סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

16/02/2022 08:30 לירון מדיח כלים ללא הארקה מדיח כלים ללא הארקה
שלום
לפני חצי שנה ויותר רכשנו מדיח כלים מאחת מרשתות החשמל בישראל.
המדיח הותקן על ידי איש שרות של המוצר.
בזמן הדחת הכלים הרגשנו זרם חשמלי, פנינו לחשמלאי מוסמך על מנת לבדוק אם יש בעיה בהארקה בבית.
בבדיקה שערך מצא שהמדיח הותקן עם תקע ללא הארקה, הוא הורה לנו להפסיק את השימוש במדיח לאלתר ואמר שמדובר בסכנת חיים ממש ושעלינו לקרוא לאיש שרות שיטפל במחדל.
האם יש עילה לתביעה?

שלום,
בהתאם למתואר יש עילה לתביעה - רשלנות מקצועית בהתקנה.

16/02/2022 11:17 לירון הגשת תביעה

תודה על תגובתך המהירה.
איפה אוכל לקבל אינפורמציה לגבי הגשת תביעה? אנני בקיאה בהליך.
אשמח אם תוכל להסביר לי בקצרה.

שלום,
אני מניח שתמצאי את המידע אותו את מבקשת ברחבי האינטרנט.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את רשאית לפנות למשרדי.

15/02/2022 18:35 יעקובי חברת הוט הקפיצה את המחיר פי 2 מבלי להודיע על כך . האם חוקי ? למי לפנות? חברת הוט הקפיצה את המחיר פי 2 מבלי להודיע על כך . האם חוקי ? למי לפנות?
אני סגרתי חבילה של כבלים אנטרנט טלויזיה וטלפון -מה שקרוי -טריפל לשנה במחיר 180 שח לחודש . הנציג אמר לי שגם אם יעלו את מחיר החבילה בתום השנה אז זה יהיה ב 20 שח , כי מעבר לכך החברה אמורה על פי חוק ליצור איתי קשר ולקבל את ההסכמה שלי לחיוב שהוא יותר מ 20 שח . עכשיו שאני בודק , אני רואה שכבר בחודשיים האחרונים למעשה הסתיימה חבילה . והוט חייבו אותי במחיר חבילה מעודכן של כמעט פי 2 . 350 ש"ח , זאת מבלי שקיבלתי הודעה על כך בכתב או טלפונית . האם זה חוקי ?

שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה בהפרת הסכם וחוסר תום לב.

15/02/2022 07:55 חיים כתב תשובה בכתב הגנה בתביעות קטנות כתב תשובה בכתב הגנה בתביעות קטנות
היי, הגשתי תביעה קטנה כנגד קבלן בגין איחור במסירת הדירה.
לפני כמה ימים קיבלתי כתב הגנה בו הוא מאשים אותי שאני זה שאיחרתי בתשלומים ( דברים שאינם נכונים כמובן ) וטענות נוספות.
1. האם אני יכול להגיש כתב תשובה לכתב ההגנה בתביעות קטנות? ואם כן האם כדאי לעשות את זה ? או שעדיף להשאיר את זה למשפט ולענות לו שם?

2. בכתב ההגנה הוא טען הוא כמה דברים לכתב התביעה שלי ולאחר מכן הצלחתי למצוא מכתב ראייה חזק שעונה על כל טענותיו אלו. האם אני יכול לצרף את זה לכתב תשובה? האם לחכות עם זה למשפט ולהוציא את זה שם כגורם הפתעה ?

3. בכתב התביעה שלו הוא מכחש המון מהסעיפים שלי בכתב התביעה ובלי שום סיבה ( ולמרות שיש לי ראיות להכל)
האם מותר לו להכחיש בלי לתת שום סיבה למלא סעיפים שטענתי? ומה ניתן לעשות עם זה ?

אודה לתשובה עבור 3 שאלותיי . תודה רבה לכם

שלום,
1. מבחינת החוק לא נהוג להגיש כתב תשובה לכתב הגנה. כלומר החוק אינו קובע כי אפשר להגיש כתב תשובה (מצד שני הוא גם אינו קובע שזה אסור). לפיכך מה שנותר לך זה לענות ולהגיב לכתב ההגנה בדיון בבית המשפט.
כמובן שאם חשוב לך לעשות כן ולהגיש כתב תשובה - תשה כן, מקסימום בית המשפט יגיד לך שלא.
2. לא נהוג במשפט בישראל "להפתיע" את הצד השני, אלא כל הראיות והמסמכים עליהם אתה מבסס את טענותיך צריכים להיות בכתבי הטענות. אם אתה מתכוון להגיש כתב תשובה אזי כדאי לצרף מסמך זה.
3. אתם בהליך של תביעות קטנות. בהליך זה הדברים גמישים (אכן אתה צודק שבהליך אזרחי רגיל לא ניתן להכחיש סעיף ללא כל תגובה). יהיה עליך להתמודד עם הדברים בדיון בבית המשפט.

15/02/2022 11:02 חיים שאלה נוספת

לגבי סעיף 2 הבנתי ( גם מהתייעצות עם כאלה שכן תבעו בתביעות קטנות וגם מקריאה באתרים אחרים של תביעות קטנות) שבתביעות קטנות לא כפופים לסדר דין רגיל כמו בתביעות רגילות הולכן השופט כן יכול לקבל מסמכים שלא הוצגו בכתב התביעה. האם זה נכון לדעתך?

שלום,

אתה צודק במה שכתבת.
ואדגיש השופט יכול לקבל, אך הוא גם יכול לקבוע שהוא אינו מקבל.

14/02/2022 09:49 גל טיסה שבוטלה מראש ובמקומה ניתן כרטיס לטיסה מאוחרת יותר במעל 6 שעות טיסה שבוטלה מראש ובמקומה ניתן כרטיס לטיסה מאוחרת יותר במעל 6 שעות
נוסע אמור להגיע ממדינה זרה לישראל כשבדרך לישראל יש לו עצירה בדובאי.
טיסת ההמשך מדובאי היא של אל על.
הכרטיס לטיסת אל על נקנה ב-100 דולר אמריקאי + 500 נקודות הנוסע המתמיד של אל על.
אלעל הודיעה 4 ימים לפני המראת הטיסה מדובאי כי הטיסה מבוטלת בשל "עניינים תפעוליים" והקצתה לנוסע כרטיס טיסה חלופי באלעל לטיסה אחרת באותו היום, בעיכוב של מעל 6 שעות מהטיסה המקורית שבוטלה.
הנוסע החליט לרכוש כרטיס טיסה מחברת תעופה אחרת כדי להיימנע מההמתנה הממושכת שנכפתה עליו (עגמת נפש).
הכרטיס נרכש תמורת 200 דולר אמריקאי.
הנוסע פנה לאל על וביטל את הכרטיס כיומיים לפני מועד הטיסה וצירף את בקשתו להחזר עבור מה ששילם באל-על (כסף ונקודות) וכמו כן דרש את ההפרש שבין עלות הכרטיס באלעל (הזול יותר) לבין הכרטיס החדש שקנה (היקר יותר).
האם על-פי החוקים הקיימים זכאי הנוסע לקבל את הפרש העלויות, בנוסף להחזר מאל על?

שלום,
התשובה היא לא.
ראה לעניין זה - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012

תודה

13/02/2022 21:10 לודמילה זמני הספקת סחורה זמני הספקת סחורה
הזמנתי רהיטים בחנות רהיטים ב19.09.21. בהזמנה כתוב : 1. זמן הספקה משוער כ 90-120 ימי עסקים. 2. איחור ב-30 יום לא יחושב לחריגה וכמו כן, החברה לא תהיה אחראית לעיכובים שנגרמו ע"י צד שלישי ו/או כוח עליון ובלבד והחברה עשתה את כל הפעולות הסבירות למניעת העיכוב.
עד איזה תאריך לא נחשב איחור? ואם לא אקבל רהיטים עד תאריך הזה מה עלי לעשות?
תודה.

שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה באפשרות איחור של עד 150 ימי עסקים (באזור החצי שנה).
יום עסקים מוגדר מראשון - חמישי (לא כולל שישי שבת וחגים).
אם לא תקבל את הרהיטים לאחר 150 ימי עסקים, אזי החברה הפרה את ההסכם ביניכם ואז תקום לך עילה לתביעה לביטול העסקה ו\או קבלת פיצויים בגין האיחור.

08/02/2022 09:54 גידי מוצר פגום בשווי 6000 החברה לא מחליפה ולא מתקנת מוצר פגום בשווי 6000 החברה לא מחליפה ולא מתקנת
קניתי טלויזיה וסאונד בר של lg מחנות בשם אלקטריק פומפה שברמת גן והם הביאו לי מכשירים תקולים, 1 הם לקחו לתיקון והחזירו מקולקל השני אפילו זה לא, לא מעוניינים לשלוח לי טכנאי ואומרים שיחזרו ולא חוזרים ,אמרו שיאספו את המוצר ומאז הם נעלמו. כל פעם שאני מדבר עם החנות או היבואן קבוצת ח.י אני מקבל את התשובה יבדקו ויחזרו ולא חוזרים אני כבר 4 חודשים מאז הקניה. ביקשו שאשלח סרטון שלחתי גם במייל וגם בווצאפ הם אמרו שיש להם בעיה לקבל אותו ,הקטנתי את הקובץ ל20 מגה ועדיין להם זה לא עובד למרות שאצל כל האנשים סביבי זה עובד. אני עדיין מחכה לתשובה. אשמח להתייחסות

שלום,
התכתבנו ועניתי לך על כל שאלותיך.
האם יש עוד משהו שאני יכול לעזור ?

07/02/2022 22:48 תובע כתב תביעה שלא הגיע ליעדו כתב תביעה שלא הגיע ליעדו
שלום,

כתב תביעה קטנה שהגשתי נשלח לנתבעת, אך ממעקב אחריו דרך אתר נט המשפט, לא מצויינים פרטי המקבל ובמקום חתימה מופיע שרבוט לא ברור.
גם במעקב באמצעות אתר דואר ישראל לא מצויינים פרטי המקבל ומצויין כי נמסר למי מטעם הנתבעת.

איך עליי לפעול על מנת לא להגיע למצב בו הנתבעת תוכל לטעון שלא קיבלה את כתב התביעה?

אציין כי הנתבעת ממוקמת בעיר מרוחקת ממני ומן הסתם אני מעוניין להמעיט בהוצאות ככל הניתן

תודה

שלום,
בהתאם למתואר כתב התביעה הגיע ליעדו.
אם אינך בטוח - אני מציע לך לפנות בעניין זה למזכירות בית המשפט ולשאול אותם מה סטטוס כתב התביעה בעניינך.

04/02/2022 06:22 היי רכישת מוצר רכישת מוצר
היי רכשתי מוצר לא דומה למה שהגיע בתמונה המוכר טוען שזה מה שמופיע באתא ואני הוכחתי לו שלא במידה ולא מחליף מה עושים??

שלום,
תהא רשאי להגיש כנגדו תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לצורך ביטול / החלפת המוצר ותשלום פיצויים.

מעונינת לתבוע איך התהליך עובד?

שלום,
יש צורך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי - אני לרשותך.

06/02/2022 11:54 ג'וליה חיוב רטרו בכרטיס אשראי פג תוקף חיוב רטרו בכרטיס אשראי פג תוקף
שלום,
הסיפור שלי הוא כזה-
השנה התחלפה חברת הצהרונים של בני והפכה להיות שייכת למועצה שלנו (כך נאמר לנו).
ב 31.8 כרטיס האשראי שלי פג תוקף וכמובן שדאגתי לעדכן את המועצה בכך.
השבוע התקשרו אליי מחברת הצהרונים בטענה שלא שילמתי על הצהרון מספטמבר 2021, אני כמובן הופתעתי כי תמיד התשלום יורד בהוראת קבע ומכיוון שעדכנתי את המועצה לגבי התוקף החדש הייתי רגועה ולא שמתי לב שלא יורדים תשלומים עבור הצהרון.
הנציגה מהצהרון אמרה שהם לא שייכים ישירות למועצה אלא לחברה הכלכלית ולכן אין קשר ישיר בינם לבין המועצה (דבר שלא ידעתי) ולכן לא יודעו על התוקף החדש של הכרטיס.
שאלתי אותם מדוע רק עכשיו, 5 חודשים אחרי הם נזכרו שלא עבר הכרטיס ולא התקשרו אליי כבר בחודש הראשון שבו התשלום לא הצליח ולא הייתה לנציגה תשובה שמניחה את הדעת פרט ל "כן, זאת טעות שלנו".
השורה התחתונה היא שהם רוצים שאשלם על כל חמשת החודשים במקסימום 3 תשלומים (בנוסף לתשלום הקבוע שירד על הצהרון) ואין ביכולתי לשלם סכומים כאלה, בעיקר כשאני מצידי דאגתי לעדכן את מי שצריך והטעות כאן היא נטו שלהם.
מה צודק במקרה הזה? אשמח לייעוץ..
ביקשתי מהם איזשהי הנחה כדי שאוכל להסדיר את התשלום והם מסרבים בתוקף.
תודה מראש על התשובה

שלום,
בהתאם למתואר עליך לשלם לצד השני את הכספים המגיעים לו.
לא מדובר בכך שגבו ממך כספים מעבר להסכם, אלא בתקלה, כאשר בזמן התקלה לא שילמת את הכספים (כך שהם נותרו אצלך בחשבון הבנק).
לסיכום עליך לשלם בעבור הצהרון כפי שהוצע לך.

03/02/2022 13:08 איש אחד מען הנתבע אינו ידוע מען הנתבע אינו ידוע
הגשתי תביע הקטנה כשכתובת הנמען היא לפי מה שמעודכן במשרד הפנים.
הכתובת מסתבר אינה מעודכנת והתביעה חזרה לביה"מ. השופט קבע שעלי להגישה אישית.
איך אני אמור לבצע מסירה אישית אם אני לא יודע כתובת. אני לא רוצה לשכור בלש פרטי בשביל תביעה קטנה.
אדגיש שבידי מייל וטלפון מעודכן של הנתבע.
בשיחה טלפונית הנתבע לא רצה למסור כתובת מעודכנת.

האם אין חובה בחוק לעדכן כתובת תוך זמן מסוים?
האם שליחה במייל נחשבת מסירה אישית?

שלום,
מענה לשאלותיך :
(1) לא אין חובה לעדכן כתובת תוך זמן מסוים. יש צורך לשלוח את כתב התביעה לכתובת המעודכנת במשרד הפנים וזו בעיה של הצד השני שלא עדכן את כתובתו במשרד הפנים (הבעיה שלו לא צריכה להפוך להיות הבעיה שלך).
(2) לצערי לא.

ראשית, תודה על ההתייחסות המהירה.
שנית הבהרה. ביה"מ שלח את כתב התביעה לנתבע כמקובל. לאחר שהמכתב חזר השופט נתן החלטה שאני צריך למסור מסירה אישית.
האם עלי לשלוח אישית שוב לכתובת לא נכונה שלשם כבר שלח ביה"מ? אני בעצם תקוע עקב החלטת השופט כל עוד לא אדע כתובת מעודכנת.

שלום,
כוונתו של השופט היתה שכעת עליך למצוא את הדרך לבצע את המסירה לצד השני.
(לא לשלוח שוב לאותה כתובת).

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.