סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/12/2021 05:46 שרי דמי ביטול עסקה דמי ביטול עסקה
שלום, קניתי ספה לפני כיומיים והחלטתי שאני רוצה לבטל את העסקה. הספה עוד לא סופקה לי עדיין. ראיתי שכתוב על הקבלה שדמי ביטול הזמנה הם 25 אחוז מסך העסקה. יחד עם זאת, ראיתי באתרים שונים שכתוב שדמי ביטול עסקה הם 5 אחוז מסך העסקה או 100 שח, הנמוך מבניהם. האם אהיה מחויבת לשלם למוכר 25 אחוז מסך העסקה אם אבטל?

שלום,
מהדברים שכתבת לא ציינת באיזה סוג של עסקה מדובר.
עסקת מכר מרחוק, עסקה פיזית, האם מדובר על מוצר בהזמנה מיוחדת ועוד.
בכל מקרה כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בהזמנה / קבלה שבידיך.

30/11/2021 23:24 ירון ביטול עסקת מתמשכת - החזרת ציוד קצה ביטול עסקת מתמשכת - החזרת ציוד קצה
שלום רב,
האם חברת תקשורת (במקרה זה 015 הלו) יכולה לחייב אותי להחזיר את הציוד שהיא סיפקה לי למקום אחד ספציפי? האם יכולים לחייב אותי על עלות דואר רשום?
מקום התקנה תל אביב
מיקום החזרה - ראש העין

האם אין החוק מחייב אותם (ספק תוכן תקשורת) לאסוף את הציוד בחינם כפי שהוא סופק והותקן בחינם?

שלום,
אין חוק העוסק בעניין זה (ועל כן יש לפעול בהתאם להסכם ביניכם).

שלום חיים, בהסכם ההתקשרות ביני לבין החברה אין דבר הנוגע להחזרת הציוד - בקשתם לשלוח חזרה בדואר הייתה במייל אשר ענה על בקשתי להתנתקות.
מה במקרה זה - האם יוכלו לחייב אותי? האם אנו נדרשים להגיע להסכמה ביחד? משהו אחר?

ראיתי כי ב2019 בוצע שימוע בנושא זה (לא מצאתי אם עבר חוק או לא בנושא המדובר)

שלום,
אם בהסכם ביניכם לא מופיעים הדרכים להחזרת הציוד - אתה רשאי לבחור את הדרך להחזיר לחברה את הציוד שלה.
אני לא מצליח להבין מדוע אינך רוצה להחזיר לחברה את הציוד בדואר ? באיזו דרך אתה מעוניין להשיב לחברה את ציודה ?

28/11/2021 12:25 תמר אביגד החלפת תנור לא תקין החלפת תנור לא תקין
צהריים טובים

ביולי שנה שעברה הורכב בביתי תנור יוקרתי לא תקין . מאז יולי ועד כה היה אצלי טכנאי לתיקון התנור 9 פעמים . (נכון לרגע זה הוא שוב מקולקל ). החברה לא הסכימה להחליף את התנור וכל ההתנהלות מולם היתה מאוד קשה . לאחר התכתבות שלי איתך החלטתי להגיש תביעה בתביעות קטנות ולצערי או לשמחתי זה הדבר שגרם להם להחליף לי את התנור בתנור חדש ( לא למודל שאני קניתי אבל כבר לא היה אכפת לי להתפשר ) . לפני כשעה קיבלתי מהחברה מסמכים לחתימה כדי לשלוח לבית המשפט לביטול המשפט וגיליתי שהם לא מוכנים לתת לי אחריות על המוצר החדש אלא ל 6 חודשים ולא שנה כפי הנהוג במוצר חדש . לטענתם האחריות לתנור המקולקל שמכרו לי פגה לפני מספר חודשים והם נותנים לי אחריות מתוך רצון ובחירה , טוען כי אינם מחוייבים לתת אחריות כלשהיא בגלל שזו החלפה . כרגע לא מסכימה לחתום ואשמח לשמוע את דעתך
תודה רבה

שלום,
על פי הנהוג והמקובל על החברה לתת אחריות לתקופה של שנה (כפי שקיבלת עם התנור הקודם). אם אינכם מצליחים להגיע לפתרון - אזי יהיה צורך להמשיך ולהתדיין בבית המשפט ושבית המשפט יכריע בסוגיה.

29/11/2021 05:02 תמר תנור מקולקל

ראשית תודה רבה על התשובה.האם ניתן לעדכן תביעה קטנה? להוסיף מסמכים ולעדכן סכום תביעה?

שלום,
כן אפשר לבקש מבית המשפט לתקן כתב תביעה.
כמו כן אפשר למחוק את התביעה ולהגיש מחדש.

29/11/2021 09:12 תמר תודה רבה

הקלד את תגובתך

27/11/2021 11:54 זילבר תביעה על לשון הרע בבית משפט לתביעות קטנות תביעה על לשון הרע בבית משפט לתביעות קטנות
שלום לעו"ד חיים איציקובסקי. רציתי לדעת האם ניתן/כדאי להגיש תביעה קטנה בגין עוולת לשון הרע והאם אתה ממליץ להגיש לשם או לבית משפט השלום בתיק אזרחי ? להבנתי מכיוון שההליך יחסית מהיר וגם אגרה יחסית נמוכה והוצאות במקרה של הפסד אומנם אבל ניתן לתבוע רק עד 33,800...

שלום,
ניתן להגיש תביעה בגין עוולת לשון הרע בבית משפט לתביעות קטנות.
האם אני ממליץ - זה בהחלט תלוי במקרה ובך (כמייצג את עצמך).
הצלחה בתביעה בתביעות קטנות אינה מעשה אוטומטי. יש צורך לכתוב כתב תביעה מתאים ונכון ויש צורך בייצוג עצמי ראוי.

25/11/2021 11:20 מני שירות לקוחות לאחר רכישה שירות לקוחות לאחר רכישה
שלום וברכה,

רכשתי מוצר בעסקת מכר מרחוק, בית העסק שלח מוצר שונה (וכמובן, גם מחירו שונה) ממה שהזמנתי.

בית העסק אינו מפעיל מוקד שירות טלפוני, אלא רק באמצעות מייל. וזה שבוע שאני שולח פניות ואינו מגיב. (למרות שכאשר שלחתי שאני מתעניין ברכישת מוצר, הם ידעו להגיב מהר)

האם בית עסק חייב לספק מענה טלפונית?

תוך כמה ימי עסקים בית העסק מחוייב להשיב לפניה, שקשורה למתן שירות לאחר קנייה?

תודה רבה

שלום,
החוק אינו עוסק או קובע בכך שבית עסק חייב לספק מענה טלפוני, כמו גם אינו עוסק בזמני מתן מענה לפנייה.
אם הדרך היחידה שאפשר לפנות לבית עסק זה באמצעות המייל, עליו לתת מענה הולם ומהיר לכך. זמן התגובה צריך להיות סביר. זמן סביר בעניין זה הינו 3 ימים.

25/11/2021 07:43 רונית ביטול עסקה מתמשכת במרפאת שיניים ביטול עסקה מתמשכת במרפאת שיניים
לפני חודש התחלתי בטיפול שיניים שכלל עקירות כירורגיות וגשר זמני. באותה פעם הוחתמתי על תוכנית טיפולים ועל הלוואת למימון העסקה. כעבור שבוע הבנתי שהמרפאה לא נותנת מענה בסוגיית חרדה דנטלית. בקשתי לבטל את העסקה ולהשתחרר מהקשר עמם. בקשתי שיעברו חשבון על מנת שאשלם את עלויות הטיפול שקבלתי והם מסרבים.
מה עושים?

השבתי לך בפנייתך הנוספת.

25/11/2021 07:48 רונית ביטול עסקה במרפאת שיניים ביטול עסקה במרפאת שיניים
לפי חודש עברתי טיפול שיניים הוחתמתי על תוכנית טיפולים והלוואה. כעבור שבוע בקשתי לבטל את העיסקה.
משום שהמרפאה אינה מספקת אמצעים להתמודדות עם חרדה דנטלית.
המרפאה מסרבת לבטל את העיסקה וגם אינה מוכנה לשלוח חשבון כדי שאוכל לשלם עבור הטיפול שנעשה לי.
מהעושים?

שלום,
קראתי את הדברים.
על מנת שאוכל לתת לך ייעוץ משפטי בעניינך - עליי להכיר את כל סיפור המקרה ולעיין בהסכם עליו חתמת מול המרפאה, תוכנית ההלוואה, כמו גם ביתר הראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

24/11/2021 20:06 יוליה עסקה קאנטרי - חדר כושר עסקה קאנטרי - חדר כושר
עשיתי מנוי שנתי לקאנטרי, שילמתי בתשלום חד פעמי את כל הסכום באשראי (לא חילקתי לחודשי כמו בד"כ)
לאחר 3 חודש ביטלתי מנוי בבקשת כתב.
המתנתי חודשיים וחצי להחזר כספי, ואחרי פניות חוזרות ונשנות שבהם ההנהלה טוענת כי אין זמן מוקצב להחזרת הכסף.

האם אכן כך?

שלום,
יש זמן סביר להשבה כספית ובתוך 30 יום.

23/11/2021 12:43 רונית רכישת מקרר והטעיה במפרט רכישת מקרר והטעיה במפרט
קניתי מקרר. שחיברנו לחשמל בבית הופתענו לגלות שאין תאורה במקפיא. לפני הרכישה בדקנו בחנות את המקרר פיזית אך הוא לא היה מחובר לחשמל ולכן בדקנו גם במפרט באתר של החנות והיה כתוב שיש התאורה במקרר הזה. שזה מאוד חשוב לנו שהמוצר הגיע הביתה הופתענו ואפילו פנינו לקבלת סיוע מטכנאי שאמר שאין בכל מנורה במקפיא . פנינו לחנות ואמרנו להם לגבי הפרסום השגוי וההטעיה שלהם שהסתמכנו על התאורה במקפיא. והחנות הציעו לבטל את העסקה ולקבל את הכסף בחזרה או להחליף למקרר אחר לצערנו כל הדגמים שיש בחנות לא תואמי מידות שאנחנו צריכים והחנות מבחינתם זה הפתרון זיכוי העסקה ולקיחת המקרר אשמח להבין מה החוק אומר לגבי הטעיית צרכן בשל מפרט של מוצר ממש עוגמת נפש גדולה שלנו בעקבות המקרה מה הפיצוי המקובל למקרה שכזה

שלום,
החוק (חוק הגנת הצרכן) אינו קובע בפיצוי באשר להטעיה בפרסום.
אתם רשאים לבטל את העסקה ולקבל את כספכם בחזרה.
ככל שנגרמה לכם עוגמת נפש בגין כל האמור אתם יכולים להגיש תביעה בבית המשפט.

23/11/2021 13:11 רונית מקרר

בית המשפט מפצה על עוגמת נפש ? בגלל המפרט והמידות הספציפיות רכשנו את המקרר הנ"ל החנות שינתה את הפרסום לאחר השיחה איתי ואנחנו לא יכולים להשאר בלי מקרר ואין דגם אחר שאנחנו יכולים לקחת . שואלת שוב לגבי פיצוי של עוגמת נפש החנות מבחינתם מתנצלים ורוצים לבטל עסקה ולי אין פתרון לבעיה שנוצרה לפנות לבית משפט רק על עוגמת נפש ?

שלום,
בית המשפט מפצה על עוגמת נפש ככל שמצליחים להוכיח את עוגמת הנפש.
לקוחות שלי קיבלו פסקי דין על סכומים יפים בגין עוגמת נפש שנגרמה להם (בתביעות שהיו רק על עוגמת נפש). בכל מקרה זה תלוי בשופט.

21/11/2021 21:24 יעל כהן רהיט שהגיע לא לפי ההזמנה שהזמנו רהיט שהגיע לא לפי ההזמנה שהזמנו
ביצענו עסקה מחנות רהיטים, והגיע רהיט אחר ממה שהזמנו.. החברה החזירה את הרהיטים למפעל וכבר 5 שבועות שאין עם מי לדבר..
עד כמה סכום שאפשר לתבוע מהחברה על עוגמת נפש שאנחנו עוברים..איך זה עובד? תובעים לפי ימים?

שלום,
לא מומלץ לתבוע בבית משפט רק על עוגמת נפש בלבד אלא יש צרוך בעילות תביעה נוספות (כגון הפרת הסכם, חוסר תום לב, רשלנות וכד').
עוגמת נפש זה מושג סובייקטיבי, כלומר על אחד חוות עוגמת נפש בצורה אחרת. אין כללים לעניין זה. יש לתבוע על עוגמת נפש בהתאם לעוגמת הנפש שנגרמה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.