שלום,
לעניין ביטול עסקת בגדים תחתונים שנרכשה בחנות (קנייה פיזית) החוק (תקנות הגנת הצרכן, ביטול עסקה) קובע כי - זכות הביטול כאמור בתקנות אלה לא תחול לגבי – (9) הלבשה תחתונה לרבות בגדי ים.
כאמור כך קובע החוק. את שאלתך זו לגבי ההיגיון עליך להפנות למחוקק (אשר חוקק את החוק).
שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה בעניינך.
שלום,
עליך לפנות לפורום המתאים (דיני עבודה).
שלום,
על מנת לענות על שאלתך עליי לעיין בחוזה ביניכם.
על פי הנוהג - כאשר מוצג סכום + מע"מ - אזי הסכום אינו כולל מע"מ, כך שסכום המע"מ אינו נכלל בסכום הכולל.
מדוע לא שאלת את קבלן הגינון, טרם החתימה, האם הסכום כולל מע"מ או לא ?
שלום,
אין חובה להיעזר בעו"ד גם במשפט רצח בבית משפט עליון.
זו לא השאלה.
כאשר אתה נוסע ברכבך ופתאום עשן יוצא מהמנוע. אם אתה יודע מה לעשות אתה בהחלט יכול לתקן בעצמך. אם אינך יודע מה לעשות מומלץ לפנות לאיש מקצוע.
כנ"ל גם בעולם המשפט. אם אתה יודע לעשות את הדברים בעצמך אין כל חובה להיעזר בעו"ד. אכן בהגשת בקשת ערעור על פסק דין של בית משפט לתביעות קטנות יש צורך בתצהיר ערוך כדין הכולל חתימה של עו"ד (אך זאת גם תוכל לעשות מול עו"ד בבית המשפט בעבור כמה עשרות שקלים).
השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא האם אתה יודע לכתוב בקשת רשות ערעור (אני מניח שאתה מעוניין לערער כיוון שלא קיבלת את מה שרצית בתביעה הקטנה או אז כנראה שגם בתביעה הקטנה בחרת להתנהל בעצמך ללא סיוע של עו"ד וזו התוצאה.
אם תשאל דעתי - אני ממליץ לך לפחות להתייעץ עם עו"ד בעניין בקשת רשות ערעור (גם אם אינך מעוניין לשכור עו"ד שיכין בעבורך את הבקשה וייצג אותך).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
תודה על התשובה,
בניגוד להנחה שלך, אני דוקא בקיא בהגשת כתבי טענות (הגשתי למעלה מ-100 תביעות קטנות).
השופט קיבל את כל טענות התביעה ודחה את כל טענות ההגנה ואף פסק סכום יפה.
אך במקרה הספציפי הזה לא נימק מדוע נתן "הנחת סלב" לנתבעת ופסק "רק" 10% ממה מהסכום המקסימלי שקובע החוק.
אם השופט היה מקבל ולו טענה אחת או נותן נימוק אחד מדוע יש להקל בפיצוי שנפסק, לא הייתי שוקל כלל לערער.
לכן, במקרה הזה, אני שוקל להגיש בר"ע ואם יש צורך אף להגיע לבית המשפט העליון בתקווה שיפסוק באופן תקדימי (כפי שפסק בערעור שהוגש בנושא הספאם שקבע 1000 ש"ח על הודעה ושעל בית המשפט לנמק במידה והוא פוסק פחות).
תודה,
יוני
שלום,
הבנתי.
האם עניתי על שאלתך ?
כן. תודה על התשובה.
שלום,
בהתאם למתואר מפתח האופיס שקיבלת אינו מוצר מתקלה.
בכל מקרה חוק הגנת הצרכן לעניין ביטול עסקה קובע כי :
ד) הוראות סעיף קטן (ג) וסעיף 14ג1(ג) לא יחולו על עסקת מכר מרחוק של –
(1) טובין פסידים;
(2) שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן;
(3) מידע כהגדרתו בחוק המחשבים, תשנ"ה-1995;
(4) טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן בעקבות העסקה;
(5) טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.
האם יכולה להיות להם טענה אחרת כלשהיא?
ובמידה וכן האם הם יכולים בעקבות כך להגביל את החזרת המחשב?
שלום,
כן וכן.
בהחלט יכולות להיות טענות אחרות בטובת החברה.
שלום,
ניתן לתבוע בתביעות קטנות עוולה נזיקית ועוגמת נפש ובתנאי שסכום התביעה אינו עובר את הסכום המקסימלי בתביעות קטנות (33,800 ש"ח).
שלום,
בהתאם למתואר ישנה עילה לתביעה בעניינכם.
כעת יש צורך לבדוק האם יש לכם את הראיות המתאימות להוכחת הטענות.
מה הראיות הנדרשות במקרה כזה? יש לנו את הקבלה על העבודה, עדויות של מספר שכנים וועד הבית שהתקשרו אליו כולל מהשבוע האחרון שהבטיח שיגיע ולא בא, תמונות של הרשת הבעייתית כולל גוויות היונים ואת הרשת נכון להיום לאחר עקירתה מה שמוכי שלא פתר את הבעיה ואף החריף.
האם מספיק?
שלום,
נדמה שכן.
שלום,
קראתי.
אינני מבין מדוע אתה חושב שזה גזל. נשמע לי לגיטימי לשלם במקרה המתואר.
כפי שאתה מעיד בעצמך היית מנוי תקופה מסוימת עליה לא שילמת (אולי בשל טעות).
כעת משהתגלתה הטעות - מבקשים שתשלם בעבור התקופה בה היית מנוי ולא שילמת.
בכל מקרה ואם אינך מסכים לעניין - אתה רשאי להגיש תביעה בעניינך ולטעון את טענותיך אלו בפני שופט כדי שגורם משפטי יכריע בסוגיה.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.