סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

18/07/2021 11:46 סמדר מאיר העתקת עמוד בזק המצוי בשטח פרטי העתקת עמוד בזק המצוי בשטח פרטי
בחצר הפרטית שלי קיים עמוד בזק. בקשתי להעתיק אותו ונאמר לי כי המשימה כרוכה בתשלטם. מה עלי לעשות?

שלום,
מה עליך לעשות במה ? מה אתה מבקש ?
אם מדובר בשטח פרטי שלך - אזי אתה רשאי להוציא (כדין) את העמוד לחילופין לקבל תשלום בעבור שימוש בשטח הפרטי שלך.
אז מה אני מציע ? מציע לך לפנות לעו"ד לצורך טיפול משפטי הולם בעניינך.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

13/07/2021 10:23 איש אחד ביטול חיוב בכרטיס אשראי עקב מוצר פגום ביטול חיוב בכרטיס אשראי עקב מוצר פגום
שלום,
קניתי דרך האינטרנט שואב אבק לפני כ- 2.5 חודשים.
השואב מפסיק (מהפעם הראשונה שהשתמשתי בו) לפעול אחרי מספר דקות ואז צריך לחכות 10-15 דקות על מנת ש"יסכים" לפעול שוב וכך הלאה.
אני דרשתי להחליף המןצר אך הספק שולח אותי לנותן השירות ע"פ האחדיות אך מבחינתי המוצר הוא פגום מלכתחילה.
האם אני יכול לבטל התשלום בחברת האשראי ושהוא "ירדוף" אחרי?
תודה.

שלום,
לא. (אני מעריך כי גם חברת האשראי לא תבטל לך את העסקה).

12/07/2021 23:29 אנונימי חיוב יתר / חיוב ללא הרשאה חיוב יתר / חיוב ללא הרשאה
שלום, אשמח להתייעצות בנושא הגנת הצרכן,
רכשתי שירות של יועץ מס (שרשום חברה בע"מ), כעסקת ליד - בית העסק יצר איתי קשר לאחר השארת ליד באתר החברה, תשלום מול בית העסק בוצעה מרחוק טלפונית על ידי מסירת פרטי אשראי.
עסקה בוצעה בסוף ינואר 2020 באמצעות כרטיס אשראי (הוראת קבע 12 תשלומים) על סה"כ 1389.96 (תשלום ראשון ירד בפברואר 2020) - מסמך היחידי שקיבלתי על כך זה "הזמנה" הכוללת פירוט שירות, מחיר ליח' - 99 ש"ח , כמות - 12 וסהכ - 1389.96.
בהערות ההזמנה נרשם ש: "הערות חבילת העסקים כוללת : 1. "פרטי שירות הנרכש מהיועץ", 2. המחיר מתייחס לחודש , לתקופה של 12 חודשים, 3. בתשלום חודשי קבוע בכרטיס אשראי בחתימה על הזמנה זו את / ה מאשר את השירותים הנ"ל לתקופה של 12 חודשים."

חודש לפני תשלום ה"אחרון" (סוף ינואר 2021) ביצעתי התקשרות מול בית העסק ומסרתי שאני לא בטוחה אם אני רוצה להמשיך לשנה הבאה (יש שיחה מוקלטת).

ובנתיים לאחר תום תקופת ההסכם (כבר כ- 6 חודשים) בית העסק ממשיך לחייב אותי, כמו כן גם לא התקבלו בפניי קבלות/חשבוניות והסכם ביטול עסקה עבור העסקאות שירדו בתקופה זו (עד היום) אלה רק מסמך אחד "הזמנה" על סה"כ 12 תשלומים 1389.96 ש"ח.

החודש במקרה נגמר לי התוקף בכרטיס ובית העסק יצר איתי קשר לצורך חידוש פרטי כרטיס, נמסר לבית העסק שלאחר שעשיתי בדיקה בכרטיס אשראי שמתי לב שחייבו אותי 5 תשלומים יותר ממה שנרשם והוסכם (החודש היה אמור להיות תשלום 6 אם הכרטיס היה בתוקף),
מבית העסק נמסר שזו עסקה מתמשכת ושאני קיבלתי שירות בתקופה זו ושאם אני רוצה לבטל אני פשוט צריכה להודיע וזה יבוטל מיידי, אך בית העסק לא ממליץ מכיוון שכבר שילמתי חצי מהסכום).
*לא ביקשתי שירות נוסף רק זה שעדיין לא סופק בפועל שהיה כלול בפרטי העסקה.

אשמח לדעת כמה דברים בנושא:
האם העסקאות שבוצעו על ידי בית העסק לאחר סיום תקופת התשלומים (12) שהיה מוסכם ב"הזמנה" היה חוקי?
האם העסקה שבוצעה מול בית העסק היא חוקית (עסקה ראשונית של רכישת השירות, שלא נמסר בפני הסכם ביטול עסקה וחשבונית)?
האם ההזמנה שהוציא בית העסק תקפה כחשבונית לצורכי מס?
האם ניתן לבקש החזר של התשלומים שירדו מעבר לסכום שהוסכם?
במידה ואני כן זכאית על פי חוק לקבלת החזר תשלומים ובית העסק לא יסכים לתת החזר האם ניתן לבקש החזר ישירות מול חברת אשראי?
במידה והחוק לצידי האם ניתן לבקש פיצוי מבית העסק ? אם כן, כמה ?
תודה רבה!

שלום
מענה לשאלותיך :
1. יש לבדוק האם אכן מדובר בעסקה מתמשכת או לא. אם אין מדובר בעסקה מתמשכת אזי לאחר 12 חודשים היה עליהם להפסיק את התשלום. בהתאם למתואר בסיפור המקרה אין מדובר בעסקה מתמשכת.
2. יש למסור לצרכן הסכם הכולל תנאיי ביטול עסקה וחשבונית
3. אינני יודע - לא ראיתי את מסמך ההזמנה המדוברת.
4. אם אין מדובר בעסקה מתמשכת ו\או הודעת לאחר 12 חודשים כי אינך מעוניינת בשירות - אזי את רשאית לבקש ולקבל החזר בגין התשלומים שירדו מעבר לסכום שהוסכם (מעבר ל 12 חודשים).
5. לבקש תמיד אפשר. השאלה היא האם חברת האשראי תשיב לך את הכספים (אני מעריך שלא).
6. כן. על פי חוק הגנת הצרכן ובתנאים הקבועים בחוק - ניתן לבקש פיצוי של עד 10,000 שח ללא הוכחת נזק.

09/07/2021 06:09 אנה רכב שנקנה לפני שנתיים, תקול אחרי החלפת מנוע וטורבו רכב שנקנה לפני שנתיים, תקול אחרי החלפת מנוע וטורבו
שלום. קניתי רכב לפני שנתיים. מפברואר השנה אני עוברת בין מוסכים. היו רעידות, החליפו מצמדים ואז הופיעו רעשים, שהמוסך הראשון התכחש להם ואמר שאין רעש חריג ושלח אותנו לטפל במקום אחר. המשכנו למוסך אחר שבו לא הסכימו לקבל אותנו כי התחילו טיפול במוסך הראשון. לבסוף הגענו למוסך הראשי, כמובן שהכל במוסכים מורשים של חברה ובמסגרת אחריות יצרן. אחרי שבוע וחצי שהאוטו היה במוסך והיינו עם רכב חלופי, אמרו לנו להחזיר ולחכות למומחים, הם הגיעו, בעלי הפסיד ימי עבודה כל פעם ולבסוף בפעם השניה האוטו היה במוסך חודש וחצי! שבהם הוחלף מנוע וטורבו. אחרי שבוע האוטו שוב תקול. אני כבר נפגעתי כלכלית מהסיפור הזה כי בעקבות החלפת המנוע כבר יש ירידת ערך, שלא לדבר על הטרטור וחוויית השירות. הובטחה לי רשת בטחון ושנצא מרוצים והאוטו יהיה תקין. כל הסיפור נמשך כבר כמעט חצי שנה. אחרי שהוחלף חצי רכב הוא עדיין תקול. קניתי מחברה ובינתיים אני עוברת בין מוסכים. אני לא מוכנה להמשיך לתקן את הרכב. האם יש פה עילה לתביעה?

שלום,
האם את מתכוונת בשאלתך - האם יש לך עילה לתביעה כנגד החברה ממנה רכשת את הרכב ?
האם מדובר ברכישת רכב חדש או יד 2 ? האם רכשת את הרכב מיבואן ?
האם יש לך / היה לך אחריות על הרכב ?
האם יש לך חוות דעת מקצועית שמוכיחה כי הרכב נרכש תקול (כלומר יצא מהמפעל תקול) ?
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אני לרשותכם. אתם מוזמנים לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.

06/07/2021 23:54 לורנס ביטול קורס יזמות לפני התחלתו ביטול קורס יזמות לפני התחלתו
שלום, אני נרשמתי לקורס יזמות במכללת פסגות בחודש מאי, הקורס אמור להתחיל בסוף יולי…. אחרי שלושה שבועות של רישום החלטתי שזה לא הכיוון שלי והתקשרתי לבטל, למרות שהיינו אחרי 3 שבועות אמרו לי שאני צריכה לשלם עמלה של 30% עבור הביטול כי יש להם ביטול בחינם רק שבועיים…. אני היסכמתי וביקשתי לשלם…אמרו לי שנציגה תחזור אלי, ביקשו שאשלח מייל עם בקשה לביטול, עשיתי זאת ולמרות הכל עד היום לא חזרו אלי לגבי הביטול. התקשרתי מלא פעמים וכל פעם מעבירים אותי למשהו אחר שלא יכול לטפל בביטול… אני הייתי חייבת לבטל הוראת קבע בציפיה שיחזרו אלי… עכשיו גובעים ממני כל מיני עמלות, ואף אחד לטפל בביטול… מה עלי לעשות???

שלום,
באם אינך מצליחה לעשות זאת בעצמך - עליך לפנות לעו"ד לצורך קבלת טיפול משפטי בעניינך (פניית עורך הדין לחברה לצורך ביטול עסקה והשבה כספית).
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי..

05/07/2021 07:49 לאון חוסיד התעננינות לגבי תהליך התעננינות לגבי תהליך
שלום חיים קוראים לי לאון נעים מאוד!
אני נתקלתי בבעיה קטנה עם חברת תקשורת המספקת שירותי אינטרנט וטלויזיה
שלא נותנת שירות כראוי, מזלזלת בלקוחותיה ולא מתנהלת על פי החוק
הייתי רוצה לראות איזה אפשרויות עומדות בפניינו .. אשמח למענה במייל או בנייד 0524436623

שלום,
שוחחנו טלפונית ושלחתי לך את פרטיי לצורך קבלת ייעוץ משפטי בעניינך.

02/07/2021 06:04 ע ע שימוש חוזר בפרטי אשראי שימוש חוזר בפרטי אשראי
שלום,
אני לקוח של חברת תקשורת והציוד מותקן בביתה של אימי.
היא פנתה לשירות לקוחות (טכני), וכשזה העלה כי הציוד המותקן בביתה ישן - הציעו לה לרכוש ציוד תקשורת חדש.
מאחר שחשבון הלקוח הוא שלי היא התבקשה להעלות אותי על הקו ולספק 4 ספרות אחרונות של האשראי.
הנציג מצידו השני של הקו היה מודע לכך שהוא אינו מדבר עם הלקוח ואף המתין להצטרפותי לשיחה.
מאחר שלא הייתי זמין אימי מסרה את 4 הספרות האחרונות והנציג ביצע שימוש חוזר בפרטי האשראי שלי ללא אישור ובידיעה מובהקת כי מעולם לא אישרתי את העסקה.
עוד באותו היום הגיע טכנאי לביתה של אימי התקין לה את הציוד החדש ולקח את הישן.

בשיחה עם חברת התקשורת נאמר לי שהכל נעשה כחוק. חשוב לציין שהם אפשרו לי לבטל את העסקה.
אך הציוד הישן לא יחזור משום שהוא יצא מן המחזור וכעת נותרה בפני האפשרות להשלים עם הרכישה של הציוד החדש, או לשכור ציוד במחיר פי שלושה מן זה הקודם שהיה בבית אימי לפני כן.

ארצה לדעת האם יש כאן מקום לתביעה.
תודה רבה.

שלום,
קראתי את הדברים.
אין לך עילה לתביעה כנגד החברה.

29/06/2021 15:48 פיני איחור באספקת מטבח איחור באספקת מטבח
חברת המטבחים אודיע לי על איחור של 10 ימי עסקים מהמועד האחרון לאספקה.דבר המעכב את כניסתי לדירה חדשה וגורם לי נזק כספי.מה היית מציע לי לעשות.

שלום,
יש צורך לבחון האם מדובר פה בהפרת הסכם.
במידה ואכן מדובר על הפרת הסכם, קמה לך עילה לתביעה בעניינך בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש.
אם תשאל דעתי - אני מציע תחילה לפנות לחברה במכתב התראה לפני תביעה לצורך קבלת פיצויים כספיים בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש. במידה ומכתב לא יסייע השלב הבא הגש תביעה בגין כל האמור.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

29/06/2021 13:41 תומר פאר האם ניתן להכניס סעיף ייעוץ בהזמנת לקוח ? האם ניתן להכניס סעיף ייעוץ בהזמנת לקוח ?
צהריים טובים,
כבעל עסק אני נתקל לא פעם בלקוחות אשר מקבלים שירות ויעוץ לקניית מוצרים ומבצעים הזמנה.
אחרי יום או יומיים חוזרים בדרישה לביטול עיסקה.
שאלתי:
האם ניתן להכניס בהזמנה סעיף ייעוץ
כך שכאשר לקוח מבקש לבטל עיסקה יוחזר לו כספו חוץ מסעיף הייעוץ ( שבוצע בפועל)
לדוגמא
סך ההזמנה 10000 שח כאשר 9000 שח עבור מוצרים ו- 1000 שח עבור ייעוץ.
לתשובתך אודה.

שלום,
קראתי את הדברים אך אני מודה כי לא הבנתי את שאלתך עד הסוף.
בכל מקרה חוק הגנת הצרכן קובע כי ניתן לבטל רכישת מוצר ו\או שירות.
לרוב ייעוץ נחשב בגדר שירות ועל כן גם שירות מסוג ייעוץ עלול להיכנס לגדר שירות.
כבעל עסק - אני מציע לך להתייחס ברצינות לעסקך ולפנות לעו"ד (לא בפורום משפטי) על מנת לקבל ייעוץ משפטי רציני באשר לפעילות עסקיך.
כך לפחות אני הייתי נוהג.

29/06/2021 07:26 ב.ו תביעה על הודעות תביעה על הודעות
שלום, אישתי ואני מנהלים שתי תיבות דואר מייל לשימוש משותף בהסכמה. קיבלנו מלא ספאם מכל מיני ניוזלטרים ודברים אחרים שאולי בעבר היינו לקוחות או אולי גם בעבר אישרנו. במטרה 'לנקות' את התיבות שלחנו בקשות הסרה לכתובת שרשומה בהודעה ועדיין ממשיכים לשלוח מלא הודעות.

האם חובה ללחוץ על לינק ההסרה או שגם מייל הסרה לכתובת שנרשמה בהודעה זה תופס?

ההודעות הן כלליות ולא ממוענות לאדם ספציפי, במצב כזה, שנינו נחשפים להודעות בגלל שימוש משותף בתיבות. האם זה משנה מי מבין שנינו יגיש את התביעה?

שלום,
1. שאלת אותי את השאלה הזו בנוסחים שונים כבר מספר פעמים ובכל הפעמים עניתי לך תשובות מלאות. התשובות לשאלותיך לא ישתנו ככל שתמשיך ותשאל אותם (גם בגירסא אחרת ובשמות אחרים).
2. אנא ראה תשובותיי אליך בפניותיך הקודמות.
בהצלחה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.