שלום,
כן. ניתן לצרף מספר עוולות וסעיפי חוק בכתב תביעה אחד כנגד נתבעת אחת.
כדי שאוכל לענות על שאלתך ולקבוע סכומים ריאליים בעניין זה, עליי להכיר את סיפור המקרה ולעיין בראיות שיש בידך להוכחת טענותיך.
שלום,
לא. המוכר אינו צריך לדאוג להובלה, הרי אתה טוען כי מדובר בבעיה במוצר.
באם אכן בסופו של יום יתברר כי מדובר בבעיה במוצר ואכן המוכר יחליף לך - אז הוא גם צריך לשלם בעבור ההובלה הלוך ושוב (לשלם את כל הנזקים וההוצאות שנגרמו לך).
שלום,
לא. לא ניתן לפצל את התביעות כפי שאת מבקשת ובכל מקרה בית המשפט לא יתן לך פיצוי של 100,000 ש"ח בגין 100 הודעות ספאם.
עליך לבחור האם להגיש את התביעה כולה בהליך תביעות קטנות (עד לסכום פיצוי של 34,000 ש"ח) או להגיש את התביעה בבית משפט שלום.
שלום,
כך קובע החוק לעניין פיצוי של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק :
טען צרכן כי עוסק גבה ממנו סכום עודף – והעוסק לא השיב לצרכן את סכום ההחזר המגיע לו לפי הוראת סעיף 13ד1;
13ד1. (א) בעסקה מתמשכת שבה מחייב העוסק את חשבונו של הצרכן בתשלומים לפי הרשאה לחיוב –
(1) טען צרכן כי העוסק גבה ממנו סכום נוסף על הסכום שהוא רשאי לגבות בהתאם לתנאי ההתקשרות (בסעיף זה – סכום עודף), יברר העוסק את טענותו בתוך עשרה ימי עסקים;
(2) מצא העוסק כי גבה מהצרכן סכום עודף, ישיבו לצרכן בתוך ארבעה ימי עסקים, בתוספת הצמדה וריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961, מיום הגבייה ובתוספת תשלום בשל הוצאות הצרכן בסכום של 16 שקלים חדשים (בסעיף זה – סכום ההחזר); היה סכום ההחזר נמוך מחמישים שקלים חדשים, רשאי העוסק לזכות את הצרכן בסכום ההחזר במועד החיוב הבא, ובלבד שהודעת התשלום לעניין אותו חיוב נשלחת לצרכן בתוך 30 ימים מתום התקופה האמורה בפסקה (1).
(ב) עוסק ישלח לצרכן תשובה מנומקת בכתב על ממצאי הבירור, כאמור בסעיף קטן (א), בתוך 21 ימי עסקים מיום פנייתו.
שלום,
חוק איסור לשון הרע קובע מהי הוצאת דיבה.
בהתאם למתואר מדובר במכתב תגובה שהגיע אליך בעקבות פניה שלך. אין בכך עילה ללשון הרע (אין פה פרסום).
במידת הצורך אפשר לתבוע בגין נזקים ועוגמת נפש..
שלום,
כן בהחלט.
תחילה יש לבדוק האם אכן מדובר במחשב תקול (לשלוח לבדיקת מעבדה פרטית) ולקבל חוות דעת מקצועית.
לאחר מכן להגיש תביעה כנגד החברה על סמך חוות הדעת המקצועית.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.
שלום,
קראתי. אינני יכול להחליט בשבילך במה לבחור(כל אחת מהדרכים לגיטימיות וזה עניין של בחירה) ובכל מקרה אני מעריך שבית המשפט יכפה עליך לאפשר להם לתקן את את המרקיזה ללא תשלום פיצויים (סוג של פשרה שיכפה על הצדדים).
אם תשאל דעתי ואם דבר כזה היה קורה לי באופן אישי בוודאי שהייתי מתעקש על ביטול עסקה מלא ותשלום פיצויים בגין הפרת הסכם, רשלנות, חוסר תום לב ופיצויים ללא הוכחת נזק מכוח חוק הגנת הצרכן של עד 10,000 ש"ח. מבחינתי אין מקום להתנהגות כזו של חברה הנותנת שירות ופועלת בניגוד לחוק.
התביעה שלי על סכום של 1700 חוץ מביטול עסקה
האם זה לא מאוחר מידי ?
לא הבנתי את הקשר בין סכום התביעה לעובדה כי מאוחר מידי ?
שאלת שאלה והשבתי לך עליה.
שיהיה לך בהצלחה.
שלום,
אין זו שאלה משפטית. עליך להפנות שאלה זו לרואה חשבון שלך.
שלום,
לא. אינך יכול.
באם סכום התביעה עולה על 34,000 ש"ח יהיה עליך להגיש את התביעה בהליך סדר דין מהיר.
שלום,
כן בוודאי.
ניתן לפנות למשרדי בענייני הפרת הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (חוק הספאם).
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.