סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

31/05/2021 09:10 דוד חברת תיירות שלא מכבדת את התחייבותה. חברת תיירות שלא מכבדת את התחייבותה.
שלום.
לפני כחודשיים נרשמתי לחבילת נופש במדינה אירופאית, בצירוף פרטי כרטיס האשראי. מחיר החבילה היה מוזל לאור אי-הבהירות של מצב הקורונה במדינה. חיוב החשבון טרם בוצע.

בינתיים הוסרו מגבלות הקורונה במדינה הזו וחברת התיירות החליטה להעלות את מחירי החבילה הזו בשיעור ניכר ולנפות
אותי מן הנופש (מן הסתם גם את ייתר הנרשמים הראשונים) בתירוצים שונים, כנראה לטובת המשלמים את המחיר הגבוה
יותר.

האם עומדת לי הגנה משפטית מול ההתנהלות הזו?

תודה

שלום,
על החברה לספק לך את השירות אותו רכשת.
מבחינת החוק אין לה אפשרות לבטל את העסקה מיוזמתה (ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה רשאי לפנות למשרדי.

30/05/2021 12:27 יוסיפוס מסירה כדין? מסירה כדין?
שלום ידידיי חברי הפורום,
האם בהליך של תביעה קטנה, אישור מסירה של דואר ישראל שמצויין בו, בהעדר הנמען נמסר לבן משפחה שגר עימו
מהווה מסירה כדין? לפי השם נראה שזה אישתו של הנתבע.

שלום,
כן בהחלט.

30/05/2021 11:57 רונן חוק הטכנאים חוק הטכנאים
האם חוק הטכנאים חל גם על איחור של משלוח כרטיס אשראי לביתי הלקוח?

שלום,
חוק הטכנאים חל גם על שליחים.

30/05/2021 09:36 עמית כרטיסי טיסה כרטיסי טיסה
שלום. הזמנתי 2 כרטיסי טיסה הלוך חזור בחברת התעופה וויז אייר. בגלל המצב הביטחוני שהיה לפני שבועיים בארץ, החברה ביטלה לי את הטיסה. לאחר התכתבויות רבות, נאמר לי שלא מגיע לי החזר כספי. עלות הכרטיסים יחד 292$. מה עליי לעשות?

שלום,
בהתאם למתואר (ביטול הטיסה על ידי החברה) בהחלט שמגיע לך החזר כספי מלא.
ככל שלא הצלחת להשיג את ההחזר הכספי בעצמך, אני מציע לך לפנות לעו"ד לצורך קבלת כספך בחזרה. אפשרות נוספת להגיש תביעה כנגד החברה לצורך קבלת כספך בחזרה.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה רשאי לפנות למשרדי.

29/05/2021 05:17 lili גניבה מסופר גניבה מסופר
שלום, מישהו שאני מכירה נתפס גונב בסופר. הראו לו במלצמות שזו כבר פעם שניה. האם הא צריך להודות בחקירה במשטרה? מה העונש הצפוי?

שלום,
אין זה הפורום המתאים לשאלתך.
עליך לפנות לפורום המתאים.

28/05/2021 11:01 עמיחי תיקון כרטיס מסך למחשב שלא באחריות תיקון כרטיס מסך למחשב שלא באחריות
שלום,
בתאריך ה22.01.2018 רכשתי כרטיס מסך למחשב ב4200 ש"ח עם אחריות ל3 שנים,
הכרטיס התקלקל בערך כשבועיים לאחר תום האחריות, פניתי ליבואן לצורך בירור מה ניתן לעשות(אין לי תיעוד לכך) , ביקשו שאביא אותו לתיקון, ושזה קרוב לוודאי יהיה בתשלום.

הייתה תקופת של סגר אז הבאתי להם אותו בתאריך 15.03.2021, הם שלחו אותו למעבדה שמתפקדת כקבלן משנה,
לאחר כמה שבועות שלא ניתן לי עדכון פניתי למעבדה ואמרו לי שהם לא מתקנים בעיות מהסוג הזה מחשש שהתקלה ללא תתוקן והם לא יכולים להבטיח לי שזה לא יקרה שוב, הם אינם מעוניינים בתביעות של אחרי והם שולחים את זה חזרה ליבואן.

כשהכרטיס הגיע חזרה ליבואן שאלתי מה ניתן לעשות? הנציג אמר לי לקנות חדש, פניתי למנהל שירות במייל בטענה שמגיע לי שירות אפילו בתשלום למשך 7 שנים מיום הקנייה והוא ענה לי כך:

"מבדיקה עם המעבדה עולה כי כל הרכיבים בכרטיס נשרפו (All chipset burnout).
במצב כזה – אין שום אפשרות לתקן גם אם היה באחריות וגם אם לא -לא ניתן לתקן בכל עלות שהיא.
ואין פה שום עניין של חלקי חילוף או החזקת חלקי חילוף.
מה שאתה מבקש זה בעצם להשיג חלקי חילוף לכרטיס קומפלט ולהרכיב מ0 כרטיס – זה לא דבר אפשרי ואם היה אפשרי עלותו הייתה כ6000 שח בערך
אם מעוניין לרכוש כרטיס חדש, מוזמן לפנות אלינו.
ננסה לעזור לך למרות המחסורים הקיימים."

עכשיו האם התשובה שלו נכונה?
קודם כל האם הוא יכול לדרוש עלות תיקון יותר גבוהה מההמחיר שהמוצר נקנה?
שנית האם הוא לא מחוייב להחליף לי את הכרטיס לכרטיס חדש בעלות סבירה שהיא נמוכה מעלות הקנייה?

בהנחה שאני צודק ואין לו במלאי כרטיס מדגם זהה מה הוא מחוייב לעשות?

שלום,
בהתאם למתואר והתשובה שקיבלת - לא ניתן לתקן את הכרטיס ועל כן יש לרכוש חדש.
מענה לשאלותיך :
אינני יודע האם תשובתו נכונה. לא בדקתי את הכרטיס, אין לי ידע מספיק בתחום האלקטרוניקה ואינני עובד במעבדה.
למיטב הבנתי - הוא לא דרש ממך דבר. הוא הסביר לך שעלות התיקון גבוהה יותר ממוצר שנקנה. בהחלט הגיוני.
גם לגבי שאלתך השניה, לפי מה שאני מבין ממך - המוצר כבר אינו באחריות ועל כן אין הוא מחויב כלפיך לדבר (גם לא למכור לך כרטיס אחר חדש במחיר דומה לקודם).
בהצלחה.

26/05/2021 21:30 אריק חשבון סלולר של אדם שנפאר חשבון סלולר של אדם שנפאר
שלום,
אחותי הגדולה ז"ל נפטרה לפני כשנה.
לאחר פטירתה, חברת רמי לוי תקשורת המשיכה לשלוח דרישות לחיוב עבור החשבון שלה.
לאחר מספר חודשים, התקשרתי אליהם ואמרתי שהיא נפטרה. הם ביקשו שאשלח תעודת פטירה, אך לא היתה כזו בידי.
לאחר השיחה הם המשיכו לשלוח דרישות לתשלום, הולכות וגדלות.
אחרי עוד שנה בערך, שוב התקשרתי, ושוב אמרתי שהיא נפטרה.
הם דרשו שאני אשלם את החוב שהצטבר.
סירבתי כמובן, והם העבירו את הטיפול לעו"ד.
מה עלי לעשות?
תודה

שלום,
יש לפנות לעו"ד ולהציג לפניו תעודת פטירה כדי לסיים עם הסאגה הזו.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

26/05/2021 12:38 נתי כרטיסים שלא מומשו בגלל בית עסק שהיה סגור בקורונה כרטיסים שלא מומשו בגלל בית עסק שהיה סגור בקורונה
שלום

לפני כשנה היו לי כרטיסים (ששילמתי עליהם) לסרט שמוגבלים עד לתאריך מסוים.
לא הצלחתי לממש את זה כי סגרו את בתי הקולנוע עקב הקורונה.
כעת לקראת פתיחת בתי הקולנוע מחדש, האם מחובת בעל העסק (בית הקולנוע) להנפיק לי כרטיסים חדשים או שהוא יכול להתנער מזה?

תודה

שלום,
על בית הקולנוע לספק לך כרטיסים חדשים במקום הקודמים.

25/05/2021 14:08 יוסל פשרה ספאם פשרה ספאם
נחתם הסכם פשרה עך הודעת ספאם ללא תביעה. האם צריך למסור לספמאר אישור ניהול חשבון לצורך העברה בנקאית?

מהם הפרטים המינימלים שהיית מספק לספאמר על מנת להוציא לפועל את הפשרה בכמה שפחות לחשוף מידע אישי.

תודה

שלום,

פרטי חשבון בנק לצורך העברה בנקאית.

25/05/2021 15:36 רפאלה משלוח מחו משלוח מחו"ל שלא הגיע
היי הזמנתי משלוח משיין (בסך של 277 שקל), והוא לא הגיע, והם היפנו אותי לחברת משלוח שאמרו לי שהחבילה נמסרה, ושיש להם חתימה של שלום גיסי על ההזמנה הקובץ לא נפתח לי גם בפעם השנייה שהיא שלחה לי. (אני חולה בניוון שרירים מונשמת, סיעודית לגמרי מקלידה בעזרת מחשב שקולט את תנועות העיניים שלי, בגלל זה גיסי הולך להביא את ההזדמנות עבורי).
נכון שלום גיסי הביא את המשלוח באותו היום, אבל הוא אסף באותו היום משלוח אחד ולא שתיים. ויש לי הוכחה בפייסבוק שלאה שלחה לי את התמונות בשביל לקבל נקודות, (שזה מוריד את העלויות של הקנייה הבאה). אבל בטעות לחצתי על הכפתור הלא נכון ואישרתי את ההזמנה שלא הגיעה והמשכתי עם זה כדי לקבל נקודות. אני קונה מהם המון, ובכל פעם זה מגיע בזמן, ובלי בעיות. ורשום באותו היום ובאותו תאריך ששלום אסף "שתי החבילות", שאלתי את אחותי לאה אם יש מצלמות בחנות, אבל היא אמרה שהוא מחק את הסרטון אחרי שבוע, וגם הוא העביר את החתימה. כך שאין הוכחות למוכר עצמו.
שורה תחתונה, יש מצב לתבוע אותם?

שלום,
לא. בהתאם למתואר אין לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.