שלום,
בהתאם למתואר אתה רשאי לבטל את העסקה ובתנאי שיש לך את כל הראיות להוכחת הטענות בעניינך.
שלום,
בהתאם למתואר - אינך יכול לקבל פרטיו של פלוני מצד ג' כפי שאתה מבקש (אני מעריך שגם בית משפט לא ייתן לך אפשרות זו).
בכל מקרה יהיה עליך לבקש צו בעניין זה מבית משפט שלום (לבית משפט לתביעות קטנות אין סמכות להוציא צו שכזה).
שלום,
בהתאם למתואר ובאם יש לך את כל הראיות להוכחת הטענות - את רשאית להגיש תביעה כנגד בית העסק.
שלום,
אני מודה שאינני מבין את שאלתך.
עליך להגיש כתב תביעה המבוסס על עילת תביעה ולצרף את כל הראיות להוכחת טענותיך.
אי אפשר להגיש תביעה על משהו כללי ואז לראות איך הדברים יתפתחו בהמשך ולהוסיף את מה שצריך בהמשך להתפתחות.
אני יודע (מהליכים אחרים) שהנתבע ישקר אם ידחה את טענותיי (מדובר על עובדות ולא פרשנויות, שחור ולבן). לכן אחשוף את הראיות שבידי להוכחת טענותיי רק בתגובתי לכתב ההגנה.
ולכן מבחינה טקטית אם הנתבע יסכים (תיאורטית) עם הטענות בכתב התביעה כי יחשוש עקב טענתי בכתב התביעה על הראיות שבידי -הרווחתי. ואם הוא לא יחשוש וידחה את טענותיי אז בתגובתי לכתב ההגנה אחשוף הראיות - ושוב הרווחתי.
אני מקווה שעכשיו זה יותר ברור.
שלום,
כן, רק שכך לא פועלת מערכת המשפט.
בהתאם לחוק אין זכות תגובה לכתב ההגנה.
שלום,
כן.
שלום,
1. במקרה שמדובר בתיקון צנרת משותפת של הבניין - מי שצריך לשלם בעבור כך הוא בעלי הדירה (ולא השוכר), אלא אם כן מצוין אחרת בהסכם השכירות.
2. אם הם לא שלחו לך כל השנים הללו מכתבי התראה - אזי חלה תקופת התיישנות ואינך צריך לשלם דבר. עליהם להוכיח כי אכן שלחו לך כל השנים הללו מכתבי התראה. בכל מקרה וכפי שאני מבין חלה התיישנות בעניין החוב (מעל 7 שנים) ועל כן אינך מחויב לתשלום.
קודם כל תודה רבה על המענה .
בנוגע למה שנכתב בסעיף 2 - לדבריהם שלחו מכתבים לכתובת המקורית בה אני לא מתגורר כבר 10 שנים. נציין כי יש בידיהם את המספר הנייד שלי וכן מייל שלי. אבל הם אומרים שאין מחובתם לשלוח דואר רשום או לודא כי קיבלתי דרישה לחוב טרם שליחת מכתב התראה. האם זה נכון?
חברות הקשר - החוב הוא מ 2012. חלה עליו התיישנות? לדבריהם כל חודשיים הם שלחו מכתבים. האם החוב פשוט נעלם?
שלום,
האם מדובר על כתובת הרשומה במשרד הפנים ?
הם צריכים להוכיח כי שלחו לאורך כל השנים מכתבי התראה אליך.
שלום,
אין אחריות אוטומטית. אם אתה מקבל תעודת אחריות על מוצר אז יש לך אחריות ואם לא אז לא. לדוגמא אתה יכול לרכוש רכב ולשלם עליו 150,000 ש"ח בלי לקבל עליו אחריות ואז אין אחריות על הרכב. אתה יכול לקנות מוצר ב 50 ש"ח ולקבל עליו אחריות ואז יש לך אחריות על מוצר ב 50 ש"ח.
שלום,
כאשר מוצר הוא באחריות, על החברה להחזיק במלאי מוצרים להחלפה.
עליך לאפשר לחברה לתקן את המוצר ואם אינה מצליחה לתקן בתוך זמן סביר, עליה לספק לך חדש.
לעניין שאלתך - יש צורך לבדוק מה קובע בעניין זה הסכם האחריות.
שלום,
1. אני מתייחס להליך של תביעות קטנות.
2. כאשר מגישים תביעה יש צורך בכל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות.
3. לפני הגשת תביעה מומלץ להוציא מכתב התראה כדי ל"הקפיא את המקרה" ומומלץ לקבל חוות דעת של איש מקצוע אותה יש לצרף לכתב התביעה.
4. לגבי עדים. על העד להופיע בפני בית המשפט לצורך מתן עדות. יש צורך לצרף תצהיר של העד לכתב התביעה.
5. בעיקר הפרת הסכם.
שלום,
יש לתת לקבלן הזדמנות לתקן את האיטום בתקופת האחריות.
ככל שאינו מצליח לתקן במהלך תקופה סבירה (נגיד לאחר 3 ניסיונות) - אזי ניתן לקבוע כי הקבלן אינו מקצועי ו\או ביצע עבודה רשלנית.
אני מציע לא להמתין לאחר תקופת האחריות.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.