סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

14/09/2021 16:26 אנסטסיה ההזמנה הגיעה באיחור ולא בשלמותה ההזמנה הגיעה באיחור ולא בשלמותה
צהריים טובים!
אשמח להתייעץ לגבי מקרה

הזמנתי ביום שבת מתנה לבעלי ליום הולדת ה30, 2 מוצרים בחנות אינטרנטית שאמורים להגיע אליי תוך יום עסקים אחד. החבילה כבר הייתה בדרך ביום ראשון אך ברגע האחרון השליח אומר שלא מוצא אותה ברכב. יום למחרת אומרים שהחבילה הלכה לאיבוד ומציעים לי לארוז משלוח חדש אך אחד המוצרים לא במלאי, והוא יהיה רק מחר ויוכלו לשלוח לי אותו רק בשבוע הבא. למרות שהתחייבו להביא את 2 המוצרים תוך יום עסרים אחד. המצב מאוד מרמר אותנו ורשמתי להם מייל.

הנה המייל שרשמתי:

ביום שבת בבוקר עשיתי מכם הזמנה של מתנה ליום הולדת של בעלי היקר, בדגש על זה שאתם עושים משלוחים מהיום להיום. ההזמנה כללה 2 מוצרים.

חיכיתי להזמנה שתגיע ביום א', ה- 12.09.2021. הדגשתי שזה מאוד חשוב וענו לי שמאוד ישתדלו.

לבסוף ב14 בצהריים קיבלתי הודעה שהמשלוח בדרך ויגיע אליי בין 19.00 ל21.30.

ב18.54 קיבלתי שיחה מהשליח, שעוד 10 דק הוא אצלי. שמחתי, הודעתי לכולם שהמתנות הגיעו וכולנו היינו בהמתנה, בציפיה ובהתלהבות!

ב19.10 מתקשר שוב השליח ואנחנו עוד רגע רצים לפתוח את הדלת... אך לא, הוא מודיע שהחבילה איננה. שהוא חיפש בכל הרכב ולא הצליח למצוא אותה. אמר שכנראה לא שמו אצלו את החבליה ברכב.

לא ייאמן!... זה לא סתם אכזב אותי כי המוצר לא הגיע, אפשר להבין אם הייתי מזמינה מוצר בהספקה רגילה. הגעתי לאתר שלכם במיוחד כי יש לכם הזמנות לאותו היום! זו הייתה הסיבה העיקרית (!) להזמנה. התאכזבנו כולם, זו לא מילה. אין פה מילה לתאר כמה לא נעים הרגשתי אני כי השארתי את בעלי ללא מתנה כלל. כמה מאוכזב היה בעלי, כי שנינו חיכינו לזה מ14 בצהריים, והנה עוד שניה היא הייתה פה והיינו מלאי התרגשות! ופוף! לא היום...


השליח אמר שהמשלוח יגיע מחר.

אני בזעם. איך זה הגיוני שמצב כזה קורה? איזה אנשים חסרי אחריות עובדים אצלכם?

הבוקר גיליתי מהשיחה בווצאפ, שהמשלוח בכלל אבד! אני ממשיכה להיות בזעם ואכזבה מאתמול. מרגיש לי שנהרס הערב, וגם הבוקר למחרת.


הסוכנת בווצאפ הציעה לי לארוז משלוח חדש, אך אחד המוצרים חסר במלאי ויגיע רק מחר. כמה בעיות בהזמנה אחת! אני סך הכל רציתי לשמח בן אדם יקר לליבי במתנה מפתיעה!

"השייקר בלנדר חסר במלאי ויגיע רק מחר" - רשמה לי הסוכנת בווצאפ. אבל אני עשיתי הזמנה מהירה! של יום אחד! את אותו הבלנדר בדיוק(!) יכלתי להזמין מחנות אחרת, במחיר יותר נמוך משמעותית, עם הספקה של 5 ימים. אבל הזמנתי מכם, כי הייתי צריכה אותו לאתמול! מציעים לי את המשלוח לארוז מחדש, ואת השייקר לספק לי בנפרד בשבוע הבא! מה זה עוזר לי בשבוע הבא?! אני צריכה את זה אתמול!


אני מצפה להחזר כספי מלא על השייקר, ופיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לי ולבעלי.

זו ההודעה שקיבלתי מהחנות: (לא כתשובה למכתב, אלא בווצאפ)

"להזכירך המשלוח מראש היה אמור להגיע תוך יום עסקים אחד וזה אומר היום. עשינו את מרב המאמצים שיסופק אתמול והוצאנו את המשלוח אבל את בחרת במשלוח תוך יום עסקים אחד, זה אומר מיום ראשון ליום שני זה יום עסקים אחד (שבת אינו נחשב יום עסקים)"


השאלה שלי מה אני עושה עם זה הלאה? איך אני מקבלת החזר כספי ותוך כמה זמן, ואיזה פיצוי אני יכולה לדרוש מהם, הם החסירו לי מוצר שהזמנתי והובטח לי שיגיע ביום א'.
ושאלה לא פחות חשובה, כמה זמן זה באמת יום עסקים אחד? ממתי ועד מתי? האם זה 24 שעות? האם כשהזמנתי משהו היום הכי מוקדם בבוקר (במקרה שזהו יום עסקים), המשפט "תוך יום עסקים אחד" מחייב אותם להביא לי את המוצר היום? ואם כן, עד איזו שעה?

שלום,
ככל שלדעתך החברה הפרה את ההסכם ביניכם (הרי אמרו לך שהחבילה אבדה) ולא פעלה בהתאם להזמנה - את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה + פיצויים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לכם.
ככל שהחברה לא תסכים לבטל את העסקה ולפצות אתכם בגין עוגמת הנפש - אתם רשאים להגיש תביעה כנגד החברה.
תוך יום עסקים אחד זה בתוך 24 שעות.

תודה על תשובתך! היא מאוד עזרה לי.
מכך עלה לי עוד מספר שאלות.
● תוך כמה זמן אני אמורה לקבל החזר כספי על המוצר שלא היה זמין וביטלתי? ומה קורה אם בזמן הקצוב אין החזר?
● מי מחליט מה גודל הפיצוי אם לא מגיעים לבית המשפט?

שלום,
1. בתוך 14 יום. אם לא משיבים לך את כספך - החוק קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
2. זה מסתיים במו"מ.

14/09/2021 02:54 אילן ניהול פרוטוקול ניהול פרוטוקול
בחוק הדין הפלילי רשום כלהלן:
"בית המשפט רשאי, לבקשת בעל דין ולאחר שנתן ליתר בעלי הדין הזדמנות להשמיע את דבריהם, לתקן
רישום בפרוטוקול כדי להעמידו על דיוקו; בית המשפט ייזקק לבקשת תיקון כאמור גם אם הוגשה לאחר מתן
פסק הדין וכל עוד לא עברה התקופה לערעור עליו".
האם ניתן לבקש תיקון פרוטוקול גם בדיון של בית משפט לתביעות קטנות?

שלום,
כן אפשר לבקש תיקון פרוטוקול בבית משפט לתביעות קטנות.

13/09/2021 17:22 משה משיכת/מחיקת/ביטול תביעה משיכת/מחיקת/ביטול תביעה
מה המשמעות של כל אחד מההליכים שבנדון כאשר נדונים בית משפט לתביעות קטנות?

הרשמת הבכירה הגיעה למסקנה שהתביעה שלי אינה מוצדקת והציעה לי למשוך אותה. למה בעצם לא הציעה למחוק אותה, או לבטל אותה?

שלום,
החוק מבדיל בין 2 הליכים - מחיקת התביעה או דחיית התביעה.
כאשר מוחקים את התביעה - אזי יש לך את הזכות להגיש תביעה נוספת בעתיד - אין מעשה בית דין וכאשר נדחית התביעה אזי - לא ניתן יהיה להגיש תביעה בעתיד כנגד הנתבע בגין אותו עניין ונושא - כלומר יש מעשה בית דין.
כאשר הרשמת הציעה לך למשוך את התביעה היא בעצם רומזת לך שאם תעשה כך לא תחויב בהוצאות, כאשר יתכן שכל אחת מהאפשרויות האחרות - היא תחייב אותך בהוצאות.

12/09/2021 17:05 תביעה קטנה הועברה לבית משפט שלום אה יול אה יול
שלום,

השופטת החליטה להעביר תביעה קטנה בספאם לבית המשפט השלום, רשמה שאני צריכה להכין כתב תביעה סדר דין מהיר לשלם אגרה ותצהיר.

שאלותי הן:

1. המליצו לי לא לשכור עורך דין משום שיש פורמטים מוכנים לכתב התביעה , במידה ולא אשכור את שירותיו של עורך דין למעט עריכת תצהיר, האם אקבל הוצאות שכ"ט של עורך דין?

2. מה סדר גודל העלות של עריכת תצהיר בהליך מסוג זה? והאם אתה עושה תצהירים בזום?

3. מה סדר הגודל של הוצאות שאני עשויה לקבל? מדובר בתביעת ספאם של 7 הודעות.

4. מה גובה האגרה והאם אקבל אגרה בחזרה אם אזכה?

שלום,
התייחסות ומענה לשאלותיך :
1. לא. הרי אינך עורכת דין.
2. ניתן לערוך תצהיר ללא נוכחות הלקוח אך לא ניתן להחתים על תצהיר בזום. לצורך כך יש להיפגש עם עו"ד. חתימה על תצהיר מתבצעת אך ורק מול עו"ד. כל עו"ד רשאי לקחת שכ"ט בהתאם לרצונו. החוק קובע סכום מינימום שרשאי עו"ד לבקש.
3. אני מעריך שבית המשפט לא יקבע הוצאות בתביעת ספאם.
4. האגרה היא 2.5% מסכום התביעה, כאשר חצי ממנו משלמים בעת הגשת התביעה והחצי השני במידה ומנהלים הליך הוכחות.

12/09/2021 18:39 בנצי הטעיה בדבר ביטוח הטעיה בדבר ביטוח
קבלן שבנה את הדירה גבה תשלום כחוק עבור שינויים שנעשו באריחים, לחשבונית השינויים הוא הכניס סעיף של חיוב 1500 ש"ח + מע"מ בעבור "אחריות וביטוח על מוצרים" (כשכוונתו לביטוח על הריצוף שהזמנו מהספק), כשביקשנו ממנו את פוליסת הביטוח הוא ענה שאין לו פוליסה, אלא הוא המבטח, ואין לא חברת ביטוח. האם אדם שהוא לא חברת ביטוח יכול לגבות על ביטוח? ואם לא אפשר לתבוע על החיוב הזה, והאם אפשר לתבוע גם על הטעיה, ואם כן אז כמה? ובאיזה ערכאה?

תודה רבה

שלום,
בהחלט ניתן לתת אחריות על מוצר או שירות מבלי להיות חברת ביטוח, אך אין בכך חובה, כלומר הקבלן יכול להציע לכם אחריות בתשלום נוסף, אך אינכם חייבים לקבל את הצעתו.
על מנת שאוכל לקבוע האם יש עילה לתביעה עליי להכיר את כל סיפור המקרה ולעיין במסמכים והראיות שיש ברשותכם.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

13/09/2021 03:37 רחל ביטול פסק דין ע ביטול פסק דין ע"י הנתבע
. אני במכוון לא מוסרת פרטים מזהים לגבי האירוע. התביעה על הפרת הסכם בחוסר תום לב ועגמת נפש ומגובית ב-הקלטות שלא משאירות ספק לגבי העובדות הנטענות . הנתבע לא הגיע לדיון, ניתן פסק דין על שליש מגובה סכום התביעה פלוס הוצאות. פסק דין שאין עוד לאן לרדת ממנו. הנתבע ציין שלל שקרים בבקשה לבטל את פסק הדין כולל צילום מסך של וואטסאפ ללא תאריך לגבי סיבת היעדרותו עקב הודעה דחופה שקבל כביכול , כאשר הדיון התקיים ביום ראשון וצילום המסך מיום חמישי. השופט ביקש את תגובתי . למרות זאת נדהמתי כאשר החליט לקיים דיון נוסף ולהטיל עליו את הוצאות הדיון הראשון. האם החלטה כזו מעידה כי השופט התרשם מסיכויי ההגנה או רק נמנע לשלול מהנתבע את הגישה לערכאות? ע"פ ההקלטות ותגובתי לבקשתו לבטול פסק הדין אין לנתבע סיכויי הגנה והחלטתו של השופט מדאיגה אותיי מאד ותמוהה ביותר ולדעתי מעידה על שיקול דעת לא סביר.

שלום,
אין לך מה לדאוג. כך נוהגים כל השופטים על פי הנחיית וכללי בית המשפט העליון (לא משנה על איזה שופט היית נופלת ובאיזה בית משפט) יש לתת לכל אדם את יומו בבית המשפט. החלטתו של השופט אינה מעידה כי השופט התרשם מסיכויי ההגנה אלא רק נמנע מלשלול מהנתבע את יומו בבית המשפט.

11/09/2021 10:06 סקי הגשת ערעור הגשת ערעור
שלום רב,
קרוב משפחתי מעוניין להגיש בר"ע על החלטה בבית משפט תביעות קטנות.
האם אני יכול למסור את המסמכים עבורו בבית המשפט המחוזי, הוא כרגע חולה ולא יכול להגיע למזכירות.

באם לא, אשמח לדעת אילו דרכים עומדות בפניו להגיש המסמכים המוכנים לבית המשפט(אין לו כרטיס חכם).

בברכת שנה טובה ובריאה

שלום,
כן אתה יכול לבצע מסירה לבית המשפט.
על קרוב משפחתך לצייד אותך במסמך ייפוי כוח מתאים.

02/09/2021 13:19 אלביליה ליאורה חוב עם ריבית פיגורים חוב עם ריבית פיגורים
שלום,
סילקתי חוב שהיה בפריסה בחברת חשמל, חודש לאחר מכן פניתי לברר משהו והסתבר כי ישנם הפרשים של ריבית פיגורים, לא קיבלתי שום מכתב/הודעה על כך והנ"ל גם לא היה רשום בשובר שנשלח אליי עפ"י בקשתי לתשלום החוב, האם חוקי?

שלום,
לא.

31/08/2021 16:25 יהודה תביעת סוכנות נסיעות מחו תביעת סוכנות נסיעות מחו"ל, שקיבלה החזר כספי על טיסה שבוטלה עקב קורונה, והותירה בידה כבר שנה וחצי את הכסף
מבירור עם חברת התעופה הספרדית (אייר אירופה) עלה כי מבחינתם רשום שהזמנה הוחזרה, וסוכנות הנסיעות השוויצרית (BRAVOFLI) שלחו מייל בעבר שחברת התעופה הותירה את ההזמנה מאושרת ורק עלי לבחור תאריך חלופי (אפי' שמתחילה בחרתי באופציית החזר כספי.
בתקופה האחרונה גם אינני ממליח ליצור שום קשר טלפוני עם החברה.
השאלה: כיצד ניתן לתבוע את סוכנות הנסיעות כאן בארץ?, תודה

שלום,
פנית אליי בשיחה טלפונית בעניין זה ועניתי על כל שאלותיך.
אינך יכול לתבוע סתם ככה חברה שרשומה במדינה בחו"ל בבית משפט בישראל.
יש צורך לאתר משרד המייצג אותם בארץ ולהגיש את התביעה דרך אותו גורם מייצג.
אפשרות נוספת היא לקבל אישור מבית המשפט לתבוע גורם שלא נמצא בארץ.

לסיכום - זה אפשרי אך מורכב יותר.

31/08/2021 05:43 j חוק מענה 6 דקות חוק מענה 6 דקות
שלום,
האם החוק של המתנה למענה בטלפון קיים?
אילו גופים חייבים לתת מענה?
האם בנקים נכנסים לרשימה?
ומה ניתן לעשות באם אין מענה לאחר זמן רב לשירות לקוחות, אילו פיצויים יש? האם ניתן לתבוע על כך?

שלום,
מזמין אותך לעיין בחוק - תקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), תשע"ב-2012

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.