סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

23/04/2020 14:17 אזולאי דוד שייט שהתבטל בגלל הקורונה שייט שהתבטל בגלל הקורונה
בריזה חברת השייט לא מוכנה להחזיר את המקדמה ששולמה לה אני ואשתי 600 אירו למרות שהטיול בוטל

שלום,
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך אל מול החברה.

20/04/2020 07:21 אלי החזר כספי או זיכוי בגלל איחור בקבלת מוצר החזר כספי או זיכוי בגלל איחור בקבלת מוצר
שלום. רכשת מוצר באינטרנט לפני חודש ועדין לא קיבלתי אותו. ההתחייבות שלהם היא לקבלת המוצר תוך 6 ימי עסקים גג. רציתי לדעת אם אני זכאית להחזר כספי או לפיצוי או משהו... תודה לכם.על העזרה

שלום,
כן - איחור בהספקת מוצר כמוה כהפרת הסכם ועל כן את זכאית לביטול עסקה והשבה כספית או פיצוי בגין האיחור.

19/04/2020 13:25 אורן ירושלמי ביטול טוסה על ידי הסוכן ותנאי החזר ביטול טוסה על ידי הסוכן ותנאי החזר
שלום רב,

רכשתי כרטיס טיסה מאתר ישראלי (אליס) והאתר ביטל את הטיסה עקב המשבר.
התקבל הודעה במייל כי הזיכוי המלא יכנס תוך 45 ימי עסקים.
עכשיו הם שולחים מייל שהם לא מתחייבים לזמני החזרה כי הם תלויים בחברות התעופה וחש לי 3 אופציות. לקבל מהם שובר מלא לאתר שלהם,לקבל מיידית 80 אחוז כסף חזרה או לחכות מתי שהחברה תחזיר אני אקבל. משהו פה לא נראה לי ככ חוקי בהתחשב בזה שאני לא ביטלתי וקיבלתי מייל להחזר מלא תוך 45 יום . אודה לתגובתכם מה באפשרותי
לעשות מולם.

שלום,
אכן עולה ריח של חסר חוקיות במעשיהם.
עליך לפנות אל החברה בכתב בפעם האחרונה ולדרוש ולקבל את הכספים שלך במיידי.
ככל שלא יבטלו את העיסקה וישיבו את כספך במלואו, תהא רשאי להגיש תביעה כנגד החברה לצורך ביטול עסקה השבה כספית ותשלום פיצויים.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

19/04/2020 11:37 אלי אייל טיסה בוטלה- תביעת החזר כספי טיסה בוטלה- תביעת החזר כספי
הזמנתי טיסה של אייר-מלטה דרך אתר טיסות יווני.
הטיסה בוטלה (לא קיבלתי הודעה רשמית רק באתר רשום) ולבקשת ההחזר הכספי שלי הופניתי ע"י מלטה-אייר לאתר שדרכו הזמנתי והאתר עצמו הגיב שאין אפשרות להחזר כספי מחברת התעופה (רק הציעו שהם מצידם ידחו את הטיסה למועד אחר כשההפרשים עליי..) .
האם יש לי אפשרות לתבוע ישירות את מלטה-אייר כנותן שירות (יש מייצג בארץ) או רק את האתר המתווך?
תודה

שלום,
יש באפשרותך להגיש תביעה כנגד חברת תעופה הרשומה בחו"ל אך באמצעות מייצג בארץ, כנ"ל גם לגבי האתר המתווך. אם אינו רשום בישראל לא ניתן להגיש כנגדו תביעה.

18/04/2020 21:46 טל מוצפי טיפול לייזר אצל קוסמטיקאית טיפול לייזר אצל קוסמטיקאית
עברתי מספר טיפולים אצל קוסמטיקאית במכשיר של לייזר ובטיפול האחרון היא החליפה את הראש של הנורה כשהתחלנו את הטיפול באיזור הרגליים הרגשתי כאב לא נורמלי מבדרך כלל ולאחר שהורידה את העוצמה עדיין כאב והחלטנו להפסיק באמצע. לאחר כמה דקות הופיע לי מלא אדומים ברגליים היא מרחה לי משחה וחזרתי הבייתה, לאחר יומיים נהיו לי כמו פצעים ברגליים ולאחר כמה ימים הכל התקלף ונשארו לי סימנים לבנים כמו צלקות. פניתי לרופא עור אמר כי לא יכול להבטיח לי אם יעבור או לא ושאין לו משחה להמליץ . הסברתי לקוסמטיקאית ופשוט אמרצי לי רק לא להיחשף לשמש 3 חודשים. רציתי לדעת אם אפשרי לתבוע על דבר כזה?

שלום,
כדי לתבוע יש צורך בעילה לתביעה.
מדובר פה בעניין רפואי ועל כן את זקוקה לחוות דעת רפואית בעניינך לצורך הגשת תביעה.

17/04/2020 22:37 אבי כתב תביעה במייל כתב תביעה במייל
שלום,
אשמח לשאול 2 שאלות.
1. האם חברת תיירות אינטרנטית שעובדת רק או ליין ללא כתובת משרד פיזית, האם ניתן לשלוח לה את כתב התביעה בדואר האלקטרוני?

2. קיבלתי אישור לפתיחת תיק תביעה קטנה, האם כדי לזרז תהליכים אוכל להעביר בעצמי את העתק שיש ברשותי לנתבע זאת אומרת בלי שום קשר למה שבית המשפט שולח אליו

שלום,
1. אין דבר כזה חברה בע"מ ללא כתובת פיזית. כל חברה כאשר היא נפתחת חייבת לדווח על כתובת פיזית למסירת מכתבים, מסמכים וכתבי טענות (בית משפט). ניתן לשלוח כתב תביעה בדוא"ל אך לצערי אין זה תופס מבחינת מסירה בבית משפט.
2. כן אתה בהחלט יכול לעשות זאת אך יהיה עליך לפעול בהתאם לכללי החוק כדי לבצע מסירה כדין. בכל מקרה ממליץ לך לתעד את המסירה כדי להציגה בבית המשפט (במידת הצורך).

17/04/2020 10:10 נעם האם ע.מ. יכול לתבוע בתביעה קטנה חברה בע האם ע.מ. יכול לתבוע בתביעה קטנה חברה בע"מ?
שלום רב,
אשתי היא עוסק מורשה, היא מעוניינת לתבוע חברה בע"מ על אי מתן תמורה. האם היא רשאית לעשות זאת במסלול של תביעות קטנות (סכום התביעה אינו עולה על 34,000 ש"ח)?

שלום,
כן.

14/04/2020 14:15 חלי שירותי ארגון שירותי ארגון
ארגון (שאינו מלכ''ר) מסויים דיווח למחלקה המשפטית שלו (ולמערכת פייסבוק) על הטרדה שלי בקהילת הארגון.
עקב כך נאמר לי (בהודעת פייסבוק מאחת העובדות) כי אני מנועה מלקבל שירותים מאותו הארגון/קהילה וכן כי כל פנייה נוספת תחשוף אותי להליכים משפטיים.
האם במצב זה אני עדיין זכאית לקבל שירותים מאותו ארגון והאם אותו ארגון רשאי לקבוע שאיני זכאית לקבל ממנו שירותים באופן חלקי או בכלל?

שלום,
לא ברור לי האם מדובר בארגון שהוא ציבורי או פרטי ? כמו כן זה תלוי מיהו הארגון הזה.
יש הבדל ביניהם.
לדוגמא חברת פייסבוק יכולה לקבוע כי אינך לקוחה שלה באם את מפרה את כללי ההתנהגות, אך ביטוח לאומי שהינו מקום ציבורי אינו יכול להחליט שאינו נותן לך שירות.

16/04/2020 13:01 חלי שירותי ארגון

אני לא יודעת אם הארגון ציבורי, אבל הוא משתף פעולה עם קופת חולים

הקלד את תגובתך

16/04/2020 19:34 חלי תגובה

אז מה זה אומר לגבי הזכאות שלי לשירות?

שלום,
עניתי על שאלתך במסגרת המידע שמסרת לי.
אם אינך יודעת באם מדובר בשירות ציבורי או פרטי ואינך מציינת את שם המקום, כיצד אוכל לענות על שאלתך.

17/04/2020 08:00 חלי השירות

אני חושבת שזה שירות פרטי שמשתף פעולה עם קופת חולים. זה מיזם בשם "ווימן פרנדלי"

שלום,
עניתי על שאלתך בפעם הראשונה. ראי מה כתבתי.

17/04/2020 08:21 חלי תשובה

הבנתי. אבל חשבתי ששם הארגון וזה שאמרתי שהוא פרטי (אבל עובד עם הקופה), יכול להבהיר

אחזור על הדברים.
אם מדובר במוסד ציבורי אין הוא יכול שלא לספק לך שירות, אך חברה פרטית יכולה (בין היתר באם את פועלת בניגוד למדיניות החברה).

16/04/2020 11:30 מזרחי דן ביטול עיסקה ביטול עיסקה
בתאריך 22/01/2020סיכמתי עיסקה בטלפון עם חברת הדקה ה90 העיסקה כללה נופש בכרתים בחודש אוגוסט 2020 לחגוג יומולדת 70 שלי. העיסקה כוללת טיסות ובית מלון עבור כל בני משפחתי רעייתי ואני בנותי ובעליהן וילדיהן סהכ 11 נפשות .העיסקה נעשית ב10 תשלומים בכרטיס אשראי בעקבות התפרצות הקורונה ביקשתי לבטל את העיסקה על פי החוק כאזרח וותיק נאמר לי על ידי החברה שאני יכול לבטל את העסקה רק עבורי ועבור רעייתי כי רק אנחנו אזרחים וותיקים. טענתי שהחוק מדבר על מבצע העיסקה שהוא גם המשלם ואין שום קשר למקבל המתנה .עוד טענתי שאם הייתי קונה לבנותי כלי בית או רהיטים מתנה והייתי רוצה לבטל את העיסקה לאחר זמן כאזרח וותיק גם אז הייתי מקבל תשובה שלילית כי את הרהיטים קניתי מתנה לבנותי?? על זה נעניתי שהביטול יכול להעשות רק עבור רעייתי ועבורי. בהמשך כשראיתי שלא נותרה ברירנ בידי אלא להמתין עד לתאריך העיסקה ולראות אם היא יכולה להתממש .אבל באותה הזדמנות בחקשתי מהחברה לאחר שכבר הורידה 3 תשלומים כ15000 שח לערך שתפסיק את ההורדות ואני אצייד אותם במכתב שאם העיסקה תתממש אני אשלם את היתרה במזומן . גם לזה נעניתי בשלילה . אשמח לדעת את התייחסותך לגבי סוגיות אלו תודה דן מזרחי

שלום,
תחילה אציין כי חבל שאתה פונה אליי רק עכשיו כבר התחלת לפעול מול החברה בניגוד לחוק (ואתה נופל למלכודת שהחברה טומנת לך).
בכל מקרה ובהתאם למתואר - הצדק הוא איתך. אתה הוא הצרכן וכל ההזמנה היא על שמך, כך שאתה רשאי וזכאי על פי חוק לבטל את כל העסקה לכולם (בדיוק כפי שתה מציין בדוגמא שנתת).
אני מציע לך להיזהר בעו"ד על מנת לבטל את העסקה כולה ולקבל את כל כספך.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי ואשמח לעזור.

13/04/2020 13:14 אנה ביטול עסקה והחזר כספי ביטול עסקה והחזר כספי
שלום,

בתאריך ב-7.4 רכשתי קורס אינטרנטי ובסופו של דבר התחרטתי אחרי יום שלחתי להם מייל לביטול עסקה, הם שלחו לי מייל של סירטון שאומר שאם אני מאשרת את התקנון השני אי אפשר לבטל, אז מיד יצאתי מהקישור ולא אישרתי כלום.
ניסיתי ליצור איתם קשר טלפוני ואחרי כמה זמן של ניסיונות בטלפון ובמייל הם חזרו אליי והנציגה שדיברה איתי רמזה לי שאני משקרת ושאני לחצתי על אישור של התקנון השני ושבמפורש לא לחצתי עליו , ובעקבות זאת שאלתי אותה "מה התפקיד שלה?" היא ענתה ואמרה שהיא המנהלת ואין עוד מנהלים ובהמשך השיחה היא אמרה שהיא בדקה עם מישהו אחר והיא טענה שהוא אמר שכן לחצתי על אישור התקנון השני והיא טענה שהוא המנהל (אחרי שהיא טענה שהיא המנהלת).
בעקבות זה השארתי להם ביקורת בפייסבוק (בעמוד של הביקורות) דירוג של כוכב אחד ורשמתי "לא ממליצה!! שירות מבייש ומשפיל" (זאת החווית שירות שאני הרגשתי שקיבלתי).
לא נכנסתי לשום תוכן שנשלח אלי , חוץ מהסרטון של התקנון השני .
יש לי הקלטות של שיחות והודעות שקיבלתי במייל.
בנוסף הם לא מוכנים למסור לי פרטים על העסק (ח.פ שמצאתי בסוף באינטרנט, הם לא שלחו לי תקנון ביטול עסקה) עד שאני לא שולחת להם צילום של ת.ז.
בעקבות זה הם אמרו שאי אפשר להחזיר את הכסף ואיימו עליי שיגישו נגדי תביעה על הוצאת דיבה.
מה אני אמורה לעשות במצב הזה? אני יכולה לתבוע אותם? ומה אני יכולה לעשות שלא אישרתי את התקנון השני והם טוענים שכן?
יש הצדקה לתביעה?

שלום,
קראתי את הדברים.
בהתאם לחוק את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה והחברה אינה יכולה להתנות על החוק ולפעול כרצונה - בטח כאשר לא נכנסת לסרטונים (ולא קיבלת את השירות).
כמו כן, בהתאם לחוק את רשאית להשאיר ביקורת באתר שלהם ואין בכך מעשה של לשון הרע.
לאור האמור - את רשאית להגיש תביעה לבית המשפט לצורך ביטול העסקה, השבה כספית ותשלום פיצויים.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי נוסף בעניינך, את רשאית לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.