפות מדובר על פינה של 18000 אלף שח כאשר רוב הסכום אצלו ואצלי אין כלום לטענתו הוא מתיעל לייצר כסאות חדשים והוא לא מבטיח שאפילו זה יגיע לפסח לתשובתך המלאה אודה

שלום,
בהתאם למתואר ובאם יש לך את כל הראיות להוכחת הטענות - את רשאית להגיש תביעה כנגד בית העסק.

19/01/2022 10:06 אני אי חשיפת ראיות כשלב טקטי בהגשת כתב התביעה אי חשיפת ראיות כשלב טקטי בהגשת כתב התביעה
האם בתביעה קטנה יש ערך יש ערך לכתוב בכתב התביעה שברשותי ראיות רבות המוכיחות את טענותיי שיחשפו אם וכאשר הנתבע ידחה את טענותיי.
אני מתכוון שזו אכן האמת אך על מנת שלא להאריך את התביעה ומבחינה טקטית איני רוצה לחשוף הראיות הרבות בשלב הגשת כתב התביעה.

שלום,
אני מודה שאינני מבין את שאלתך.
עליך להגיש כתב תביעה המבוסס על עילת תביעה ולצרף את כל הראיות להוכחת טענותיך.
אי אפשר להגיש תביעה על משהו כללי ואז לראות איך הדברים יתפתחו בהמשך ולהוסיף את מה שצריך בהמשך להתפתחות.

20/01/2022 11:40 אני הסבר

אני יודע (מהליכים אחרים) שהנתבע ישקר אם ידחה את טענותיי (מדובר על עובדות ולא פרשנויות, שחור ולבן). לכן אחשוף את הראיות שבידי להוכחת טענותיי רק בתגובתי לכתב ההגנה.
ולכן מבחינה טקטית אם הנתבע יסכים (תיאורטית) עם הטענות בכתב התביעה כי יחשוש עקב טענתי בכתב התביעה על הראיות שבידי -הרווחתי. ואם הוא לא יחשוש וידחה את טענותיי אז בתגובתי לכתב ההגנה אחשוף הראיות - ושוב הרווחתי.
אני מקווה שעכשיו זה יותר ברור.

שלום,
כן, רק שכך לא פועלת מערכת המשפט.
בהתאם לחוק אין זכות תגובה לכתב ההגנה.

18/01/2022 12:04 שילו חוק טכנאים חוק טכנאים
שלום,

קניתי כרית באתר אינטרנט שנמסרה אליי על ידי שליח דואר.

יום לאחר קבלתה ביקשתי להחזירה ולזכות אותי , הנציג תיאם איסוף של הכרית מביתי אתמול ביום השעה 0700-1000 בבוקר.

האדם שהיה צריך לאסוף את הכרית לא הגיע בכלל(שליח כלשהוא).

האם מקרה זה מזכה בפיצוי ללא הוכחת נזק? כמה?

שלום,
כן.

17/01/2022 11:25 בוריס חיוב חברת מים - חוב מלפני 10 שנים חיוב חברת מים - חוב מלפני 10 שנים
שלום רב.
אתמול קיבלתי על סף הדלת מכתב התראה מעורך דין לגבי חוב של 2700 ש"ח לחברת המים.
התקשרתי הבוקר לברר פרטים - מדובר על חוב מ 2012!!!. באותו זמן הייתי סטודנט ושכרתי דירה בעיר, כאשר החוב נוצר בחודש האחרון של השכירות שלי, וכלל בתוכו תיקון של צנרת משותף של הבניין עם עלות של 1400 ש"ח לכל דייר.
חשוב לציין שאני לא קיבלתי את דרישת החוב הזו - לדבריהם הם שלחו הרבה התראות. נציין גם שהמשכתי לגור בעיר בדירה אחרת, עם אותה חברת מים - כאשר בשום רגע לא צוין בפני החוב המדובר. כמו כן בידי חברת המים גם המייל שלי וגם הנייד שלי - לא יצרו עימי קשר.

כעת רציתי לשאול 2 שאלות:
1. היות והחוב הוא של תיקון צנרת משותפת של הבניין - האם זה אומר שאני אמור לשלם או בעל הדירה? הרי לא מדובר בנזק שקשור אליי.
2. האם ייתכן שזה הוגן שהם לא שלחו לי שום מסמך, ולא הייתי מודע לחוב (עד לקבלת מכתב ההתראה אתמול) למרות שיש להם את כל פרטי הקשר שלי - ועכשיו הם רוצים לגבות ממני עוד 1400 ש"ח ריביות וקנסות על מכתבי התראה?

תודה מראש

שלום,
1. במקרה שמדובר בתיקון צנרת משותפת של הבניין - מי שצריך לשלם בעבור כך הוא בעלי הדירה (ולא השוכר), אלא אם כן מצוין אחרת בהסכם השכירות.
2. אם הם לא שלחו לך כל השנים הללו מכתבי התראה - אזי חלה תקופת התיישנות ואינך צריך לשלם דבר. עליהם להוכיח כי אכן שלחו לך כל השנים הללו מכתבי התראה. בכל מקרה וכפי שאני מבין חלה התיישנות בעניין החוב (מעל 7 שנים) ועל כן אינך מחויב לתשלום.

קודם כל תודה רבה על המענה .
בנוגע למה שנכתב בסעיף 2 - לדבריהם שלחו מכתבים לכתובת המקורית בה אני לא מתגורר כבר 10 שנים. נציין כי יש בידיהם את המספר הנייד שלי וכן מייל שלי. אבל הם אומרים שאין מחובתם לשלוח דואר רשום או לודא כי קיבלתי דרישה לחוב טרם שליחת מכתב התראה. האם זה נכון?
חברות הקשר - החוב הוא מ 2012. חלה עליו התיישנות? לדבריהם כל חודשיים הם שלחו מכתבים. האם החוב פשוט נעלם?

שלום,
האם מדובר על כתובת הרשומה במשרד הפנים ?
הם צריכים להוכיח כי שלחו לאורך כל השנים מכתבי התראה אליך.

17/01/2022 15:52 בוריס המשך

הם שלחו לכתובת בה גרתי לפני 10 שנים. לא בדקו מה הכתובת הנוכחית.
נציין כי המשכתי לשלם להם מהדירה הבאה אליה עברתי בלי שום תיעוד של החוב

17/01/2022 11:09 קניתי מוצר חשמל ב150 שח האם מגיע לי אחריות? האם מגיע לע אחריות? האם מגיע לע אחריות?
קניתי מוצר חשמל ב150 שח בדיוק האם לפי חוק יש לי אחריות ?

שלום,
אין אחריות אוטומטית. אם אתה מקבל תעודת אחריות על מוצר אז יש לך אחריות ואם לא אז לא. לדוגמא אתה יכול לרכוש רכב ולשלם עליו 150,000 ש"ח בלי לקבל עליו אחריות ואז אין אחריות על הרכב. אתה יכול לקנות מוצר ב 50 ש"ח ולקבל עליו אחריות ואז יש לך אחריות על מוצר ב 50 ש"ח.

16/01/2022 18:37 איתן מחסני תאורה-התנערות מאחריות והחלפת מוצר פגום מחסני תאורה-התנערות מאחריות והחלפת מוצר פגום
רכשנו מהם תאורת לד יקרה לסלון 661 ש"ח מביג בקריות. ב 1.7.21.
חלפה חצי שנה והפסיקה לעבוד . האחריות היא שנתיים.
התשובה שקיבלתי מג'מל מסניף ביג צומת קרית אתא : "אנחנו שולחים למעבדה לתיקון ,ואם לא ניתן ,תקבלו זיכוי". השאירו אותנו ללא תאורה בסלון, מסרבים לזכות כספי או לתת מוצר חלופי.
מי ישלם על החשמלאי שהבאתי כדי לפרק ולהביא אליהם ואחר מכן להרכיב מחדש ??

שלום,
כאשר מוצר הוא באחריות, על החברה להחזיק במלאי מוצרים להחלפה.
עליך לאפשר לחברה לתקן את המוצר ואם אינה מצליחה לתקן בתוך זמן סביר, עליה לספק לך חדש.
לעניין שאלתך - יש צורך לבדוק מה קובע בעניין זה הסכם האחריות.

14/01/2022 12:52 מיכאל התנערות ממתן שירות על מדיח כלים התנערות ממתן שירות על מדיח כלים
רכשתי בדצמבר 2020 מדיח כלים של חברת סימנס ביבוא מקביל ואחריות של חברת תמוז. התקנת המדיח הייתה על ידי הנגר (כמקובל במדיח אינטרגרלי) בחודש אוגוסט כאשר האספקה בפועל הייתה ביולי (עקב עיכוב במסירת הדירה...)
אחרי 4 חודשים נוצרה תקלה במדיח, הזמנו את השירות באו 2 טכנאים ואמרו שיש צורך להחליף גומי אוטם, שזה חלק שאינו קיים אצלם ויתאמו לי התקנה למועד אחר, לאחר שבוע המתנה שלא יצרו עימי קשר, פניתי לחברה לשאול מה קורה? ונאמר לי שמתועד שמדובר בהתקנה לקוייה של הנגר ולכן אין אחריו.
אני מעוניין לתבוע אותם? אך חושש שאם הזמין טכנאי פרטי לתיקון אאבד את האחריות מכון ולהבא, והאם בית המשפט יסתפק בחשבונית בה מתוארת התקלה ושהיא אמורה להיות באחריות החברה, או שעליי להגיש תביעה בטרם שינוי המצב בפועל כדי שיהיה ניתן להתרשם מהמצב לאשורו?
לצערי השיחות וביקור הטכנאי לא מוקלטות, אך אישתי הייתה עימי בבית בזמן שהטכנאי הגיע, האם יש צורך להחתים אותה בתצהיר לפני עו"ד על הסיפור, או שמספיק לתעד את גירסתה?
מה יכולה להיות התביעה מלבד פיצוי ללא הוכחת נזק? ביקור הטכנאי, החתמת תצהיר בפני עו"ד ביטול זמן?
תודה

שלום,
1. אני מתייחס להליך של תביעות קטנות.
2. כאשר מגישים תביעה יש צורך בכל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות.
3. לפני הגשת תביעה מומלץ להוציא מכתב התראה כדי ל"הקפיא את המקרה" ומומלץ לקבל חוות דעת של איש מקצוע אותה יש לצרף לכתב התביעה.
4. לגבי עדים. על העד להופיע בפני בית המשפט לצורך מתן עדות. יש צורך לצרף תצהיר של העד לכתב התביעה.
5. בעיקר הפרת הסכם.

14/01/2022 16:48 אילן תיקונים חוזרים ונשנים בתקופת האחריות תיקונים חוזרים ונשנים בתקופת האחריות
קבלן שביצע איטום קירות ונתן אחריות שנתיים - אך הוא נאלץ להגיע שוב ושוב לתקן האיטום במקום ספציפי שבו כל פעם מתרחשת נזילה (קרי - הבעיה חוזרת שוב ושוב באותו מקום) - מה הדין לגבי תקופת האחריות?

האם לאחר שנתיים הקבלן רוחץ בנקיון כפיו ופטור מאחריות גם אם הבעיה תתרחש שוב בתום תקופת האחריות?

שלום,
יש לתת לקבלן הזדמנות לתקן את האיטום בתקופת האחריות.
ככל שאינו מצליח לתקן במהלך תקופה סבירה (נגיד לאחר 3 ניסיונות) - אזי ניתן לקבוע כי הקבלן אינו מקצועי ו\או ביצע עבודה רשלנית.
אני מציע לא להמתין לאחר תקופת האחריות.

11/01/2022 15:25 אנונימי ביקשתי לבטל עסקה אך לא פיצו ביקשתי לבטל עסקה אך לא פיצו
שבוע טוב

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.