סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

24/01/2021 17:47 רפאל פרק זמן לדרישת שירות פרק זמן לדרישת שירות
שלום רב,
לפני 3 שנים נרשמתי לשרות של שיעורים פרטיים, רכשתי כרטיסייה של 12 שיעורים בעלות של 1500 ש"ח ולא ניצלתי כלום מזה- במשך כל התקופה לא פניתי אליהם.
א. החברה טוענת שחלפו יותר משנתיים ולכן לא אוכל לקבל את השירות. האם זה
חוקי מה שהיא טוענת?
לא חתמתי על הסכם שירות איתם והם מסרבים לאפשר לי את השרות.
ב. האם על פי חוק מותר לי להעביר את את הזכות לשירות לאחי?

שלום,
אם לא חתמת על הסכם ובו מצוינים זכויותיך, לא ניתן להגביל עכשיו את השירות לתקופה של שנתיים ובדיעבד.

24/01/2021 11:57 פאבל ביקוב ילד שניפגע במגרש משחקים ילד שניפגע במגרש משחקים
שלום רב
שחקתי כדורגל עם הילד בן 5 שלי באחד המגרים בעיר . שער המגרש אינו תקין ,הוא נותן רושם למי שעומד לצאת מהמגרש כי צריך לדחוף אותו כלפי חוץ אבל בעצם הוא נפתח פנימה , כאשר דוחפים אחוצה השער חוזר במהירות כלפי האדם , הילד נפגע במצח ,יש חתך של כסנטימטר+ביקור במרפאה +הדבקה .
האם שי טעם לתבוע את העיריה ? דרך עו"ד? או לבד ? דרך תביעות קטנות ..ובכללי מה ההמלצה...

שלום,
מה כוונתך האם יש טעם ?
אם נעשתה עוולה ובעקבותיה נגרמו נזקים - הדרך לקבל פיצוי הוא באמצעות תביעה.
אתם רשאים לתבוע בעצמכם או באמצעות עו"ד. זה תלוי בכם.
תביעות קטנות עוסקות בפיצויים של עד 33,800 ש"ח.

24/01/2021 12:23 מתן בקשת חיסיון בתיק תביעות קטנות בקשת חיסיון בתיק תביעות קטנות
עו"ד איציקובסקי הנכבד,
האם ניתן לבקש הטלת חיסיון על תיק במסגרת תביעות קטנות מאחר והתביעה עוסקת בנתונים רפואיים אישיים?
תודה על המענה,
בריאות טובה,
מתן

שלום,
כן בהחלט.

22/01/2021 10:06 חפצי החזר אגרת רישום לימודים החזר אגרת רישום לימודים
שלום, נרשמתי ללימודים במכללה. בעקבות שינוי מדיניות עקב הקורונה אופן הלימודים אינו פרונטלי אלא בזום ובאותו הסכום וזה לא מתאים לי. על כן ביטלתי את הרשמתי קורס. ביקשתי את כספי בחזרה דמי הרישום ונענתי בשלילה. האם יש לי זכות לקבל את כספי חזרה?

שלום,
בהתאם למתואר כן בהחלט. אתה זכאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך אתה מוזמן לפנות למשרדי.

18/01/2021 17:13 לורה פייר ביטוח רכב ביטוח רכב
אהלן, רכשתי ביטוח חובה וצד ג׳ דרך סוכן שעובד בחברת וובי.
בשיחת המכירה הוא אמר לי שהוא דואג לכל המסמכים של העדר תביעות , שאל אותי אם הייתי מבוטחת בשנים האחרונות אז עניתי לו בשנתיים האחרונות (לא זכרתי בדיוק את התאריכים כי המסמכים לא היו בהשג ידי), שאלתי אותו שוב אם הוא ישיג את העדר תביעות אמא שכן .באותו היום ב25/12/20 שילמתי עבור החובה וקיבלתי את הפוליסה מיידי ועבור הביטוח של הצד ג׳ העברתי בהעברה בנקאית בתשלום אחד עבור שנה לפניקס לפי המחיר שהסוכן אמר לי. לאחר שבוע אני פונה לחברת וובי בטענה ששילמתי ויש לי אסמכתא על העברה ועדיין לא קיבלתי את הפוליסה , הם אמרו שיופנו לחברת הפניקס וישלחו לי. לאחר כמה ימים אני שוב פונה לחברה מכיוון שלא קיבלתי את הפוליסה ולא קיבלתי תשובה , אמרו שהם פונים לפניקס לבקש העתק. אחרי כמה ימים הם שוב לא ענו לו והחלטתי לפנות לפניקס ישירות ,מהפניקס אמרו לי לדבר עם וובי.שוב פניתי לוובי והם ביקשו שאשיג את המסמכים של העדר תביעות , השגתי ושלחתי להם.עוברים כמה ימים ולא חוזרים אליי. שוב פניתי אליהם ודיבר איתי הסוכן שמכר לי את העיסקה ואמר לי שאני הבאתי פרטים שגויים עקב המסמכים של העדר תביעות הפניקס לא רוצים לבטח אותי והפוליסה לא בתוקף ואני צריכה לשלם 4,200₪ במקום 3051₪ ששילמתי. אין לי בעיה להוסיף את הכסף אבל הוא אומר לי שהזיכוי יהיה תוך 30 ימים ואני צריכה לרכוש שוב ביטוח ב4,200₪ אמרתי לו שאין לי כרטיס אשראי ואני מתנהלת עם כרטיס דיירקט והעברות בנקאיות או הו״ק, הוא אמר שאין ברירה אחרת אשאר ללא ביטוח. אמרתי לסוכן שמבחינתי מה שלא כתוב לא קיים ציינתי בפניו שאני נוסעת כל יום בערך 70 קילומטר ואני מפחדת שיקרה משהו וכשברגע האמת הפוליסה הזמנית שהם אומרים לא תיהיה באמת בתוקף והם יוציאו את עצמם מאחראיות ואני לא רגועה ,הוא אמר שלא יקרה ואני בכל זאת לא מאמינה. הסוכן אמר שאין ברירה וזה הפתרון היחידי ביקשתי מהסוכן שיעביר אותי למנהל עלמנת שימצא פיתרון , טענתי למנהל שמבחינתי זאת טעות של הסוכן שהוא לא לקח ממני פרטים מלכתחילה וזאת העבודה שלי ואני סך הכל רוצה לעשות ביטוח . המנהל אמר לי שאין ברירה וזה הפתרון היחידי והציע לי חבילת ביטוח בסך של 4600₪ ואמרתי לו שהסוכן הציע לי 4200₪ ושיקשיב לשיחה ויראה. המנהל אמר לי שאני מבוטחת ויש לי פוליסה אז אמרתי לו שיביא לי קבלה או פוליסה שאני רוצה לראות עבור מה שילמתי ולאחר מכאן נתקדם , המנהל אמר בסדר אני שולח לך ואחרי זה אני אתקשר אלייך ונדבר . כמובן הוא לא חזר אליי ולא יודע. כבר מה לעשות .... האם יש לי עילה לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות ?? אני כבר מותשת מהם , כל פעם אני יוצאת מהעבודה בשביל לדבר איתם בטלפון וזה לא מגיע להסדר. הם לא דואגים לחזור אליי ...

שלום,
כמענה לשאלתך - בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

מעולה תודה , אשמח למספר טלפון

052-6197069

18/01/2021 08:50 עדי ביטול עסקה טלפונית ביטול עסקה טלפונית
שלום,
ב-16.12 רכשתי פינת אןכל טלפונית.
קיבלתי מהבעל החנות תמונות עם פלטות לבחירה.
בשישי האחרון קיבלתי את השולחן והצבע לא תואם לתמונה.
לטענתו הןא אמר לי באחת ההקלטות הקוליות שלו.
כאשר חזרתי להקלטות אכן הוא אמר שיש פלטה עם גידים בצסע זהב אך לא התמקד באיזה מהם ומכיון שלא ראיתי את זה בתמונה שבחרתי לא ייחסתי לזה חשיבות.
לא הסכמתי לקבל את השולחן והחזרתי אותו עם המוביל
בעל החנות מסרב לבטל לי עסקה או להחליף את השולחן
האם המקרה אבוד ועליי לקבל ממנו את השולחן?

שלום,
בהתאם למתואר את זכאית לקבל שולחן אחר / חדש בהתאם להזמנתך או לחילופין את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.

13/01/2021 22:55 ארולקר אופיר שירות מזלזל ופגיעה ברכוש שירות מזלזל ופגיעה ברכוש
שלום רב

היום הגיע אלינו טכנאי של חברת סופרגז על מנת לחבר אותנו לתשתית הגז של הבניין (מדובר בדירה חדשה), הראתי לטכנאי איפה הוא צריך לעבוד והלכתי לחדר על מנת לשמור מרחק ממנו ברוח התקופה, במהלך ההתקנה הטכנאי היה צריך לגשת לארון פינתי פנימי בארון מטבח, על מנת לגשת לשם היה צריך לפרק מגירת מתכת, קבלתי מהנגר הוראות כיצד לפרק את המגירה והנגר הזהיר אותי שכתוצאה מהפירוק יכול להיווצר נזק לארונות מסביב ויש להיזהר יתר על המידה, התחלתי בהליך הפירוק, לא כל כך הלך לי, הגיע הטכנאי גז וניסה אף הוא לפרק, במהלך הניסיון שלו לפרק המגירה נגעה בארון, הערתי לטכנאי שהוא פוגע בארון, אז הוא הכניס את המגירה פנימה והלך להמשיך לעבוד בנק אחרת, ראיתי בנק הזו שיש נזק לארון אך לא הערתי לו על כך באותו הרגע, לאחר מכן אני פרקתי את המגירה והלכתי לחדר , לאחר מספר דק הוא קרה לי לשאול אותי שאלה, הערתי לו כבדרך אגב על המכה בארון בצורה עדינה מאוד : "כנראה פגעת לנו בארון בעת הפירוק של המגירה", באותו הרגע הטכנאי פשוט התחרפן בבית שלנו, הוא הרים את הקול שלו ואמר לי "אתה בן אדם חוצפן שאתה מאשים אותי בזה, אין לך טיפת בושה, מהרגע שנכנסתי לפה קלטתי שיש לך פרצוף של חוצפן", וכך זה התנגן כדקה, לאחר מכן הוא הבציר בו שהוא הולך באמצע העבודה ושהוא לא מוכן לעבוד אצל אנשים חצופים, בכל הזמן הזה אני מדבר בטונים רגועים, מנסה לפנות לאחת האונות במוח שלו ואומר לו שאני בסך הכל אמרתי "כנראה פגעת בארון" לא באתי בדרישה אפילו... הטכנאי יצא בטריקת דלת, השאיר צינורות זרוקים במטבח ובמרפסת שמש, לא ידענו בכלל מה הסטטוס התקנה האם הדירה בטוחה כרגע כי הוא השאיר הכל פתוח, נסינו במשך יום שלם לדבר עם שירות לקוחות של החברה ועם מנהלים שם אבל כנראה בתור מנופול שאין אפשרות להחליפו הם מרגישים שהם יכולים גם להשתין על הלקוח והוא לא יכול לעשות דבר (כי הרי הוא צריך גז, ומדובר בגז מרכזי אז מה כבר אני יכול לעשות) אז ביזבזנו יום על טכנאי שלא ביצע את העבודה, שילמנו מחיר מלא על מוצר שלא קיבלנו, קיבלנו שלל ברכות וצעקות, וכמובן לא קיבלנו מענה הולם משירות הלקוחות, מה ניתן לעשות בנידון ?


















שלום,
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בגין אי סיום העבודה, הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמה לך.

14/01/2021 07:53 אילנה מוצר פגום מוצר פגום
לפני 11 חודשים רכשתי מכונת כביסה. לאחר 6 חודשים התגלו תקלות שלא הצליחו לתקן גם אחרי שלקחו למעבדה. לאחר דין ודברים נקבע שאקבל מכונת כביסה חדשה. המכונה התקבלה חודש לפני פקיעת האחריות של המכונה הפגומה שהיתה לשנה.. האם עלי לקבל כתב אחריות חדש לשנה על המכונה החדשה?(שהרי אם לא אשאר בעוד חודש ללא אחריות. ושאלה נוספת:המכונה החדשה היא לא הדגם של הקודמת כפי שהובוח לי שאקבל(וחיכיתי שבועיים לאספקה)אלא פחות בביצועיה. מה זכותי במקרה זה?

שלום,
1. את זכאית לקבל כתב אחריות לשנה על מכונת הכביסה החדשה
2. את זכאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בתוספת תשלום פיצויים או לקבל מכונת כביסה חדשה זהה לקודמת.

13/01/2021 14:12 שגיא אי אספקת מוצר עקב חוסר מלאי אי אספקת מוצר עקב חוסר מלאי
שלום רב,
ביצעתי הזמנה מאתר אינטרנט של טרקטור לילדים, צייני בהערות שאני מעוניין לקבל את המוצר עד תאריך מסויים עקב יום הולדת. המוצר לא הגיע והספק עדכן אותי (בדיעבד) שהמוצר לא יגיע עקב חוסר מלאי שנובע מבלאגן הקורונה. הספק לא חייב אותי בפועל ולכן לא היה צורך בזיכוי כספי. לבני נגרם נזק בגין אי קבלת המתנה (נאלצתי ללכת לרכוש את המוצר במקום אחר ובאיחור).
האם לדעתך יש מקום לתביעה בגין עוגמת הנפש שנגרמה?

שלום,
אני מעריך שבית המשפט לא ייתן לך פיצוי בגין עוגמת נפש במקרה המתואר.

13/01/2021 10:39 סוזנה מקרר מדגם אחר , לא מה הראו בתמונות מקרר מדגם אחר , לא מה הראו בתמונות
בחודש אוגוסט קניתי מקרר אינטגרלי גורניה מחברה אינטרנטית בסכום של 11600 ש"ח
בחודש אוקטובר הוצע לי על ידי חנות להחליף את המקרר ל סמסונג היות וגורניה עשו בעיות בהתקנה
שילמתי 1300 שח נוספים.
מוכר שלח תמונות של מקרר שאני קונה - הן בקטלוג והן תצלומי לקוחות שקיבלו אית המוצר.
לפי הקטלוג של מוכר הדגם BRB260031

ב30 לאוקטובר התקינו לי מקרר שקיבלתי בהתקנת שעות של נגר ותוספת ששילמתי על התקנה.
אחרי התקנה גיליתי שדגם שהביאו לי BRB260000 ולא מה שהובטח

לפי אתרים בחול גם ניתן לראות שהבדל במחיר 2200 שח
אבל בכל מקרה אם היו מראים לי תמונה של מקרר שקיבלתי לא הייתי מסכימה

החל מ 30 לאוקטובר שבו התקינו את המקרר התחיל מסע ומתן עם החברה - רציתי החלפה למקרר מקורי שאותו "מכרו" לי
כמובן התחננתי כאלו לא שילמתי על זה 13000 שח אלא קיבלתי משהו במתנה ויש לי טענות עכשיו.

אחרי חודש וקצת הובטח לי עלידי מנהל סניף שאקבל פיצוי 1000 שח מחברה שמביאה את המקרר,
תוספות של אביזרים למקרר הקיים - כגון מדפיםת אבזור לבקבוקים ומגירות פלסטיק לצדדים ופיצוי של 600 ש"ח שוברים מחנות סמגל

עד היום לא קיבלתי כלום, לא עונים לטלפון, נציג של סמסונג הגיעה אחרי טלפונים רבים ובקשות ובמקום אבזור הביא חתיכת זכוכית בטענה שזה מדף - עם זה נשלח בחזרה, כי זה לא מדך אלא חתיכת זכוכית


מה עושים ?

שלום,
אני מציע תחילה לפנות לחנות באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד לצורך החלפת המוצר (מקרר) למוצר אותו רכשת או לחילופין ביטול עסקה, השבה כספית מלאה ותשלום פיצויים.
ככל שמכתב התראה לא יסייע - השלב הבא יהיה להגיש תביעה לצורך החלפת מוצר או ביטול עסקה ותשלום פיצויים.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת ליצור קשר עם משרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.