סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

04/10/2021 09:26 מיכאל ביטול עיסקה ביטול עיסקה
היי צהריים טובים
סגרתי עיסקה לגבי השתלת שיער בטורקיה בתאריך12/9העיסקה הייתה על סך 13900 ולאחר 10 ימים שיניתי את העיסקה לעיסקה שעלותה 9900 עקב מצב כלכלי ועכשיו שאני רוצה לבטל את העיסקה לגמרי .נאמר לי שאני צריך לשלם 20 אחוז דמי ביטול מערך העיסקה הראשונה רציתי לדעת אם יש מה לעשות לגבי זה כמו כן בחוזה לא מצוין איזו עיסקה ויש לציין שהעיסקה השנייה נעשתה בוואטספ

שלום,
חסרים לי מידע ונתונים רבים כדי שאוכל להשיב על שאלתך.
לדוגמא האם מדובר על חברה הרשומה בישראל או חברה בטורקיה ?
האם חתמת על הסכם / חוזה כלשהוא ?
כיצד ביצעת את העסקה וכיצד ביקשת את ביטולה ?
ועוד.

ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.

03/10/2021 12:13 רן ב שאלה בנוגע להחזר כספי עבור טיסה שאלה בנוגע להחזר כספי עבור טיסה

שלום רב, מזה כמה חודשים אני מתנהל מול חברת Joombofly בתכתובות בהם הם מתחייבים לבצע החזר כספי עבור כרטיסי טיסה שביקשתי עליהם החזר (הטיסות בוטלו על ידי חברת התעופה, בשל מגיפת הקורונה). בכל פעם הם מתחייבים לזכות בסכום המלא ולא מבצעים זאת, כך כמה חודשים. הבנתי שיש סוכנות נסיעות בארץ בשם תלמה נסיעות שהיא מייצגת אותם ומנפיקה את הכרטיסים, כך שהאחריות להחזר היא עליהם. גם אליהם פניתי בכתב והם מתעלמים. מה הצעד הבא שניתן לעשות? בחברת האשראי לא מוכנים לבצע ביטול עסקה רטרואקטיבית. האם יש פעולות נוספות שאפשר לבצע מול חברת האשראי? האם הצעד הבא צריך להיות תביעה משפט מול חברת הנסיעות? מה אתם ממליצים?

שלום,
באם החברות אינן מגיבות למכתבים ולפניותיך - לא יהיה מנוס מלהגיש תביעה בבית המשפט לצורך קבלת כספך בחזרה + תשלום פיצויים ללא הוכחת נזק (סכום פיצוי של עד 10,350 ש"ח) + תשלום פיצויים בגין נזקים ועוגמת נפש.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

30/09/2021 11:42 סער מחשב בן 5 ימים התקלקל, מה הדין לגבי זה  ? מחשב בן 5 ימים התקלקל, מה הדין לגבי זה ?
שלום רב,

מקווה שאוכל לקבל סיוע או הכוונה, ובתאם לכך אשקול את צעדי .

בתאריך 05/09 רכשתי מחשב נייד מחברת מחסני חשמל ( גורם א' ), לאחר חמישה ימים המחשב פשוט התקלק, המסך לא נדלק, המחשב דלוק אבל המסך שבק חיים
פניתי למחסני חשמל כדי שינחו אותי איך מקבלים DOA , ז"א מחשב תמורת המחשב הישן המקולקל, התברר לי שבגלל שהמחשב בייבוא מקביל זה יהיה מורכב מדי .

הם הפנו אותי לפרטנר ( גורם ב' ) כדי לשים את המחשב הנייד שם והם יקחו את המחשב למעבדה של גט סל ( גורם ג' )
ב 13/09 המחשב נמסר לפרטנר בנתניה, ורק 22/09 המחשב הגיע למעבדה של גט סל.

המעבדה טוענים שזמן הטיפול שלכם בכל מוצר הוא עד 14 ימי עסקים והם טוענים שהפרט הזה רשום בטופס מסירת המחשב שלי, מיותר לציין שבטופס לא רשום שום 14 ימי עסקים, להחליף מסך לוקח בדיוק שעה, מה גם עוגמת הנפש של לקוח שקנה מחדש נייד ואחרי 5 ימים צריך להוציא את המיץ ולהיטרטר בין 3 גורמים שרק מנסים להתיש אותו , הייתי מצפה שירימו את התיקון לראש העדיפויות.

אני בלוגר אוכל, והעובדה שלא היה לי מחשב גרם לי לתקיעות בתוכניות ובלו"ז שקבעתי לעצמי לגבי הבלוג ולגבי עוד תוכניות

היום 30/09 צלצלתי אליהם כדי לברר כמה ימי עסקים עברו מתאריך 13/09, התשובה שלהם : 3 ימי עסקים, הטענה שלי שהמעבדה עבדה בחול המועד, לא השפיעה על אופן החישוב שלהם..התעקשו שחלפו רק 3 ימי עסקים..
א. מה הדין לגבי מחשב שהתקלקל בטווח 14 ימים מיום הקניה
ב. מה הדין במידה ולא רשום על טופס המסירה את מספר הימים לטוווח תיקון
ג. ומה הדין לגבי עוגמת הנפש

שלום,
א. מחשב שהתקלקל לאחר 5 ימים - זה אומר שנמכר לך מחשב תקול מלכתחילה - ועל כן בהתאם לחוק אתה זכאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה או להחליף לך למחשב חדש אחר ובכל אחד מהמקרים גם תשלום פיצויים בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך (הרי מכרו לך מחשב תקול מלכתחילה).
ב. ישנן תקנות לעניין תיקון מכשירים (ראה תקנות הגנת הצרכן - אחריות ושירות לאחר מכירה). אמנם בתקנות אלו לא מצוין תיקון מחשב - אך ניתן להסיק מתקנות אלו לגבי זמני התיקון הראויים. ובכל מקרה מגיע לך מחשב חדש ולא מחשב מתוקן.
ג. בהתאם למתואר מגיע לך פיצוי בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ,סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

מה הטלפון ?

052-6197069

30/09/2021 12:25 סער מחשב בן 5 ימים התקלקל, מה הדין לגבי זה  ? מחשב בן 5 ימים התקלקל, מה הדין לגבי זה ?
מקווה שאוכל לקבל סיוע או הכוונה, ובתאם לכך אשקול את צעדי .

בתאריך 05/09 רכשתי מחשב נייד מחברת מחסני חשמל ( גורם א' ), לאחר חמישה ימים המחשב פשוט התקלק, המסך לא נדלק, המחשב דלוק אבל המסך שבק חיים
פניתי למחסני חשמל כדי שינחו אותי איך מקבלים DOA , ז"א מחשב תמורת המחשב הישן המקולקל, התברר לי שבגלל שהמחשב בייבוא מקביל זה יהיה מורכב מדי .

הם הפנו אותי לפרטנר ( גורם ב' ) כדי לשים את המחשב הנייד שם והם יקחו את המחשב למעבדה של גט סל ( גורם ג' )
ב 13/09 המחשב נמסר לפרטנר בנתניה, ורק 22/09 המחשב הגיע למעבדה של גט סל.

המעבדה טוענים שזמן הטיפול שלכם בכל מוצר הוא עד 14 ימי עסקים והם טוענים שהפרט הזה רשום בטופס מסירת המחשב שלי, מיותר לציין שבטופס לא רשום שום 14 ימי עסקים, להחליף מסך לוקח בדיוק שעה, מה גם עוגמת הנפש של לקוח שקנה מחדש נייד ואחרי 5 ימים צריך להוציא את המיץ ולהיטרטר בין 3 גורמים שרק מנסים להתיש אותו , הייתי מצפה שירימו את התיקון לראש העדיפויות.

אני בלוגר אוכל, והעובדה שלא היה לי מחשב גרם לי לתקיעות בתוכניות ובלו"ז שקבעתי לעצמי לגבי הבלוג ולגבי עוד תוכניות

היום 30/09 צלצלתי אליהם כדי לברר כמה ימי עסקים עברו מתאריך 13/09, התשובה שלהם : 3 ימי עסקים, הטענה שלי שהמעבדה עבדה בחול המועד, לא השפיעה על אופן החישוב שלהם..התעקשו שחלפו רק 3 ימי עסקים..
א. מה הדין לגבי מחשב שהתקלקל בטווח 14 ימים מיום הקניה
ב. מה הדין במידה ולא רשום על טופס המסירה את מספר הימים לטוווח תיקון
ג. ומה הדין לגבי עוגמת הנפש

26/09/2021 18:55 גיל בקשת פסק דין בקשת פסק דין
על פי החלטת השופטת, הנתבע היה אמור להגיב על טענותי וחומר ששלחתי תוף 14 יום. עברו 27 יום ללא תגובה כלשהי ממנו. אני מעוניין לבקש מהשופטת פסיקה במעמד צד אחד. אפשרי ? מה הפרוצידורה ?

תודה מאוש

שלום,
באם חלפו מניין הימים הקבוע בחוק להגשת כתב הגנה (30 יום מיום קבלת כתב התביעה בידי הנתבע) אתה רשאי לבקש פסק דין בהעדר הגנה.
לצורך כך עליך להגיש בקשה מסודרת בעניין לשופטת (באמצעות מערכת נט המשפט, פקס או להגיע פיזית למזכירות בית המשפט ולהגיש שם).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

20/09/2021 08:29 יוסי תביעה קטנה נגד מוכר ויבואן תביעה קטנה נגד מוכר ויבואן
נמכר לי מוצר פגום יבואן ומוכר מאשים את הלקוח מה עלי לעשות ואת מי לתבוע?

שלום,
לא מסרת מספיק פרטים (גם לא איזה מוצר מדובר) כדי שאוכל לענות על שאלתך בצורה ספציפית.
בכללי אגיד כי אם אינך בטוח - מומלץ לתבוע באותה תביעה גם את המוכר וגם את היבואן ושבית המשפט יכריע על מי חלה האחריות בעניין.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.

20/09/2021 19:34 משה שאלה בנושא צרכני שאלה בנושא צרכני
כועד בית אני נוהג להזמין בעלי מקצוע רבים לתיקונים.
לאחרונה התקלקלה מערכת כלשהי בבניין והזמנתי שירות מהחברה שהתקינה את המערכת הזו.
הצעת המחיר לשירות כללה עלות שעת עבודת טכנאי - שאין לי עם זה כל מחלוקת.
אבל קודם לכך, נרשם בהצעה כי לפתיחת הקריאה ולהגעת הטכנאי יש גם עלות (וזה דבר שטרם נתקלתי בו בעבר). האם הדבר מותר מבחינה צרכנית? איזו עבודה מבוצעת כאן בדיוק שהחברה גובה עלות על פתיחת הפניה? מה, על רישום ביומן החברה ועל הליכת הטכנאי לרכב והנסיעה שלו לבניין? יכלו לשקלל את זמן הנסיעה כחלק מזמן העבודה, אבל לגבות את זה בנפרד, נראה לי לא צרכני בעליל.
אודה לדעתך בעניין,

שלום,
אין פה מעשה צרכני לא חוקי ובתנאי שכל תנאיי התשלום הללו נודעו לך טרם ביצוע ההזמנה.

20/09/2021 19:41 אילן תיקון פרוטוקול של דיון של בית משפט לתביעות קטנות? תיקון פרוטוקול של דיון של בית משפט לתביעות קטנות?
בהמשך לשאלתי הקודמת בנדון - אני נהגתי להגיש מסמכים דרך אתר נט המשפט.
אלא שבנושא הדיון/משפט שאת הפרוטוקול שלו אני מבקש לתקן, אם אשלח הפניה למזכירות בית המשםט דרך אתר "נט המשפט" והפניה תישא את מספר התיק, את הפניות מקבלת הרשמת שניהלה את הדיון.
אז האם היא אכן הגורם שאמור לקבל את הפניה?

שלום,
הגורם שאליו יש להפנות את הבקשה היא הרשמת אשר ניהלה את התיק בלבד.

17/09/2021 16:05 יאנה עיכוב בהחזר עיכוב בהחזר
שלום.
לפני כשנה הזמנו שייט לאירופה בחברה שהינה משווקת של רויאל קאריביאן בארץ. השייט אמור היה להתקיים ביולי 2021, אך באפריל 2021 החברה הודיעה על ביטול השייט. הובטח לנו החזר המקדמה (קרוב ל 8000 שח) בתוך 60 ימים. עברו כבר חמישה חודשים, אין החזר ואין מענה לפניות שלנו במייל. מה לעשות במקרה כזה?
תודה רבה

שלום,
באם אינכם מצליחים לקבל בחזרה את כספכם, המלצתי היא לפנות לעורך דין לצורך השבת כספכם.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

14/09/2021 16:26 אנסטסיה ההזמנה הגיעה באיחור ולא בשלמותה ההזמנה הגיעה באיחור ולא בשלמותה
צהריים טובים!
אשמח להתייעץ לגבי מקרה

הזמנתי ביום שבת מתנה לבעלי ליום הולדת ה30, 2 מוצרים בחנות אינטרנטית שאמורים להגיע אליי תוך יום עסקים אחד. החבילה כבר הייתה בדרך ביום ראשון אך ברגע האחרון השליח אומר שלא מוצא אותה ברכב. יום למחרת אומרים שהחבילה הלכה לאיבוד ומציעים לי לארוז משלוח חדש אך אחד המוצרים לא במלאי, והוא יהיה רק מחר ויוכלו לשלוח לי אותו רק בשבוע הבא. למרות שהתחייבו להביא את 2 המוצרים תוך יום עסרים אחד. המצב מאוד מרמר אותנו ורשמתי להם מייל.

הנה המייל שרשמתי:

ביום שבת בבוקר עשיתי מכם הזמנה של מתנה ליום הולדת של בעלי היקר, בדגש על זה שאתם עושים משלוחים מהיום להיום. ההזמנה כללה 2 מוצרים.

חיכיתי להזמנה שתגיע ביום א', ה- 12.09.2021. הדגשתי שזה מאוד חשוב וענו לי שמאוד ישתדלו.

לבסוף ב14 בצהריים קיבלתי הודעה שהמשלוח בדרך ויגיע אליי בין 19.00 ל21.30.

ב18.54 קיבלתי שיחה מהשליח, שעוד 10 דק הוא אצלי. שמחתי, הודעתי לכולם שהמתנות הגיעו וכולנו היינו בהמתנה, בציפיה ובהתלהבות!

ב19.10 מתקשר שוב השליח ואנחנו עוד רגע רצים לפתוח את הדלת... אך לא, הוא מודיע שהחבילה איננה. שהוא חיפש בכל הרכב ולא הצליח למצוא אותה. אמר שכנראה לא שמו אצלו את החבליה ברכב.

לא ייאמן!... זה לא סתם אכזב אותי כי המוצר לא הגיע, אפשר להבין אם הייתי מזמינה מוצר בהספקה רגילה. הגעתי לאתר שלכם במיוחד כי יש לכם הזמנות לאותו היום! זו הייתה הסיבה העיקרית (!) להזמנה. התאכזבנו כולם, זו לא מילה. אין פה מילה לתאר כמה לא נעים הרגשתי אני כי השארתי את בעלי ללא מתנה כלל. כמה מאוכזב היה בעלי, כי שנינו חיכינו לזה מ14 בצהריים, והנה עוד שניה היא הייתה פה והיינו מלאי התרגשות! ופוף! לא היום...


השליח אמר שהמשלוח יגיע מחר.

אני בזעם. איך זה הגיוני שמצב כזה קורה? איזה אנשים חסרי אחריות עובדים אצלכם?

הבוקר גיליתי מהשיחה בווצאפ, שהמשלוח בכלל אבד! אני ממשיכה להיות בזעם ואכזבה מאתמול. מרגיש לי שנהרס הערב, וגם הבוקר למחרת.


הסוכנת בווצאפ הציעה לי לארוז משלוח חדש, אך אחד המוצרים חסר במלאי ויגיע רק מחר. כמה בעיות בהזמנה אחת! אני סך הכל רציתי לשמח בן אדם יקר לליבי במתנה מפתיעה!

"השייקר בלנדר חסר במלאי ויגיע רק מחר" - רשמה לי הסוכנת בווצאפ. אבל אני עשיתי הזמנה מהירה! של יום אחד! את אותו הבלנדר בדיוק(!) יכלתי להזמין מחנות אחרת, במחיר יותר נמוך משמעותית, עם הספקה של 5 ימים. אבל הזמנתי מכם, כי הייתי צריכה אותו לאתמול! מציעים לי את המשלוח לארוז מחדש, ואת השייקר לספק לי בנפרד בשבוע הבא! מה זה עוזר לי בשבוע הבא?! אני צריכה את זה אתמול!


אני מצפה להחזר כספי מלא על השייקר, ופיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לי ולבעלי.

זו ההודעה שקיבלתי מהחנות: (לא כתשובה למכתב, אלא בווצאפ)

"להזכירך המשלוח מראש היה אמור להגיע תוך יום עסקים אחד וזה אומר היום. עשינו את מרב המאמצים שיסופק אתמול והוצאנו את המשלוח אבל את בחרת במשלוח תוך יום עסקים אחד, זה אומר מיום ראשון ליום שני זה יום עסקים אחד (שבת אינו נחשב יום עסקים)"


השאלה שלי מה אני עושה עם זה הלאה? איך אני מקבלת החזר כספי ותוך כמה זמן, ואיזה פיצוי אני יכולה לדרוש מהם, הם החסירו לי מוצר שהזמנתי והובטח לי שיגיע ביום א'.
ושאלה לא פחות חשובה, כמה זמן זה באמת יום עסקים אחד? ממתי ועד מתי? האם זה 24 שעות? האם כשהזמנתי משהו היום הכי מוקדם בבוקר (במקרה שזהו יום עסקים), המשפט "תוך יום עסקים אחד" מחייב אותם להביא לי את המוצר היום? ואם כן, עד איזו שעה?

שלום,
ככל שלדעתך החברה הפרה את ההסכם ביניכם (הרי אמרו לך שהחבילה אבדה) ולא פעלה בהתאם להזמנה - את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה + פיצויים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לכם.
ככל שהחברה לא תסכים לבטל את העסקה ולפצות אתכם בגין עוגמת הנפש - אתם רשאים להגיש תביעה כנגד החברה.
תוך יום עסקים אחד זה בתוך 24 שעות.

תודה על תשובתך! היא מאוד עזרה לי.
מכך עלה לי עוד מספר שאלות.
● תוך כמה זמן אני אמורה לקבל החזר כספי על המוצר שלא היה זמין וביטלתי? ומה קורה אם בזמן הקצוב אין החזר?
● מי מחליט מה גודל הפיצוי אם לא מגיעים לבית המשפט?

שלום,
1. בתוך 14 יום. אם לא משיבים לך את כספך - החוק קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
2. זה מסתיים במו"מ.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.