סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/01/2021 05:57 חיים תביעה קטנה תביעה קטנה
שלום,
קניתי קומקום של חברה x ברשת חשמל y.
קניתי תנור של חברה z ברשת חשמל w.
היבואן של הקומקום והתנור זה אותו יבואן.

אני רוצה להגיש תביעה קטנה בגין פגמים בתנור ובקומקום.

האם אפשרי לשלב בתביעה קטנה אחת כנתבעים באופן הבא:
נתבע 1: רשת חשמל y
נתבע 2: רשת חשמל w
נתבע 3: היבואן.


אודה לעזרתך, הסיבה שאני שואל ניא לצורך פשטות, כי מדובר באותו יבואן שמתחמק מאחריות, אך המוצרים הינם שונים ונקנו אצל 2 רשתות שונות.

שלום,
האם היבואן הוא גם הגורם שנותן אחריות על המוצרים ? אם כן, אתה רשאי לתבוע בתביעה אחת. אם לא, יהיה עליה לתבוע ב 2 תביעות נפרדות.

בכתב תביעה אני רושם בנתבעים ככה?

נתבע 1: היבואן
נתבע 2: רשת חשמל שקניתי אצלה תנור.
נתבע 3: רשת חשמל אצלה קניתי קומקום.



בתודה מראש ושנה אזרחית טובה ובריאה

האם נכון לרשום ככה את הנתבעים? או שצריך להגיש מספר כתבי תביעה ובכל כתב תביעה לציין את המתבע המתאים?

נתבע 1: היבואן
נתבע 2: רשת חשמל שקניתי אצלה תנור.
נתבע 3: רשת חשמל אצלה קניתי קומקום

שלום,
כן, זה בסדר.

03/01/2021 11:52 מיכה תביעה או ביטול עיסקה תביעה או ביטול עיסקה
שלום,
בתאריך 3.12.2020 הזמנתי טלפונית מנציג של מחסני חשמל מדפסת ושלוש חבילות נייר למדפסת. מחיר העיסקה כלל משלוח עם שליח לביתי. למחרת הגיע אלי שליח עם שקית סגורה ואטומה עם לוגו של מחסני חשמל. בשקית היו 3 חבילות נייר הדפסה של יצרן שונה מזה שמופיע בהזמנה שלי והעטיפות של כל 3 החבילות קרועות בצורה משמעותית. פניתי בשתי תלונות למחסני חשמל באותו יום דרך האתר שלהם בדרישה לזכות אותי או להחליף את חבילות הנייר הקרועות וקיבלתי אישורים לפניות גם באתר וגם למייל שלי. לאחר כשלושה שבועות של התעלמות פניתי שוב עם כותרת של התרעה לפני תביעה משפטית וקיבלתי אישור לפניה. למחרת התקשרה אלי נציגה ודרשתי שוב החלפה או זיכוי והנציגה אמרה שתחזור מספר ימים. לאחר 3 ימים חזרה אלי ושאלה אם אוכל לגשת עם 3 חבילות הנייר ולהחליף אותם באחד הסניפים שלהם. עניתי לה שהם צריכים לספק לי את חבילות הנייר. הנציגה ביקשה ממני להמתין והתיעצה עם מישהו ואז אמרה שהם לא מוכנים להחליף את הנייר או לזכות אותי אלא רק לתת לי קופון של ורדינון בסך 50 ש"ח. סירבתי וכך הסתיימה השיחה. אני רוצה לציין שאני אזרח וותיק. שאלתי היא האם לתבוע ואיזה סכום פיצוי על עוגמת נפש לדרוש, או לבקש ביטול עיסקה?

שלום,
אני לא חושב שיש מקום לתבוע בהתאם למתואר בעבור 3 חבילות נייר.
גם בית המשפט עלול לראות בעין לא יפה תביעה של 60 ש"ח.
היה עליך לפעול בהתאם להצעה שהוצעה על ידי החברה (פשוט להגיע פיזית ולהחליף).

אני יכול לבקש ביטול עיסקה?

שלום,
באם לא קיבלת את המוצר שהזמנת - אתה רשאי לבטל עסקה.

מה התיחסותך לזה שלדברי הנציגה הם לא רוצים להחליף או לזכות אלא לתת קופון שאין לי צורך בו?

שלום,
ככל שאתה מעונין בהמשך ייעוץ משפטי - אנא פנה למשרדי ואענה לך על הכל.
הייעוץ המשפטי בתשלום.
אני מזכיר לך ש 3 חבילות דפים עולים במקרה הטוב 60 ש"ח.

29/12/2020 15:20 הינדא ביטוח ביטוח
היה לי ביטוח בריאות פרטי אצל חברה x. לאחר תקופה קיבלתי הצעה מחברת ביטוח y לעבור אליהם לביטוח בריאות קולקטיבי שעל פי דבריהם :"אותו הכיסוי בדיוק בהרבה פחות כסף" אז עברתי. לאחר חודש בערך התברר לי שהפוליסה כלל לא זהה. שלחתי בקשת ביטול פוליסה ב 15/9 לחברת y וחידשתי את הביטוח בחברה x. חברת הביטוח y המשיכה לחייב אותי עוד כחודשיים לאחר בקשת הביטול אחרי כמה שיחות טלפון הם הפסיקו לחייב אותי אך עדיין לא קבלתי החזר כספי עבור החודשיים שגבו ממני כסף לחינם. סכום של כ500 ש''ח. כבר כמה פעמים דיברתי איתם בטלפון ושאלתי מה קורה, הם אמרו שאני אכן זכאית לקבל את הכסף חזרה וזה "בטיפול''.
השאלה היא, כמה זמן זה לגיטימי?
זה נראה לי מוגזם. יש עילה לתביעה משפטית?
אני מרגישה שאינו אותי פעמיים:
גם מכרו לי ביטוח כביכול ''זהה'' וגם חייבו אותי לחינם מושכים את ההחזר שמגיע לי כבר חודשיים
מה לעשות?

שלום,
בהחלט המתואר אינו תקין ועל כן יש לך עילה לתביעה משפטית בעניינך.
אני מציע תחילה לפנות אל החברה באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד או במידת הצורך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

28/12/2020 12:32 אביאל נותן השירות מסרב לפצות בהתאם לחוק הטכנאים נותן השירות מסרב לפצות בהתאם לחוק הטכנאים
בחודש מרץ האחרון רכשתי לסבי וסבתי זוג קשישים טלוויזיה. לטלוויזיה תעודת אחריות בתוקף של שנה. לפני כשבוע וחצי לערך, התקשרתי לתאם טכנאי בעקבות תקלה. הטכנאי תואם ל17/12 "מהשעה 12 ואילך בהתראה טלפונית של שעה". באותו יום הטכנאי לא הגיע ולא התקשר, וכשהתקשרתי לברר במוקד, טענו שהוא לא עונה להם משום מה. למחרת אמרו שהוא היה במוסך. תיאמו לי מחדש טכנאי ליום א הקרוב ה20/12. הטכנאי הגיע וטען שבכלל לא קיבל את הדף עם הפרטים שלו (הוא מוקלט) ואחרי זה רק אמר שהיה במוסך. התקלה לא טופלה גם לאחר ביקורו.
ונותן השירות מסרב לפצות אותנו ב600 ש"ח בטענה ש"החוק מחריג את המקרה שלו".

מה עליי לעשות ? גם על הסירוב לפצות וגם על התקלה שלא טופלה, חרף הגעתו של הטכנאי? הכל מגובה בתכתובות והקלטות.

שלום,
בהתאם למתואר אתם רשאים להגיש תביעה בעניינכם בבית המשפט לתביעות קטנות.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

28/12/2020 09:56 ע.נ ביטול עיסקה או תביעה ביטול עיסקה או תביעה
בחודש אוגוסט ביצעתי רכישה בסכום של 633ש"ח באינטרנט באתרSHOP TOV.מוצר אחד הגיע והשני הגיע חודש אחרי באספקה חלקית..שאר המוצרים לא הגיעו עד היום. לאורך התקופה התכתבתי איתם במייל כי אין דרך ליצור קשר טלפוני.העלתי שוב ושוב את הבקשה לקבלת המוצרים או רצון לבטל עיסקה . הדרישה שלהם הייתה שאשלח שוב כתובת מעודכנת והמודרים בדרכם אליי. עד היום לא הגיעו! שאלתי: האם ניתן וכדאי לתבוע אותם?

שלום,
כן וכן.

27/12/2020 14:42 דוד פייביש ארון אמבטיה שנבנה בחברת דונטלו והחלק התחתון עשוי מ   MDF התפרק ארון אמבטיה שנבנה בחברת דונטלו והחלק התחתון עשוי מ MDF התפרק
לפני שנתיים לערך בניתי בחברת דונטלו ארונות מטבח ואמבטיה .
חלק של ארון אמבטיה התחתון התפרק התפורר כי הוא עשוי מMDF שלחתי בקשה לתיקון הם ענו שזה נשבר ו MDFהוא החומר התאים והטוב

שלום,
קראתי. איך אני יכול לעזור ? מה שאלתך ?

27/12/2020 10:05 אור לוגסי חוסר מענה בחנות בגדים-לא מאפשרים לבצע החזר חוסר מענה בחנות בגדים-לא מאפשרים לבצע החזר
היי:), ביצעתי הזמנה באונליין בחברת פול אנד בר. ההזמנה כללה 3 פריטים ולאחר ביצוע ההזמנה הביאו לי טווח תאריכים שההזמנה תגיע. ההזמה הגיעה בדיוק היום האחרון של טווח ההגעה עם פריט 1 בלבד מתוך השלושה כאשר החברה לא עדכנה במייל / הודעה מהו צפי ההגעה של שאר הפריטים.
הפריט שהגיע ראשון-נעליים, הגיע ב15.11 . ניסיתי לאחר כמה ימים לבצע החזר וזיכוי כספי שכן לא מעוניינת בפריט, אך המספר טלפון של החברה לא זמין( מתנתק) הצאט מתכבה אחרי שנייה ולא נותן מענה - עונה לי רובוט שכבר יטפלו בי ואין כל מענה חוזר ובנוסף לכך לא נותן לי להתחבר לאיזור האישי באתר החברה על מנת לבצע החזר-רושם לי שמשהו שדוי ולפנות לשרות לקוחות( שכמובן לא עונה אפ פעם) החלטתי לשלוח מייל לחברה בסוף נובמבר , לא קיבלתי מייל חסרה על הפנייה. רק לאחר שבועיים וחצי קיבלתי מייל מהחברה שהפנייה נקלטה ויצרו איתי קשר.כמטבן שלא יצרו קשר עד היום. היום פניתי שוב בצאט ששם נטען שאין סיכוי שאקבל זיכוי כספי מכיוון שכבר עברו 30 יום. התלוננתי על השירות עשאין דרך להשיג אותם אך כנראה שזה לא עניין אותם.

שלום,
קראתי.
באם את/אתה צריך/כה ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניין- אנא פנה/פני למשרדי ואשמח לעזור.

24/12/2020 10:12 ת.ל מוצר פגום מוצר פגום
שלום רב,

לפני שמונה חודשים קניתי קומוקום נירוסטה בסך 300 שח, ושל חברה מוכרת, רכישה פיזית בחנות. לאחר חודשיים שימוש הופיעו חלודה. פניתי חזרה לסניף אחרי חודשיים הביאו קומקום מאותו דגם אחר ולקחו את הישן.

היום חצי שנה לאחר קבלתו אצלי שוב פעם מלא חלודה במספר מקומות. פניתי לסניף הרשת, ביקשתי לבטל העסקה משום שנראה כי המוצר פגום.
הם סירבו והפנו אותי ליבואן (יש אחריות יבואן שנתיים).

היבואן טוען שצריך להביא את המוצר למעבדה לבדיקה, אמרתי שאני לא רוצה תיקון אלא לבטל עסקה משום שזה מוצר פגום ופעם שניה. היבואן אמר 'שאת אפשרות יחידה. להביאו למעבדה על חשבוני, ולהמתין פרק זמן לא ידוע לתשובה לגבי ההמשך, ובנתיים ללא קומקום.


האם לדעתך ועל פי החוק, אני זכאי להחזיר המוצר לסניף ולקבל כספי חזרה למרות שחלפנ חצי שנה?

מה המהלך האופטימלי במצב זה, מה היית עושה במקומי?

שלום,
בהתאם למתאר ועל פי החוק אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
במקומך הייתי רוכש קומקום חדש.

22/12/2020 13:22 דרור אופניים פגומות אופניים פגומות
קניתי אופניים חשמליות מרשמת מוכרת במחיר מופקע בתקווה שיהיו "איכותיות", אחרי כמה שבועות הפסיקו לנסוע וסידרו לי אותם בחינם, חודש אחרי זה עוד פעם הפסיקו לנסוע, אחרי כמה טיפולים, המוכר החליט שצריך להחליף חלק באופניים שהוא טוען שאין את החלק בארץ, עבר חודש וחצי ועדיין אני מקבל תשובה שהחלק צריך להגיע, אחרי שכנועים הצלחתי לשכנע אותם להביא לי בינתיים אופניים חלופיות אבל עדיין החלק לא כאן והמוכר לא רוצה להחזיר לי את הכסף, מה אני יכול לעשות בנידון מבחינה חוקית?, תודה

שלום,
האם האופניים באחריות ?
באם נמכר לך מוצר פגום אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה או להמתין לקבלת זוג אופניים חדשות במקום הפגומות (ולא לתקן את הפגומות).

21/12/2020 09:32 נגה ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום
קניתי נעליים ביום חמישי 17.12 בשעה 14:30 ..ביום ראשון 20.12 ב19:00 חזרתי לחנות ורציתי להחליף את הנעל , לא מצאתי נעל אחרת וביקשתי לבטל את העסקה .המוכרת אמרה שעברו 48 שעות מרגע הקניה ולכן לא ניתן לבטל את העסקה ונתנה לי זיכוי.. יצאתי מהחנות והתחלתי לברר את הנושא ולדעתי כן הייתי זכאית לביטול עסקה ..אודה לחוות דעתך

שלום,

זה מה שקובע החוק בעניינך :
מיום הרכישה ועד תום שני ימים שלאחריו שאינם ימי מנוחה ובלבד שתווית המחיר על הטובין, אם ישנה, לא הוסרה;

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.