ככל שמדובר בצינור/תשתית משותפת על הוועד לדאוג לתיקון. ככל ודייר אחר תיקן זאת על חשבונו הרי שהיה עליו לפנות לוועד תחילה ולפעול בהליך של הצעות מחיר לתיקון ככל ולא מדובר בתיקון דחוף ביותר. עפ"י החוק הוא רשאי לבקש השתתפות אך ישנם תנאים מאוד ברורים שנקבוע בפסיקה מתי בעל דירה יכול לחזור ולדרוש את התיקון מהוועד.
לא הצלחתי להבין מפנייתך מה גורמים הקולטים הרקובים- ברמה הכללית ככל והקולטים של הדייר גורמים לנזקים הנכם אני ממליץ להוציא לו מכתב המפרט את הנזקים וככל שהדבר לא מסתייע להגיש תביעה לצו עשה למפקח על רישום המקרקעין ביאזור מגוריכם.
אני מציע שקודם כל הנציגות תוציא לו מכתב שיסביר לו שהוא מונע חניה של בעלי דירות אחרים וכי בכך הוא עושה שימוש שלא כדין ושאינו סביר בחניה המשותפת רק לאחר כל אילו ניתן להגיש בקשה לצו אצל המפקח על רישום המקרקעין באיזור מגוריך.
ראשית עליכם לבחור לכם נציגות/וועד חדש.
על הוועד החדש לשלוח מכתבי דרישה לבעלי הבתים שחייבים, ככל והדבר אינו מצליח עליכם להגיש תביעה כספית למפקח על רישום מקרקעין באיזור מגוריכם.
ככל שמדובר בשטח משותף אותו יש לאטום הרי שהתשלום אמור להיות מכספי הנציגות. במקרה בו אין וועד יש לרכז את כל הכספים הנדרשים לתשלום לאותו בעל מקצוע מאת כל בעלי הדירות ולאחר מכן לשלם לו.
לא כדאי שזב יהיה על שמי ואני אתן צק שלי,
אבל לא ענית לי,מה עושה באסיפה מחתימה אותם?על איזה טופס?גובה ציקים במקום?
באסיפה עליך לאסוף כספים אשר יהיו לפקודתך ואת תוציאי שיקים שלך- וזאת מאחר ואין וועד
לדעתי יש לדאוג כי היהי פרוטוקול של האסיפה אשר מאשר את התיקון ואת ההסכמה להעברת כספים לידיך ובסוף כל דיייר יחתום על הפרוטוקול
יש פרוטוקול מאסיפה ראשונה,
באסיפה הקרובה רוצה כבר להחתים ולגבות צקים,האם מסמך שאכין על אישור האטום בזפת,
ואחתים את הדיירים ואגבה כסף מספק?
הקלד את תגובתך
לרשום פרוטוקול שמאשר את האיטום ושמות בעלי הדירות שם + ת.ז.
סוכם על בעל מקצוע ותשלום,התחלתי לגבות כספים(דייר אחד של עמידר אני משלמת ועמידר מחזיר לי)דיירת אחת שכל הזמן עושה לי בעיות סיכמה איתי להגיע לקחת את הכסף.
יש לציין שבמכתב היה כתוב במפורש אפשרות לשלם בשני תשלומים.
הגעתי והיא השאירה רק חצי מהסכום מזומן,וכשהתקשרתי אליה אמרה שאגיע בחודש הבא,אמרתי שתביא צ'ק אמרה שלא מתעסקת עם צ'קים ושאני אשלם והיא תחזיר לי(זו דיירת נוספת שלא מפסיקה להקשות)ציינתי בפניה שאני לא ועד ואין כסף בקופה לשלם ושהיא תחזיר.
ניתקה את הטלפון.
מצב זה לא נותן לי אפשרות תביעה ומה שעשיתי כתבתי SMS לדיירים ששילמו שהעבודה מתעכבת עקב אי תשלום.
מה אני יכולה לעשות כעת0צריך להבין שזו פעם ראשונה שמישהו עושה תהליך חוקי בבניין והצלחה זו מאמינה תעזור להמשך.
עזרתכם הדחופה בבקשה
נכון,אני לא ועד וזה מה שעשיתי,
השאלה שלי היא על דיירת בעייתית שנתנה חצי מהכסף ומצפה שאשלם את החלק השני.
תראה מה כתבתי מה עושה?אני כבר משלמת באין ברירה עבור דייר עמידר,
היא לא נותת צקים
שאלתך אינה ברורה
גבולות אחריות הועד, בק"ע צינור מים נכנסים, מחיבור העיריה לפני שעון המים ,ועד כניסה לדירה, של מי האחריות , העיריה \\\ הועד \\\ או בעל הדירה ?
ככל שמדובר בצינור מים משותף - האחריות לתיקון היא על הנציגות
מזגן הינו שימוש סביר במקרקעין - אם יש רעש שנובע ממנו ניתן לפנות בתביעה עפ"י מטרד ליחיד או לפי חוק מניעת מטרדים ומפגעים -אך תביעה כזו היא תביעה קשה שכן היא דורשת חוות דעת מומחה לעניין הרעש.
ככל שמדובר בגג משותף העלויות חלות על כלל בעלי הדירות בהתאם לחלקם היחסי ברכוש המשותף. אסור לך לקזז מהתשלומים השוטפים עליך להגיש תביעה כספית כנגד הנציגות ויתר בעלי הדירות.
תלוי במורכבות העניין אך בד"כ כמה מאות שקלים בצירוף מע"מ 18%
הקבלן משך אתכם כדי שתקופת אחריותו תסתיים- ולא תוכלו להגיש תביעה מפאת התיישנות ו/או אחריות- יתכן וניתן לטעון כי תקופת ההתיישנות לא פגה בשל התראות ודרישות תיקון.
באופן כללי הנציגות אחראית לתיקונים בקירות החיצוניים של הבניין.
שותף מייסד במשרד גרופל-כהן, עורכי דין, משרד בוטיק בעל ניסיון רב בדיני מקרקעין, משפט מסחרי, צוואות וירושות וליטיגציה אזרחית ומסחרית.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.
"משרד מ.חיימוב מתמחים בתחום המקרקעין הכולל עסקאות מכר ורכישה, מיסוי מקרקעין, היטלי השבחה, תמא 38 ועוד..."
מייסדת ושותפה בחברת עו"ד דרדיק פלם מימן ומתמחה בתחום המקרקעין, על ענפיו. בעלת ניסיון רב בכל הנוגע לבתים משתפים, לרבות בייצוג בתביעות שעניינן נציגות בית משותף, בעלות, שימוש וכו' ומשמשת כמייצגת מטעם האגודה לתרבות הדיור.