סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

24/04/2021 06:10 שון קלרק חיוב רטרואקטיבי חיוב רטרואקטיבי
אני חבר קיבוץ (מופרט). עשיתי מנוי לחדר הכושר בקיבוץ ונתתי הרשאה לחיוב בהוראת קבע להנהלת חשבונות הקיבוץ. במשך שנה וחצי הייתי מנוי בחדר הכושר, כשמתוכם הייתי מנוי פעיל (באמת השתמשתי בשירות) כחצי שנה.
אחרי שנה וחצי בערך מתחילת המנוי ביטלתי אותו. כמה חודשים מאוחר יותר קיבלתי טלפון מהנהלת חשבונות הקיבוץ שהם עומדים לחייב אותי רטרואקטיבית על שנה וחצי של חודשי מנוי ששכחו לחייב (למרות שנתתי הרשאה לחיוב בהוראת קבע בכרטיס אשראי תקין ועמדו לרשותם כל האמצעים לחייבי בזמן וכדין). להבנתי אין לי פה אשם תורם ומרגיש לי שהטעות שלהם ושאני עומד לשאת בעלותה של הטעות הזאת למרות שהיא לא שלי. אבל לא מבין מספיק בדיני צרכנות כדי להגן על הכיס שלי ממה שמרגיש לי כמו גזל על לא עוול בכפי

שלום,
קראתי.
אינני מבין מדוע אתה חושב שזה גזל. נשמע לי לגיטימי לשלם במקרה המתואר.
כפי שאתה מעיד בעצמך היית מנוי תקופה מסוימת עליה לא שילמת (אולי בשל טעות).
כעת משהתגלתה הטעות - מבקשים שתשלם בעבור התקופה בה היית מנוי ולא שילמת.
בכל מקרה ואם אינך מסכים לעניין - אתה רשאי להגיש תביעה בעניינך ולטעון את טענותיך אלו בפני שופט כדי שגורם משפטי יכריע בסוגיה.

22/04/2021 12:15 טל מנשה בעל עסק לא מחזיר כסף בעל עסק לא מחזיר כסף
שלום,
רכשתי קרמיקה וניאגרה בחנות מסויימת ושילמתי במזומן. לאחר כמה ימים ועוד לפני הספקת הסחורה התקשרתי לעדכן כמויות כלפי מטה (בקטנה, פחות מ-10% מכמות הקרמיקה) ולבטל את הזמנת הניאגרה.
בעל העסק הבטיח לזכות אותי אך עד היום לא קיבלתי זיכוי למרות בקשות חוזרות.
מה אפשר לעשות?
תודה רבה!

שלום,
בשלב זה הייתי ממליץ לך לפנות באמצעות מכתב התראה לפני תביעה (מומלץ מכתב מעו"ד) לצורך קבלת הזיכוי הכספי בעניינך.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

21/04/2021 05:12 חגית ביטול עיסקה רכישת רהיט ביטול עיסקה רכישת רהיט
שלום,
רכשתי רהיט מקטלוג כאשר הגיע הרהיט והרכיבו אותו אצלי בבית נמצא שיש בעיות.
1. חלק אחד מהרהיט הגיע בניגוד למה שהובטח לי בעל פה. נאמר לי מהחנות שכך מופיע בקטלוג ומתנער כמובן ממה שהובטח.
2. המוצר הגיע עם פגמים.

חודש וחצי לאחר הגעת הריהוט לא קיבלתי שירות ונציגי החנות ״ניפנפו״ אותי בכל מיני תירוצים כגון:

נשלח מייל למפעל (שנמצא בחול)
אנחנו מאוד עמוסים בעבודה
מתעלמים מהשארת הודעות בטלפון ובווטסאפ.
מעבירים אותי בין הנציגים

בקיצור אין שירות ואין אחריות.

כאשר ביקשתי לבטל את העיסקה, נאמר לי שחלפו 14 יום ואין אפשרות להחזרה.

14 יום חלפו עקב התנהלות של החנות כפי שתוארה מעלה.

גם אם יגיעו לתקן את שניתן לתקן אני חוששת שבבעיה הבאה אם תהיה, אקבל את אותו חוסר שירות.

מה האופציות שעומדות בפני ?

שלום,
בהתאם למתואר (מוצר שונה ממה שהוזמן או מוצר פגום) את רשאית להחלפת המוצר למוצר שהזמנת + תשלום פיצויים או ביטול עסקה השבה כספית ותשלום פיצויים.
את מבקשת את ביטול העסקה לא בשל זכותך על פי החוק אלא בשל אי עמידה בהסכם וקבלת מוצר פגום.

21/04/2021 08:09 חגית הבהרה

תודה על המענה

כדי להיות בטוחה בתשובה,

1.האם כך גם במקרה שהחלק שהגיע לפי הקטלוג הוא לא זה שהובטח לי בעל פה.

2. במקרה של פגמים במוצר לא חל החוק של החזרה תוך 14 יום כפי שנאמר לי בחנות, ואם כן, האם יש משמעות לדחיית הטיפול וגרירת הרגלים ע״י החברה ?

שלום,
1. כל עוד יש לך ראיות רלוונטיות להוכחת טענותיך.
2. כן. יש משמעות לכך הן משפטית והן מבחינת הפיצויים.

19/04/2021 09:48 מיכאל לוינשטיין אחריות המלון לעקיצות בחוף שהוא מתפעל אחריות המלון לעקיצות בחוף שהוא מתפעל
לפורום שלום:
במהלך חופשה באילת שהינו בחוף המתופעל על ידי מלון רויאל ביץ, ובו חבלים צפים במים המתחמים את החוף.
במהלך השחיה היינו ליד החבלים והרגשתי עקיצה בכל הגוף, יצאנו מהמים, המקלחות לא פעלו ואז הלכנו למלון להישטף ושאלנו אם זה מדוזות, וכל המצילים הסבירו לנו שזה תופעה ידועה של ביצי דגים שישנם ליד החבלים וכולם ידעו על כך.
לא היה שום שילוט או אזהרה על כך לא בחוף ולא במלון בעמדת המגבות שלוקחים לרדת לחוף וכשפנינו לשרות לקוחות הם אמרו שהחוף הוא של העיריה והם רק מתפעלים וניפנפו אותנו שזה לא הבעיה שלהם.
כל הצד ימין שלי והבטן היה כויות, לא הלכתי לעבודה 4 ימים וגם היום אמנם לא שורף אך נשארו סימני כויה על על צד ימין.
האם זה עילה לתביעה נגד המלון או העיריה

שלום,
כן.

מי לדעתך הגורם שכדי להגיש תביעה: העיריה או המלון, והאם זה מתאים לתביעות קטנות

שלום,
אתה רשאי לתבוע את שני הגורמים בתביעה אחת (באם אינך יודע על מי חלה האחריות וכל גורם מגלגל אחריות על האחר).
כן זה יכול להתאים להליך של תביעות קטנות.

08/04/2021 06:42 שחייטכני חיוב הגעה לעסק לקבלת זיכוי שמגיע לי חיוב הגעה לעסק לקבלת זיכוי שמגיע לי
שלום, בקצרה שאלתי היא האם עסק יכול לחייב אותי להגיע למשרדיו לשם קבלת זיכוי המגיע לי, או שהוא מחוייב להעביר את הזיכוי אליי בדרך שלא תחייב אותי להגיע?
פרטי המקרה:
לאור תקופת הקורונה בה מתקני ספורט שונים היו סגורים, פניתי לעסק שבו היה לי מינוי וביקשתי לקבל זיכוי. נאמר לי שאוכל לקבל זיכוי עבור הימים שהיה סגור אך לשם כך אצטרך לבוא למשרדים ולחתום על אישור. חשוב לציין ששילמתי בכרטיס אשראי, כך שהם יכולים לזכות אותי דרך הכרטיס, או בכל דרך אחרת (העברה, המחאה במשלוח, וכו').
כאשר הגעתי אליהם, כמובן ע"ח שעות עבודה, הם רצו לתת לי המחאה על סכום נמוך בהרבה מהמגיע לי ואמרו שיבדקו זאת ואם נפלה טעות בסכום אצטרך להגיע שוב ביום אחר לקבל את ההמחאה המתוקנת.
תודה מראש.

שלום,
אין חוק בעניין הזה.
בהחלט היום במאה ה 21 אפשר לעשות הכל (כולל לחתום על מסמכים ולהעביר תשלום) מרחוק.

הקלד את תגובתך

האם המוסד יכול להתנות קבלת הזיכוי שמגיע לי עבור התקופה בה לא ניתן לי השירות, בכך שאחתום על מסמך כלשהו?
בשיחה טלפונית הם אישרו שמגיע לי זיכוי אך דרשו שאגיע ואחתום על מסמך בכדי שאוכל לקבל את ההמחאה, ולא מוכנים לבצע החזר דרך כרטיס האשראי.

שלום,
כן, אפשר להתנות ולבקש שתחתום על מסמך לצורך קבלת זיכוי.

הקלד את תגובתך

19/04/2021 01:35 אבי כשל תמורה ספה כשל תמורה ספה
שלום רכשתי דגם מסויים של ספה מחנות רהיטים בהזמנה מצויין שם הדגם ושינוי הרגליים של הספה לרגליים גבוהות יותר
גובה המושב בדגם הספה שהזמנתי הוא 40 סנטימטר
הספק שינה לי על דעת עצמו ללא ידעתי את גובה המושב ב10 סנטימטר (מ40 ל 30) בטענה שהתקן המושב צריך להיות בגובה 40 סנטימטר (30 המושה כולל רגליים גבוהות 14 סנטימטר ביחד 44 סנטימטר ) ושוב ללא ידעתי ובניגוד לרצוני
בנוסף הספה הגיע ללא הרגליים שהזמנתי בד הכריות שונה ממה שהזמנתי וגב המושה אמור להיות גבוה ב3 סנטימטר מהדפנות וגם זה בוצע בספה שיש לי בבית
האם מגיע לי שיחליפו לי ספה לאתו דגם שביקשתי ואותם מידות כמו בתצוגה על פי החוק? והאם אני יכול לעצור את תשלומי האשראי התענה לכשל תמורה או כל תענה אחרת ?
תודה רבה !

שלום,
אם קיבלת מוצר שונה מהמוצר שהזמנת - אזי אתה רשאי להחלפת המוצר למוצר אותו הזמנת או לחילופין לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
מבחינת החוק אינך רשאי לעצור את התשלומים בשל כשל תמורה (שכיוון שקיבלת את התמורה אך הלא נכונה).

האם יש חוק שתומך אותי ?
ומה לגבי התענה של הספק שיש תקן של מידת מושב והוא היה מחיוב לקצר אצ המושב של הספה בדגם שהזמנתי ?

18/04/2021 21:59 אבי שינוי מידות ספה שרכשתי שינוי מידות ספה שרכשתי
שלום רכשתי דגם מסויים של ספה מחנות רהיטים בהזמנה מצויין שם הדגם ושינוי הרגליים של הספה לרגליים גבוהות יותר
הספק שינה לי על דעת עצמו ללא ידעתי את גובה המושב ב10 סנטימטר בטענה שהתקן המושב צריך להיות 40 סנטימטר ושוב ללא ידעתי ובניגוד לרצות
האם מגיע לי שיחליפו לי ספה על פי החוק? והאם אני יכול לעצור את תשלומי האשראי?

14/04/2021 12:41 ספאם במייל אחריות להפרת חוק ספאם אחריות להפרת חוק ספאם
קיבלתי ספאם במייל. שלחתי הסרה וקיבלתי עוד. שלחתי מכתב התראה לחברה והמנהלת הפנתה את התלונה לחברת השיווק שלהם.

חזרו אלי במייל מחברת השיווק ורשמו שהייתי צריך ללחוץ הסר ודחו את הטענה שלי לפיצוי על הטרדתי.

האם הם צודקים?

מי אחראי בתביעה קטנה להפרות, האם כדאי לדעתך לתבוע גם את המפרסם וגם את החברה שעשתה את השיווק?

האם קיים סיכון בלתבוע גם את המפרסם וגם את המשווק של הפרסומת?

שלום,
בהתאם למתואר לחברה אסור לשגר אליך דברי פרסומת (זאת כמובן מבלי שנתת את הסכמתך בהתאם לכללי החוק) ועל כן בשלב זה החברה פעלה בניגוד לחוק כאשר שיגרה אליך דברי פרסומת בניגוד לחוק.
לפיכך - הם אינם צודקים כיוון שהם אלו שלא היו צריכים מלכתחילה לשגר אליך דברי פרסומת ולא אתה הוא זה שצריך קודם להסיר את עצמך.
לגבי שאלתך את מי לתבוע - החוק מטיל אחריות הן על המפרסם והן את חברת השיווק.
אני מציע לתבוע את המפרסם.
אם קיימת אחריות שבדין אזי אין ולא צריך להיות סיכון בתביעה.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות אליי.

16/04/2021 04:22 מיישלה מאגר מידע חברת ביטוח מאגר מידע חברת ביטוח
שלום, עשיתי ביטוח בחברת ביטוח חדשה.
לא ציינו בשום מסמך ולא באתר מידע אודות מאגר המידע בו פרטיי האישים מאוחסנים.

פניתי אליהם לקבל מידע אודות המאגר, מספר מאגר, האם מדובר במאגר רשום ומאובטח. אך אין מענה בנידון.

היה והתברר שהם לא מנהלים מאגר מידע מסודר ורשום כפי שנדרש, האם יש עילה לתביעה קטנה בגין הפרת חק הגנת הפרטיות? עילה לתביעה בגין עילות אחרות?

האם תביעה כזאת תתקבל לדעתך?

שלום,
כמו בכל תחום וכל עניין - כל חברה אשר פועלת בניגוד לחוק חשופה לתביעה.

12/04/2021 11:52 דורון חוק הטכנאים חוק הטכנאים
שלום
היו צריכים להגיע אלי מפרטנר לבצע התקנה סיבים אופטיים בין שעות 16:00 עד 18:00 לא באו בשעה 18:10 התקשרה נציגה ואמרה שיש עיכוב ועלי לחכות עד שעה 20:00 סירבתי כי לא יכולתי לקבל אותם
שאלתי האם חוק הטכנאים חל על אירוע זה ואם כן כמה עליי לקבל ?
תודה

שלום,
אם מדובר בטכנאים אזי חוק הטכנאים חל במקרה זה.
אם תואם מועד ביקור, וחלפו שעתיים מעבר לזמן ההמתנה - הצרכן יהיה זכאי לפיצוי בסכום של 300 ש"ח, מבלי שיצטרך להוכיח שנגרם לו נזק בשל האיחור.
אם חלפו 3 שעות מעבר לזמן ההמתנה - הצרכן יהיה זכאי לפיצוי בסכום של 600 ש"ח, מבלי שיצטרך להוכיח שנגרם לו נזק בשל האיחור.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.