סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

16/07/2020 13:31 משה תוספת לתביעה על בזבוז זמן טירדה וכו'? תוספת לתביעה על בזבוז זמן טירדה וכו'?
אני מעוניין לתבוע ב"תביעות קטנות" סכום של חוב על סחורה שסיפקתי כבר לפני יותר משנה.
ברור שבזבזתי גם זמן טרדה וכו' השאלה האם ואיך אני יכול לתבוע גם את הנזק הזה (מעבר לסכום הסחורה)
תודה

שלום,
כן אתה בהחלט יכול לבקש בתביעה פיצויים בגין בזבוז זמן, טרדה, עוגמת נפש וכו'.
מה הכוונה איך אתה יכול לתבוע גם את הנזק ? בדיוק כפי שאתה תובע את החוב, אתה רשאי (באותו כתב תביעה) לתבוע את היתר.

איך מתמחרים פיצויים על "רדיפה" אחרי הבן אדם טלפונים, ווטסאפ מיילים, הגעה למקום...?
על 2 עסקאות X 4000 ש'ח כ'א: עסקה אחת לפני שנה ועוד אחת לפני חצי שנה.
תודה מראש

שלום,
לצורך קבלת ייעוץ נוסף בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי לקבלת שירותים אלו.

17/07/2020 23:18 אלון יש לי אתר דרושים, האם מותר לקחת מודעות דרושים שמתפרסמות בפייסבוק ולפרסם אותם באתר שלי בלי אישור מאותו מעסיק שמפרסם? יש לי אתר דרושים, האם מותר לקחת מודעות דרושים שמתפרסמות בפייסבוק ולפרסם אותם באתר שלי בלי אישור מאותו מעסיק שמפרסם?
יש לי אתר דרושים, האם מותר לקחת מודעות דרושים שמתפרסמות בפייסבוק ולפרסם אותם באתר שלי בלי אישור מאותו מעסיק שמפרסם?

כמובן שהמודעה מפורסמת עם הפרטי יצירת קשר של אותו מעסיק כדי שהמחפשי עבודה יפנו אליו ולא אליי, גם אתרי דרושים גדולים ומוכרים מפרסמים מודעות דרושים של מעסיקים שהם רואים בפייסבוק ללא אישור מאותם מעסיקים, האם זה מותר?

שלום,
לא.

17/07/2020 15:27 אורן תוצאת פסק דין באתר נט המשפט תוצאת פסק דין באתר נט המשפט
נערך לי דיון בתביעות קטנות. תבעתי חברת עוקץ של מימוש זכויות לכאורה. נכתב באתר נט המשפט בסטטוס התביעה בתוצאות התקבל התקבל חלקית. מה זה אומר שתביעתי התקבלה? או שמוקדם לשמוח?

שלום,
עליך לפתוח את פסק הדין ולקרוא מה פסק בית המשפט בעניינך.

30/06/2020 04:33 גלעד בלסיאנו בקשת גננת לאי קיזוז חצי חודש מרץ קורונה בקשת גננת לאי קיזוז חצי חודש מרץ קורונה
שלום רב,

ברצוני להיעזר בניסיונך המשפטי בנושא צרכני המדבר על התשלום לגן ילדים פרטי עבור הילד שלי בגין חצי חודש מרץ עבור תקופה בה הגן היה סגור והכפייה של הגננת לדרוש תשלום על התקופה הזו כהתחשבנות על חגי אפריל לכאורה שגם בהם לא היה גן בכל חודש אפריל , האם חוקי לקזז חגי אפריל בתקופת קורונה שאין גן כנגד חצי חודש מרץ בתקופת קורונה בה אין גן גם כן?

כלומר , האם הגננת יכולה לבוא ולדרוש שהיא גובה את השיקים ולא מחזירה כספים ולא מחזירה שיקים להורים כמוני היות ובמילא באפריל כל שנה היא בחופש בחגים ולכן יש לקזז את החגים שהיא במילא בחופש ( באפריל 2020 זה היה גם קורונה) כנגד חצי חודש מרץ שלא היה גן בהוראת מדינה?

כעת מסרבת להחזיר את השיק האחרון של שנת הלימודים הנוכחית היות ואפילו ששיק זה מהווה סכום הקיזוז הנל איננה מוכנה להחזירו ורוצה לפרוע אותו כי מבחינתה אין מקום לקיזוז לפי ההסבר של קיזוז חגי אפריל אל מול מרץ קורונה

האם חוקי ? מה ניתן לעשות כדי למנוע גביית הכספים במידה ומפרה את חוק הגנת הצרכן ומפרה את הוראות משרד העבודה שגם קבע שיש להחזיר להורים כסף למיטב הבנתי...

תודה מראש
בברכה

שלום,
כידוע לך אין מערכת חוקים העוסקת בקורונה ועל כן שאלתך אינה רלוונטית כפי שנשאלה (אם אין חוק בנוזא מסוים אזי לא ניתן לטעון לכך שאינו חוקי).
בעניינך - יש לפעול בהתאם להסכם עליו אתה חתום. ככל שתקופה ארוכה לא ניתן שירות בהתאם להסכם ובכל זאת התשלום בעבור השירות שולם - אזי יש לך זכות לבקש את הכספים בחזרה. לצורך כך יהיה עליך לפנות לבית המשפט כדי שיכריע בעניינך (שוב כיוון שאין חוק ספציפי בעניין).

שלום רב , אין חוזה חתום , רק שיקים 12 חודשים קדימה בגין כל שנת הלימודים שניתנו והועברו בתחילת השנה לידי הגננת, מראה על רצון הצדדים בהתנהגות זו לבוא בהתקשרות שנתית לגבי מתן שירותי גננות עבור הילד וההורים. מעבר לכך אין כל מסמך חתום . שאין חוזה ואין תנאים וסעיפים , של מי ידו על העליונה בנוגע לטענות ופרשנויות - של הלקוח הצרכן ההורה או של ספק השירות במקרה הזה, הגננת? כלומר , מי ניזוק יותר מהיעדר חוזה , הלקוח או הספק ?

שלום,
באם אין הסכם אזי הגננת אינה יכולה לפעול בהתאם לרצונה ולקזז כספים.
כפי שאתה מבין כעת הצרכן הוא זה שנפגע מזה שאין הסכם בכתב בין הצדדים.

שלום רב, לא הבנתי , אם אין הסכם בכתב בין הצדדים , מה גובר על מה בבית משפט במקרים מעין אלו , דעתו של הצרכן או דעתו של הספק ( במקרה כזה הגננת ) ? כלומר , היעדר הסכם זה אינטרס של הצרכן או אינטרס של הספק , על מי מגן החוזה ? בנוסף, מה לגבי ההחלטות שהתקבלו בצוות הבין משרדי שבראשותו עמד המשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ שבו המליצו לקזז חופשת פסח ועצמאות מחצי חודש מרץ שלא היה גן בתקופת קורונה , אלו כמובן רק המלצות ולא חקיקה...ממה שהתפרסם...

שלום,
בית המשפט ישמע את טיעוני הצדדים ואז יחליט בהתאם. באם אין הסכם בכתב בין הצדדים אין יתרון לאף צד ועל כן בית המשפט הוא הגורם שיכריע.
לשאלתך השנייה - כפי שאתה מציין המלצות אינם חקיקה.

16/07/2020 08:04 לין ביטול עיסקה חלקי ביטול עיסקה חלקי
שלום,
שילמתי סכום של 3700 עבור קורס מניקור באקדמיה מסויימת , מדובר במורה מול 2 תלמידות סוכם על 3 ימים 8 שעות כל יום. חייבת לציין שזה היה הקורס היקר ביותר אך רציתי יחס אישי כי אני מגיעה מתחום שונה לחלוטין וכבר ניסיתי משהו קצר יותר וזול חיפשתי רמה יותר גבוהה. מדובר בבחורה עם המון ניסיון שפתחה "אקדמיה".
ביום הראשון של הקורס היא הכתיבה לי ולעוד תלמידה במשך המון שעות חומר וביקשה שנילמד את זה בעל פה. לי נתנה גם שיעורי בית. כמובן שעשיתי ולמדתי אך היה לי קשה לזכור בעל פה טכניקה שלא התנסתי בה. כמה ימים אחרי היה לנו המשך הקורס שבו היא כל הזמן שאלה אותי שאלות חלק ידעתי חלק לא זכרתי . ושם בעצם התחיל היחס הלא מכבד שלה כלפי מתנשא וגם שגרם לי לצאת בדמעות באמצע השיעור. באותו יום סיימתי את התלמדות והיא אפילו החמיאה לי על עבודה. חזרתי הביתה למרות שיש לי תינוק בן חודשיים ואני מגדלת אותו לבד ישבתי והמשכתי ללמוד בכל מה שהתקשתי. יום אחרי זה היה המשך בהתחלה הכל זרם סבבה ואז שוב פעם היא התפוצצה עלי למרות שלא עניתי נכון רק על שאלה אחד. היא ביקשה שאקום ובאמצע טיפול במודליסטית בצורה ברוטלית ומאד משפילה עבורי היא סיימה את עבודה וגם לא צילמה אותה כי לטענתה היא עשתה אותה. אני עשיתי את הרוב התקשתי קצת בסוף כי רציתי לבצע את זה בצורה מושלמת. הסיפור החמיר כשהגיעה מודליסטית אחרת היא ביקשה ממנה לצאת והתחילה לנזוף בי כמו בילדה קטנה שאני לא מכירה את החומר. מפה לשם כבר לא התאפקתי ואמרתי לה שהיא לא מורה תלמידים יכולים להיות שונים המורה צריך לדעת למצוא את הדרך המיוחד . זה שהיא מקצועית בתחומה לא הופך אותה למורה. הדברים החמירו ואני לקחתי את הדברים ויצאתי כמובן בדמעות. יצא שלא סיימתי את הקורס למרות שנשארו לי 4 שעות לסיום . לא קבלתי תעודה והכי חשוב אני מרגישה שהשפילו אותי . מה אני יכולה לעשות המחשבה שעוד מישהי תעבור את זה מקרסמת אותי. אני כן קבלתי כלים להתחיל לעבוד בתחום אולי לאט יותר עם המון אימון. נשאלת השאלה כל אחד יכול להיות מורה אין פיקוח על זה. מה אני יכולה לעשות שילמתי סכום כזה גבוהה סיימתי בתחושה נוראית. אני מודה לך מאד .

שלום,
קראתי את הדברים ונדמה שהדברים נכתבו ממקום מאוד אמוציונלי.
יש צורך לברר את המקרה מבחינה עובדתית - משפטית ולבדוק האם ישנן עילות לתביעה וראיות מתאימות להוכחת הטענות.
לדוגמא יש לבחון האם יש פה הפרת הסכם (בהתאם להסכם עליו חתמת), לבדוק האם התקיימה עוולת לשון הרע וכו וכו. מסיפור המקרה כאן לא ניתן להבין האם יש עילות לתביעה בעניינך.

16/07/2020 04:47 שני נייד נייד
רכשתי נייד לפני חודשיים בחנות יבואן רשמי. כעבור שבוע התחילו בעיות של כיבוי והדלקה . פניתי לחנות הטכנאי אמר שזה קשור לאינטרנט
חזרתי הביתה ומיכוון שהבעייה המשיכה הגעתי שוב לחנות בתחילת השבוע ואז נמסר כי צריך להחליף לוח אם.ביקשתי להחליף למכשיר חדש ומסרבים. רק תיקון. מה עושים?

שלום,
בהתאם לחוק עליך לאפשר לחברה לתקן את המכשיר. באם אינם מצליחים לתקן את המכשיר או אז עליהם לספק לך חדש.

14/07/2020 21:09 נאור יש לי חברה בעמ ושולחים לי המון דואר זבל למיילים של החברה יש לי חברה בעמ ושולחים לי המון דואר זבל למיילים של החברה
יש לי חברה בעמ ושולחים לי המון דואר זבל למיילים של החברה, האם אני יכול להגיש עשרות תביעות דרך חברה בעמ או שזה יראה מוזר בבית משפט?

שלום,
החוק מתייחס לנמען. נמען יכול להיות גם חברה בע"מ.
לפיכך החברה בע"מ לה שייכים המיילים רשאית לתבוע.

13/07/2020 17:34 יפים החזרת כיסאות לחנות החזרת כיסאות לחנות
שלום רב,

בתאריך 28.06.2020 רכשנו 8 כיסאות מתקפלים בחנות רהיטים, יום למחרת בתאריך 29.6.2020 התקשרו אלינו ואמרו שאפשר לבוא לקחת את הכיסאות מהחנות, אז באנו ואספנו. 6 כיסאות היו בתוך קרטון סגור, אני מאמין שככה הם הגיעו מחוץ לארץ, ועוד 2 היו פשוט עטופות בניילון ללא שום אריזה.

לאחר שהבאנו את הכיסאות הביתה ופתחנו את הקרטון 3 כיסאות היו עם ניילון ושלוש ללא ניילון.
לאחר בדיקת הכיסאות התגלה ששלוש מתוך 8 כיסאות מתנדנדים וחורקים.

התקשרנו לחנות ושאלנו לאן אפשר להחזיר את הכיסאות כי אנחנו רוצים לבטל את העסקה.
דיברנו עם עובדת החנות בשם בת חן שאמרה שבעיקרון אפשר להחזיר אותם לחנות אבל היא יכולה לדאוג שיחליפו לנו אותם.
בהתחלה הסכמנו, אבל לאחר כמה ימים שאף אחד לא דיבר איתנו כדי לתאם ולהחליף החלטנו בכל מקרה להחזיר את הכיסאות ולבטל עסקה.

בתאריך 12.7.2020 הגעתי עם הכיסאות לחנות כדי להחזירם. אחת המוכרות התקשרה למהל החנות ושמה אותו על רמקול כדי שנוכל לדבר. ביקשתי ממנו לקחת את הכיסאות בחזרה ולזכות אותי.
מנהל החנות אמר לי שאי אפשר להחזיר את הכיסאות וניתק את הטלפון.
בזמן הזה היו לקוחות בחנות וכאשר הם שמעו את היחס, הם עזבו (אישה אמרה לבעלה: "הוא ניתק לו בפנים, בוא נלך מפה").

שאלתי את המוכרת מה היא רוצה שאני אעשה עם הכיסאות והיא שוב התקשרה למנהל החנות, שמה אותו על רמקול וסיפרה שהלקוחות עזבו. מנהל התחיל לצרוח עלי, לקלל ולאיים שאני הולך לאבד הרבה יותר כסף עכשיו מהעלות הכיסאות.

שאלתי אותו מה הוא רוצה שאעשה עם הכיסאות, הוא ענה שמה שאני רוצה. אז השארתי את הכיסאות והלכתי.

היום קיבלתי הודעת ווטסאפ מהחנות:

"על מנת לתעד את השתלשלות האירועים : 1.בתאריך 29.6.20 סופקו לכם כיסאות שהובאו במיוחד עבורכם ממחסן קריית גת על מנת שתוכלו לאסוף אותם בנוחות מהחנות בנתניה .
2. התקבלה פנייה שישנה בעיה עם 3 כיסאות שהינם מתנדנדים וחורקים .
3. הובטח למר יפים שהכיסאות יוחלפו בביתו על אף שסופקו בהובלה עצמית יקבל הנ"ל שירות לביתו של החלפת הכיסאות ללא כל ויכוח מצדנו .
4. בתאריך 12.7.20 מגיע מר יפים ללא כל התראה מוקדמת וללא כל הזמנה אל החנות בנתניה יחד עם הכיסאות שהזמין ומבקש בכל תוקף לקבל החזר כספי על אף שלא סיכם זאת עם אף גורם ולא הודיע על כך .
5. מר יפים טוען באותו מעמד שנאמר לו ע"י הנציגה בת חן להחזיר את הכיסאות לחנות במידה והוא רותה לבטל וברשותו שיחות מוקלטות על כך - אנו מכחישים זאת בכל תוקף שכן אין אלו הנהלים שלנו בנוגע להשבת טובין. החנות בנתניה הינה אולם תצוגה ולא מחסן .
6. יש לציין שכאשר מר יפים הגיע לחנות נאמר לו שלא סיכם עם אף אחד את הבאת הכיסאות לחנות ולמרות שהיו בחנות לקוחות פוטנציאליים התנהג בצורה מבישה והחל לעשות "שיימינג " בפני אותם לקוחות , דבר שהסב לנו נזק רב ועל כן התבקש יפים באותו רגע לעזוב את החנות באופן מיידי על ידי בעל העסק.
7. היום 13.7.20 הגענו לחנות על מנת לבדוק את המצב בהם הוחזרו 3 כיסאות מתוך 8 הגיעו ללא אריזה ואחרי שנבדקו - 2 מתוכם פגומים ( פגמי שימוש - שריטות ומכות ). יש לציין שכל התהליך מצולם במערכת של החנות ומתועד .
8. כדי להמנע מויכוחים מיותרים אנחנו מוכנים לזכות באופן חלקי עבור הכיסאות הפגומים וכל שאר הכיסאות זיכוי מלא . כלומר 175 שח לכל כיסא - 350 שח פחות 2080 1730 שח הוא סכום הזיכוי .
נשמח לתגובתך המהירה"

אף פעם לא היה לי מקרה כזה ואיני יודע מה צריך לעשות. אשמח לתגובה.

שלום,
יש לך 2 אפשרויות :
1. להסכים להצעת החנות
2. להגיש תביעה לבית המשפט בגין ביטול העסקה, השבה כספית מלאה ותשלום פיצויים בשל מוצרים פגומים שנמכרו לך.

13/07/2020 18:46 טוני זיכוי שלא נתקבל זיכוי שלא נתקבל
שלום רב,
בחודש מרץ רכשנו דרך האתר של הום סנטר 2 מוצרים בעלות של 440 שקלים. לאחר השבוע התקשרו להגיד שאין את אחד המוצרים במלאי ואם נרצה אפשר לבטל את ההזמנה. ביקשנו לבטל את ההזמנה שעשינו ב2 תשלומים רק שמאז ועד היום אנחנו לא מצליחים לקבל את הזיכוי או התייחסות מצידם .
חברת האשראי הצליחה לבטל תשלום אחד שלא ירד אך את התשלום שירד לא יכולים להחזיר.
דיברתי איתם בטלפון, שלחתי מייל וגם הגעתי פיזית לסניף אבל עברו 4 חודשים וכלום.
האם אפשר להגיש תביעה להחזר הכסף ופיצוי?
תודה

שלום,
כן.

13/07/2020 15:57 אסי נזקי רטיבות נזקי רטיבות
שלום,
לפני מס' ימים הבחנתי ברטיבות ונזקי עובש מתקרתי.
פניתי לשכנה שמעל שתבדוק, אך לאחר שסירבה, הבאתי מומחה נזילות מטעמי.
המומחה ערך בדיקה בדירת השכנה אך לא הצליח להשלימה כיוון שהיא לא הסכימה שייבדוק בכל המקומות שביקש לבדוק.
האם אוכל לדרוש ממנה לתקן את הליקויים ואת עלות המומחה?
במידה ותסרב, האם אוכל לתקן בעצמי ולדרוש את הוצאותיי במסגרת תביעות קטנות (ולא המפקח על הבתים המשותפים)?
תודה,
אסי

שלום,
בוודאי שעל השכנה (מקור וגורם הנזק) לשלם בעבור עלות המומחה ותיקון הליקויים.
הכיצד אתה יכול לתקן את הליקויים ללא הסכמת השכנה ? אינך יכול להיכנס לדירת השכנה בכוח כדי לתקן.
ישנו הליך מסודר במקרים אלו.
אתה מוזמן לפנות למשרדי בעניין זה ואשמח לתת יעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך.

תודה על תשובתך המהירה.
רק כמה נקודות לחידוד הבעיה:
התכוונתי לתקן את התקרה אצלי - הסרת העובש וצביעה מחדש. את הבעיה אצל השכנה לא אוכל לצערי לתקן ללא שיתוף פעולה מצידה.
כמו כן, מאחר והמומחה ביצע כאמור רק בדיקה חלקית (בשל סירוב השכנה) ובשל כך לא הצליח לקבוע מי הגורם לנזילה - ועד הבית או דירת השכנה, האם השכנה תוכל לטעון שהמקור אינו מדירתה?
האם ניתן להגיש תביעה קטנה במקרה זה (וכאמור לא פנייה למפקח)?
שוב תודה...

שלום,
אין טעם לתקן בדירתך לפני שמתקנים את מקור הבעיה.
זה כמו לשים פלסטר על יד קטועה.
תתקן ובעוד 3 חודשים הכל יחזור למצב הקודם. מה הטעם ?
כן. ניתן להגיש תביעה קטנה בעניין נזקים שנגרמים מדירות של שכנים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.