סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

30/01/2021 17:29 נטליה האם חוקי שחברת חשמל לא באה לקרוא מונים 6.5 שנים האם חוקי שחברת חשמל לא באה לקרוא מונים 6.5 שנים
לאחר 6.5 של הערכות ואי הגעה לבדיקת מונים מבקשים תשלום אסטרונומי האם חוקי.

שלום,
לא.

מבקשים הרבה כסף מה להגיד לגבייה שם?

שלום,
עליך לפנות לחברת חשמל בעניין זה ולהציג להם את המידע (מבחינה עובדתית ולא משפטית).
אפשרות נוספת לשכור שירותי עו"ד כדי שיטפל מול חברת חשמל בעניינך.

30/01/2021 15:34 יעקובי מוסכניק שרימה אותי  , איך נכון להגיש תביעה ? מוסכניק שרימה אותי , איך נכון להגיש תביעה ?
פניתי למוסכניק כדי שיתקן לי נזילה בגיר . המוסכניק טען שתיקן לי והחליף מחזירי שמן ועם החלקים ועבודה שכללה פירוק והרכבה של גיר לקח לי 2000 שח . בקבלה רשום כי יש לי 3 חודשי אחריות . לאחר כשבועיים פניתי למוסך אחר בכדי לתקן חלק אחר באוטו וכשהעלו את האוטו ברמפה ראיתי שיש עדיין נזילה מהמחזיר שמן . ולמעשה לדעתי כלל לא הוחלפו המחזירי שמן ולא פורק הגיר כפי שרשום בקבלה ופשוט עבדו עליי . כשפניתי חזרה למוסך שיממש את האחריות על התיקון , הוא טוען שהנזילה זה ממקום אחר בגיר שהוא לא סידר ולכן זה לא כלול באחריות וכדי לסדר את זה צריך לשלם , מה שנקרא מתנער מאחריות . אני רוצה להגיש תביעה קטנה על תיקון שלא בוצע כהלכה כי התקלה לא תוקנה מלכתחילה והתנערות מאחריות על התיקון .
איך נכון משפטית לעשות זאת ? כי השופט לא מוסכניק . ואני אטען כך והמוסכניק יטען שהתקלה היא לא קשורה לתיקון שבוצע . להביא חוות דעת של מוסכניק יעלה יותר מסכום התביעה . האם הצעת מחיר ממוסך אחר יכולה להספיק או במידה ואני מתקן במוסך אחר אז לתבוע עם הקבלה של התיקון שאעשה במוסך אחר ?

שלום,
בהתאם למתואר כדי להוכיח את הדברים - אתה חייב לצרף חוות דעת מומחה לתביעה.
בתביעות קטנות אין צורך בחוות דעת של מומחה במובן של מומחה, אלא מספיקה חוות דעת של איש מקצוע או מוסך רישוי. במידת הצורך הם יצטרכו להעיד בבית המשפט.
בכל מקרה עליך לצרף את הוצאותיך לרבות הוצאות חוות דעת לכתב התביעה ובסופו של דבר הצד השני יצטרך להשיב לך את הוצאותיך (כך נהוג גם בתביעות קטנות).
אני מציע כי הגורם שיתקן לך את התקלה יכתוב גם חוות דעת באשר לתיקון הקודם (שנעשה ברשלנות או לא נעשה כלל).

29/01/2021 17:52 שלומי הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן
שלום רב
בחוק הגנת הצרכן, סעיף 2 מדבר על הטעיה, בהמשך החוק, בסעיף 14 ישנה התייחסות לעסקת מכר מרחוק.
האם סעיף 14 הוא במקום סעיף 2 בכל מה שמתייחס לחובת גילוי או שהוא מחזק את סעיף 2?
המחלוקת היא על הטעיה במלאי, הספק מכר וחייב את כרטיס האשראי כאשר לא היה מלאי ולא היה מוצר חליפי.

שלום,
הסעיפים אינם סופרים אלא משלימים.
סעיף 2 הינו סעיף כללי וסעיף 14 ספציפי.

29/01/2021 13:06 רימשון אסתר החזר כסף עבור ביטול חופשה החזר כסף עבור ביטול חופשה
רכשתי חופשה של שבוע לזנזיבר בחברת מונה טורס ביטלתי את החופשה על פי חוק אזרח ותיק עברה למעלה משנה. איני יכולה לתקשר איתם, המשרדים סגורים ,איך אפשר להגיע למצב של קבלת הכספים מדובר על למעלה מחמש עשרה שקלים.

שלום,
את מוזמנת לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך.

29/01/2021 06:26 חיים שירות במסגרת אחריות שירות במסגרת אחריות
שלום רב,
ברשותי הליכון חשמלי שהתקלקל בזמן שנת האחריות. טכנאי החברה שהגיע קבע כי נדרש להחליף מנוע עם רצועת הליכה שאין לו ברכב וכי יחזרו אלי מהחברה.
כשפניתי לחברה נמסר כי אין להם החלפים במלאי וכי מחכים למשלוח מחו"ל. אני ממתין לתיקון כחודש וחצי ונכון לרגע זה אין לי אפילו תאריך לביצוע.
בקשתי לקבלת הליכון חליפי באופן זמני נענתה בשלילה.
מהי מחויבות החברה במקרה כזה?
האם אני זכאי לפיצוי? האם מומלץ לפנות לבית המשפט?

תודה - חיים

שלום,
בעניין שאלתך אני מזמין אותך לעיין בתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).
כאשר מוצר באחריות על החברה לתקן אותו (ו\או להחליף חלקים) בתוך מספר ימים.
על החברה להחזיק חלקי חילוף בחברה בישראל ולא לבצע הזמנות מחו"ל ולגרום לך להמתין זמן כה רב.
במקרה זה אם החברה אינה יכולה לתקן את המכשיר - עליה להחליף למכשיר חדש אחר.
כן במקרה זה אתה בהחלט זכאי לפיצוי.
יש מספר אפשרויות פעולה - אחת מהן היא לפנות לבית המשפט.

28/01/2021 13:30 אביחי אזובל תביעה קטנה בגין עגמת נפש תביעה קטנה בגין עגמת נפש
בתאריך 09.12 הפקדתי סטרימר שברשותי לתיקון.
הסטרימר נרכש בksp והיה תחת אחריות היבואן הרשמי מובייל בי די ישראל.
הסטרימר הופקד באחת מנקודות האיסוף של החברה. בעת ההפקדה נאמר לי שהזמן לקבלת המכשיר חזרה הוא שבועיים.
כעבור שבועיים כשלא קיבלתי את המכשיר יצרתי קשר עם מובייל בידי ישראל.
הנציגה הטלפונית לקחה את הפרטים שלי ואמרה שיחזרו אליי עם מענה תוך שני ימי עסקים. לא חזרו. דפוס זה יהיה זהה במשך כל ההתנהלות שלי מול מובייל בידי.
במקביל יצרתי קשר עם נציגת החברה דרך המענה שלהם בוואטספ. כאן קיבלתי תשובה שהסטרימר עדיין בטיפול במעבדה.
במשך למעלה מחודש אני בקשר רציף עם החברה מנסה להבין מתי אני צפוי לקבל את המכשיר חזרה. באופן קבוע במענה הטלפוני לקחו את הפרטים שלי והבטיחו שיחזרו, כאמור לא חזרו.
בוואסטפ הייתה כן היה מענה. נאמר לי שהסטרימר לא בר תיקון וינופק לי חדש במקום. עוד אמרו לי שינופק חדש רק כאשר יגיע המכשיר מהמעבדה אל החברה. ניסיתי להבין מהם מדוע אני כצרכן צריך לחכות ולא לקבל מכשיר חדש וזהו. שהם יניידו את המכשיר כמה שהם רוצים אבל שאני אקבל חדש.
בסופו של יום קיבלתי את הסטרימר לאחר בערך חודש וחצי, טיפה פחות.
כשדרשתי פיצוי קיבלתי הצעה למגן מסך לפלאפון, הצעה שלדעתי מבזה. כיוון שאין לי צורך במגן ביקשתי מגן לאייפד, מוצר שיש לי בו צורך אבל נאמר לי שלא ניתן להמיר.

אני מעוניין לתבוע את החברה על עוגמת הנפש שנגרמה לי. מעל חודש הייתי ללא טלוויזיה בתקופת סגר. מעוניין לדעת האם יש לי "'קייס" ואם כן איזה סכום כדאי לדרוש.

גילוי נאות, היה לי עוד סטרימר בבית כך שלא הייתי בלי טלוויזיה לחלוטין, בסלון היה לי ובחדר שינה לא היה לי.
בנוסף האם עניין הסגר ייזקף לטובתי או לטובת החברה, שטענה שעבדה בכח אדם מצומצם.

תודה

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה בשל עוגמת הנפש שנגרמה לך.
הבעיה היא שרוב השופטים לא נותנים פיצוי בגין עוגמת נפש.
במילים אחרות - מבחינת החוק יש לך קייס אך מבחינת בתי המשפט זה כבר תלוי על איזה שופט נופלים.

28/01/2021 05:39 יוסי מזרחי ביטול תצהיר/חזרה מתצהיר לפני דיון ביטול תצהיר/חזרה מתצהיר לפני דיון
חתמתי עבור קרוב על תצהיר כדין,כראיה לתביעה שכנגד בבית משפט השלום(תביעות קטנות).
הסיבה לחתימה, עדות להודעות בוואצאף. בתמורה לתשלום כספי.
מאחר והבנתי את התרמית אליה נפלתי,וכי לא היו ידועים כל פרטי התביעה במלואה וכן אופן ההתנהלות.
אני מעוניין לחזור בי מהתצהיר שחתמתי.
זאת לפני התחלת המשפט והדיון הראשון.
האם ניתן לבטל את בתצהיר?

שלום,
כן, ניתן לבטל תצהיר.
עליך לפנות בעניין זה בבקשה לבית המשפט.
תוכל לשלוח הודעה גם בפקס.

25/01/2021 09:50 איחור משלוח סופר איחור משלוח סופר איחור משלוח סופר
שלום, נאמר בהזמנה באונלין מסופרמרקט, ששליח יגיע ב12:00 עם 2 שעות שגיאה. אם השליח מאחר ומגיע נניח ב1415. האם החוק מעניק פיצוי? מהו הפיצוי? ועפ איזה חוק?

שלום,
ראה בעניין זה "חוק הטכנאים".

25/01/2021 08:55 מרינה הספקת מטבח הספקת מטבח
שלום,
הזמנתי מטבח חדש מחברת מטבחים ,תאריך ההספקה היה ב20.12.20 הביאו לי והתקינו חצי מטבח בערך עד היום.
פניתי לחברה המון פעמים אך זה לא עזר. אין להם תשובות למה המטבח מתעכב. כל פעם מבטיחים לי שיבואו ולא באים. שילמתי את כל הסכום של הטבח. מה אני יכולה לעשות בעניין הזה? תודה.

שלום,
יש מספר אפשרויות פעולה.
אני מציע תחילה להוציא לחברה מכתב התראה מעורך דין כדי לסיים את המטבח + תשלום פיצויים בגין הפרת הסכם.
ככל שמכתב לא יסייע השלב הבא יהיה הגשת תביעה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

24/01/2021 17:47 רפאל פרק זמן לדרישת שירות פרק זמן לדרישת שירות
שלום רב,
לפני 3 שנים נרשמתי לשרות של שיעורים פרטיים, רכשתי כרטיסייה של 12 שיעורים בעלות של 1500 ש"ח ולא ניצלתי כלום מזה- במשך כל התקופה לא פניתי אליהם.
א. החברה טוענת שחלפו יותר משנתיים ולכן לא אוכל לקבל את השירות. האם זה
חוקי מה שהיא טוענת?
לא חתמתי על הסכם שירות איתם והם מסרבים לאפשר לי את השרות.
ב. האם על פי חוק מותר לי להעביר את את הזכות לשירות לאחי?

שלום,
אם לא חתמת על הסכם ובו מצוינים זכויותיך, לא ניתן להגביל עכשיו את השירות לתקופה של שנתיים ובדיעבד.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.