סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

01/08/2021 06:16 ענת תקלה במערכת גז בזמן מעבר בין חברות תקלה במערכת גז בזמן מעבר בין חברות
שלום, בצנרת הגז בבניין שלנו התגלתה תקלה בדיוק בזמן שהיינו בתהליך המעבר מחברת גז אחת לאחרת. שתי החברות מתנערות מתיקון הבעיה ובינתיים מותקנים בלוני גז חיצוניים ומסוכנים.
מי החברה שעליה מוטל תיקון הבעיה ?

שלום,
תחילה יש לבחון מהו טיב התקלה וכיצד נגרמה על מנת לקבוע אחריות של מי מהחברות.
בכל מקרה אם חברה ראשונה פירקה הכל והחברה השניה טרם התחילה במלאכה, אזי האחריות תחול על החברה הראשונה.

28/07/2021 09:38 רותי לוי ביטול עסקה מעל 14 יום ביטול עסקה מעל 14 יום
רכשתי חבילת נופש בארץ דרך סוכנות נסיעות ברכישה טלפונית, ביטלתי את העסקה מעל 14 יום, אך בחברת הנסיעות נאמר לי שהסכום רכישה נשאר עדיין במסגרת האשראי והתשלומים ירדו בכל חודש עד לסיומם ובכל ירידה אקבל זיכוי. האם זה תקין בחוק?

שלום,
החוק אינו קובע דברים מעין אלו.
החוק קובע כי לאחר ביטול העסקה יש להשיב לצרכן את כספו באותה הדרך שבה שילם.
אם שילם בכרטיס אשראי אז באמצעות כרטיס אשראי, אם במזומן אז תשלום במזומן וכן הלאה.

זאת אומרת שאם סכום העסקה חולק למשל ל10 תשלומים הוא יוחזר ב10 תשלומים כפי שהעסקה בוצעה?

עניתי לך את שקובע החוק.
כמו שהסברתי החוק אינו עוסק בשאלה הספציפית שלך, אלא כללי.

26/07/2021 19:05 ישראל תביעה בגין מוצר לא ראוי תביעה בגין מוצר לא ראוי
שלום רב לעורך הדין. רכשתי פיצה קפואה של חברה מסויימת ופעלתי על פי ההוראות וקיבלתי פיצה מבעבעת.
אחר כך טעיתי כשרכשתי פיצה במבצע גם קפואה. הפיצה לא מבעבעת וחתיכות הפיצה נשארות שלמות וכשאני מאריך את הזמן מעט אני מקבל פיצה מושחמת שאין לה טעם של פיצה אלא של לחם/פיתה.שלחתי פנייה לחברה אך עדיין לא הגיבו. מצד אחד אני ארגיש חוסר נעימות שאגרום להם אי נעימות על מוצר שאינו מספק את הפרסום אך אם לא יענו לי בכלל זה אולי ידחוף אותי.
רציתי לשלוח הודעה שאני מעוניין לצפות בהם מכינים פיצה כפי שהיא מופיעה בפרסום שעל גבי המוצר. הפיצה הראשונה עלתה 29 וזו 19 וגם מחיר של 5 שח לא מצדיק את הקנייה.
מה דעתך?

שלום,
מה דעתי על מה ?
אם התאכזבת ו\או אינך אוהב את המוצר, אז תפסיק לרכוש אותו.
אם לדעתך יש הטעייה בפרסום - אתה רשאי לתבוע בגין כך ובתנאי שיש לך את כל הראיות להוכחת הטענות.

26/07/2021 14:34 אור מחלוקת על תוקף ומחיר המחסנית מחלוקת על תוקף ומחיר המחסנית
שלום רב,

1.בשנת 2016 רכשתי מכשיר המיועד למניעת נשירת שיער ועיבויו.

2.הסוללה הספיקה למשך שנה שלמה.

3.בשנת 2017 קניתי סוללה חדשה. אומנם נעשתה לי הנחה של 90 שקל אבל היא הספיקה למשך 6 חודשים בלבד.

4.לאחר שביררתי עם החברה למה המחסנית לא הספיקה למשך שנה כבראשונה נאמר לי שמשך פעילות המחסנית היא לשישה חודשים בלבד.

5.בהסכם ביננו לא פורש תוקף המחסנית, אך בפועל הראשונה הספיקה לי למשך שנה שלמה ועל כן

עמדתי על כך שאם אני מקבל מחסנית למשך 6 חודשים לפחות תעשה לי הנחה ואכן את המחסנית הבאה קיבלתי ב-250 ש"ח למשך חצי שנה מהסוכן שהנפיק לי את ההסכם עם החברה.

6.לצערי,הסוכן כבר לא עובד עם החברה ובשנת 2019 לא היה לי עם מי לדבר ולכן קניתי את המחסנית במחיר הנקוב בהסכם למשך 6 חודשים ב-390 ש"ח.

7.הואיל והיום החברה מסרבת להנפיק לי את המחסנית גם במחיר הזה ודורשת יותר למרות התחייבותה בכתב אני רוצה לתבוע אותה הן על המחיר הנקוב בהסכם והן על משך תוקף המחסנית

למשך שנה שלמה כמו שהונפקה לי הראשונה.

8.שאלתי היא האם רכישתי את המחסנית בשנת-2019 במחיר הנקוב בהסכם למשך חצי שנה

מהווה חוסר תום לב כאשר היום אני תובע אותה למשך שנה שלמה באותו מחיר?

9.ואם אכן יקבע שתביעתי היא בחוסר תום לב האם אוכל לטעון כנגד זה שכיום החברה מסרבת לספק לי את המחסנית גם במחיר הנקוב בהסכם למשך 6 חודשים ולכן משום שאין כאן הצעה של מה שהחברה הציעה בראשונה לא מדובר בחוסר תום לב כי הקיבול כבר מבוסס על טענה אחרת.

לשון אחר: החברה בסירובה לספק את שירותה שהתחייבה לו בכתב למעשה מחקה את התנאי הזה

בהסכם מבחינתה ולכן אין כאן תום לב, אלא של החברה בלבד כי אם היא הייתה מספקת לי את השירות כאמור בהסכם התביעה הזאת לא הייתה נולדת.

אשמח לקבל מענה בהקדם בכבוד רב.



שלום,
כבר פנית אליי בעבר בעניין זה ועניתי על שאלותיך.
1. בהתאם למתואר כן זה עלול להיחשב כחוסר תום לב.
2. אתה בהחלט יכול לטעון טענות אלה.

25/07/2021 16:03 איש אחד סמכות בית המשפט סמכות בית המשפט
שלום,

תבעתי בבית משפט לתביעות קטנות בעלים של דירה עקב רעש והטרדות של השוכר את דירתו.

התביעה נדחתה עקב חוסר סמכות (השופטת הזכירה מפורשות את סע' 60 לחוק בתי המשפט).

הבעלים של הדירה תבעו אותי (בעיר אחרת) בטענה שהטרדתי אותו בטלפון.

השופט דן בתיק (ואף קבע ישיבה נוספת) ולא דחה את התביעה למרות שטענתי לחוסר סמכות בגין אותה עילה שתביעתי נדחתה.

איך זה יתכן? האין אחידות בשפיטה? מה אני לא מבין?

שלום,
מערכת המשפט משתדלת ליצור אחידות. לא תמיד זה מצליח.
אינני מכיר את החומר וכתבי הטענות ולכן בשלב זה אינני יכול לחוות דעתי האם בית המשפט פעל כדין בעניינך.

20/07/2021 13:12 מאיר ארוש קניית ריהוט לבית קניית ריהוט לבית
לפני כשבועיים קניתי ריהוט בעסקה סוכם שהיא תסכים את העסקה כולה כולל מחיר הובלה שכומבן מובן לי שהובלה תשולם במזמון וזה יתגזז ממחיר העסקה כולה אחרי כשבוע יתקשרו אליי מהחנות להגיד שבתאריך מסוים מגיע חלק מהדברים ואני אמור לשלם במזומן וזה לא מקוזז ממחיר העסקה אלה כתוספת אני כמובן לא הסכמתי כי מה שהובטח לא קוים כמו ברגע המכירה לצערי נאלצתי לבטל את העסקה כי אני לא מוכן לשלם תוספת של 1000 שקל למחיר הכולל נתתי מקדמה של 2000 ש"ח מזומן ועוד גיהוץ של 500 ש"ח בדיקרט אשראי לאחר שהבנתי שהם ממשיכים לנקוט בעמדה שאני צריך להוסיף את מחיר ההובלה חוץ מהסכום שרשום בחשבונית שבה כמובן רשום הובלה ביקשתי לבטל את העסקה ושיחזירו לי את הכסף לחשבון הפרטי נאמר לי שהריהוט שהיה קיים במלאי ניתן לבטל והריהוט שלא היה במלאי לא ניתן לבטל הכל במידות סטנדריות ללא הזמנה מיוחדת האם זה מותר להם להכריח אותי לקנות מוצר שאני כבר לא רוצה אותו ולא רוצה להתעסק אם חברה שמשקרת את לקוחותה לפני העסקה בשביל המכירה אשמח לתשובה

שלום,
אינך חייב דבר.
לצורך ביטול העסקה יש לפעול בהתאם לקבוע בחוק. ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).
אם לדעתך הוטעת ויש לך ראיות להוכחת טענות אלו - ניתן לבטל את העסקה דרך בית המשפט.

20/07/2021 17:17 יעל גרינברג ביטול עיסקה מול חברת אשראי ביטול עיסקה מול חברת אשראי
רכשתי כרטיסים למופע ובסוף החיוב הופיע סכום גדול פי כמה מהסכום שאיתו התקדמתי משלב לשלב. ניסיתי לפנות לספק (בחו"ל) לבקשה לביטול העיסקה, אך לא נעניתי, אלא שהם ספק משנה ולכן אי אפשר לבטל. פניתי לחברת האשראי, היו עוד יותר משבועיים עד למופע אך הם טענו שהם לא יכולים לבטל עיסקה. בשירות הלקוחות ובביטחון דחו אותי שוב ושוב ואמרו שאין בסמכותם לבטל אם מסגרת האשראי מאפשרת את החיוב. האמנם? האם אין אפשרות להתחרט על עיסקה מול חברת האשראי? הסכום בינתיים חויב ואנחנו לא עשינו שימוש בכרטיסים למופע.

שלום,
ניתן לבטל עסקה אל מול חברת האשראי במתאים מסוימים (הקבועים בחוק) למשל כאשר רכשת מוצר / שירות באשראי ולא קיבלת אותו (= כשל תמורה).
בכל מקרה במקרה המתואר עליך לבטל את העסקה מול החברה שממנה רכשת את הכרטיסים (גם אם היא בחו"ל).

20/07/2021 18:16 מוחמד מחאגנה האם חוק טכנאים חל על עסקים קטנים? ולמרות שהלקוח ניצל את הידע שלו ולא עדכן? האם חוק טכנאים חל על עסקים קטנים? ולמרות שהלקוח ניצל את הידע שלו ולא עדכן?
היי
יש לנו עסק קטן
לקוח קנה מוצר
העברנו את המוצר לקבלן משנה
שהוא בעצמו קבע שעה עם הלקוח ולא עדכן אותנו
כשפנינו למתקין משנה הוא לא ענה
מתברר שהוא לא הגיע ללקוח
הוא לא הודיע לנו על כך
והלקוח מתברר מכיר את החוק, חיכה 3 שעות, בכוונת תחילה לקבל את הזיכוי, ורק אז עדכן בהודעה אחרי שעות העבודה.
לנו כעסק, לא היה שום מושג שההתקנה לא בוצעה על ידי קבלן המשנה.
מתברר אחר כך שקרוב משפחה מדרגה ראשונה של הקבלן עבר תאונה קשה שגרמה לאי התייצבות ואי הודעה לנו וללקוח.
למה אני כעסק צריך לפצות את הלקוח?

שלום,
תחילה יש לבדוק האם חוק הטכנאים חל במקרה המתואר.
שנית, בגדול אגיד כי כיוון שאתה הוא בית העסק אשר ממנו הוזמן השירות, אתה כבית עסק אחראי אל מול לקוחותיך.
לפיכך במקרה המתואר ובמידה והמקרה נכנס בגדר חוק הטכנאים - אזי עליך לפצות את הלקוח ואת הסכום עליך לגבות מהחברה הקבלנית איתה בחרת לעבוד ולמעשה התרשלה בעבודתה.

20/07/2021 04:33 רותם חוזה מול חברת מטבחים חוזה מול חברת מטבחים
שאלה לגבי החוזה מול חברת המטבחים- בחוזה יש סעיף כזה:
״במקרה של עליית מחירון בטרם הגיע מועד האספקה,תשלום של 50% לפחות עד לזמן עליית המחירים ישמש כתשלום המבטיח את המחיר הישן (שלפני עליית המחירים). לקוח שלא שילם 50% לפחות מהתשלום עד לשינוי מחירון ישלם את יתרת התשלום במועד זה או לחילופין תחול על ההזמה עליית המחיר כפי שנקבעה, מהמחיר החדש יקוזז התשלום שהתבצע עד לאותו מועד.״
האם הסעיף הזה חוקי? האם זה לא תנאי מקפח בחוזה אחיד? הם יכולים להעלות את המחיר באופן חד צדדי לאחר חתימת החוזה אם לא שילמתי 50% מהעלות הכוללת?

שלום,
1. בגדול הסעיף חוקי. כל חברה פרטית יכולה לקבוע מה שהיא רוצה והלקוח רשאי שלא להסכים להצעה. בדיוק כמו אצל רופא שיניים, עורך דין או כל שירות אחר.
2. כדי שאוכל לענות על שאלתך האם זהו אינו תנאי מקפח בחוזה אחיד עליי לעיין בחוזה על מנת לבחון האם מדובר בחוזה אחיד.
3. אתה בהחלט צודק. מעשה זה יהיה בהחלט מעשה חסר תום לב ולא הגיוני (למרות שהסעיף על פניו חוקי). השאלה היא מי קובע את עליית המחיר ? האם הם מעלים את המחיר על דעת עצמם ? האם מעלים את המחיר כאשר יש עליית מחירי עצים בעולם ...

ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

18/07/2021 11:46 סמדר מאיר העתקת עמוד בזק המצוי בשטח פרטי העתקת עמוד בזק המצוי בשטח פרטי
בחצר הפרטית שלי קיים עמוד בזק. בקשתי להעתיק אותו ונאמר לי כי המשימה כרוכה בתשלטם. מה עלי לעשות?

שלום,
מה עליך לעשות במה ? מה אתה מבקש ?
אם מדובר בשטח פרטי שלך - אזי אתה רשאי להוציא (כדין) את העמוד לחילופין לקבל תשלום בעבור שימוש בשטח הפרטי שלך.
אז מה אני מציע ? מציע לך לפנות לעו"ד לצורך טיפול משפטי הולם בעניינך.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.